iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gebeld worden door een geblokkeerd nummer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/13391-gebeld-worden-door-geblokkeerd-nummer.html)

bestbier 23-05-08 20:01

Gebeld worden door een geblokkeerd nummer
 
Vanmiddag werd ik op m'n iPhone gebeld, maar voordat ik op kon nemen stond er "Geblokkeerd" op m'n scherm. :eek:
Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Hoe kan dat? Er bestaat toch geen blacklist in een iPhone?

colliehome 23-05-08 20:13

"nummeronderdrukking" iemand bekend mee....?

Reeds een draadje over en dus ook via zoekwoord te vinden...

Nikooos 23-05-08 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bestbier (Bericht 116636)
Vanmiddag werd ik op m'n iPhone gebeld, maar voordat ik op kon nemen stond er "Geblokkeerd" op m'n scherm. :eek:
Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Hoe kan dat? Er bestaat toch geen blacklist in een iPhone?

Ik heb dat ook. Als diegene die mij belt zijn nummer niet meestuurd. Diegene heeft dus gewoon een geheim nummer ofzo..

Chrisl 23-05-08 20:21

Juist, bij mij staat er dan "blocked". Is gewoon geheim nummer, doe je niks aan...


Vroeger stond er op mijn samsung, "geen nummer", en nu dus "blocked".

croiman 23-05-08 21:05

prive nummer. meer niet.

bestbier 23-05-08 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 116648)
Ik heb dat ook. Als diegene die mij belt zijn nummer niet meestuurd. Diegene heeft dus gewoon een geheim nummer ofzo..

Maar ik kreeg niet eens de kans om het gesprek aan te nemen.

Een zgn. geheim nummer wil toch niet zeggen dat het gesprek dan niet interessant kan zijn? Advocaten hebben vaak een geheim nummer. Zou je dan je advocaat niet willen spreken? Andere mobielmerken funktioneren dan toch wel?

Ergo, ik vind het een raar systeem en ik begrijp niet wat de gedachte Apple hier was.

Chrisl 24-05-08 00:00

Geen kans om op te nemen???? leg eens uit?? Of hing de tegenpartij gewoon te snel op????

croiman 24-05-08 14:40

als je de app P-firewall hebt aanstaan op je iphone en de optie blacklist blocked nr aan, zal hij prive nummers doorsturen naar je voicemail (waar +32 voorstaat.) :p

bennie80 14-12-08 07:54

Hi, weet iemand wat het verschil is tussen een geblokkeerd nummer en een onbekend nummer? Want dat zie ik ook wel eens staan..

Groet,
Ben

slodo 14-12-08 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bennie80 (Bericht 230727)
Hi, weet iemand wat het verschil is tussen een geblokkeerd nummer en een onbekend nummer? Want dat zie ik ook wel eens staan..

Groet,
Ben

ik geloof dat er geen verschil in zit

InternetRebel 14-12-08 15:33

Is het niet zo dat een geblokkeerd nummer een nummer is dat de beller niet mee wil geven en een onbekend nummer een nummer dat wel wordt mee gegeven maar niet in de contactlijst staat?

bennie80 14-12-08 15:57

Als een nummer niet in de contactenlijst staat wordt gewoon het nummer laten zien denk ik. tenminste dat is tot nu toe wel zo bij mij,.

Casper M 15-12-08 12:11

Geblokkeerd nummer?
 
Hallo iedereen,

Vandaag was een klasgenoot zo stom om mijn nummer door te geven aan een derde!
Ik word nu steeds geprankcalled door hem, maar als hij belt dan staat er "Geblokkeerd nummer". Betekent dit zoiets als privé nummer? Of is dit iets anders?

- Casper M

King1987 15-12-08 12:21

Discussie's samen gevoegd. Ik verzoek je vriendelijk om de zoekfunctie te gebuiken ;)

Casper M 15-12-08 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 231015)
Discussie's samen gevoegd. Ik verzoek je vriendelijk om de zoekfunctie te gebuiken ;)

OKe bedankt voor de tip :)
Ik zal er voortan beter op letten ;)

ghaagsma 16-12-08 20:30

Als iemand jou belt met een geheim nummer staat er geblokkeerd in je scherm, niks mis mee en niets aan de hand/

bako 16-12-08 22:26

gewoon nummer blokkering slimmerikken

emmelotj 29-12-08 12:38

Geblokkeerd
 
Hallo,

soms komt er een oproep binnen en dan staat er geblokkeerd.
Je kan verder niets als je opneemt hoor je niets.
Ik weet zeker dat ik niemand geblokkeerd hebt.
gebeld met T-Mobile maar die wist het ook niet.
Zijn er meer gebruikers met het zelfde probleem, ik heb een iphone 3 G
alles standdaard.

Groetjes John

King1987 29-12-08 12:43

Topic's samengevoegd, ik verzoek je vriendelijk om voortaan de zoekfunctie te gebruiken :)

w.Spiegelberg 29-12-08 18:46

ben met i-tunes bezig geweest om muziek over te zetten van pc naar i-phone, nu geeft hij in mijn beeld i-phone een usb stekken aan die wijst naar muziek logo en daar boven een slotje, dus kan alleen maar noot oproep doen, ik kom niet in mijn telefoon,maar in een andere telefoon doed de simkaart gewoon bellen, wie kan mij svp helpen weer in mijn i-phone te kunnen komen, zou in i-tunes in de optie restore of een andere optie om de i-phone schoon te maken ???????? help mij svp vrg. willem Spiegelberg

King1987 29-12-08 18:51

Beste Spiegelberg,

Welkom op het forum :)
Je bent niet geblokkerd in de zin waar ze het in dit topic over hebben. Jij staat in recovery mode. Kijk even op het forum hoe je er uit komt. (tip, je moet hem herstellen)

Pas ook even je profiel aan: welke iPhone heb je eigenlijk 3G is namelijk niet geleverd met 1.1.4 ;)

w.Spiegelberg 29-12-08 19:43

hoe kan ik zien welke software in mijn 2g is geupdate vr willem spiegelberg
beank voor je snelle reaktie

King1987 29-12-08 20:16

Heel simpel: in iTunes :) of onder instellingen/algemeen/info versie :)

En dan nu weer On-Topic graag :D

tonyvwie 30-01-09 20:51

Ik heb hetzelfde probleem sinds zo'n 2 maanden.

Enkele malen "Geblokkeerd nummer" in mijn scherm gehad, bij opnemen hoor je niets (ook niet verbreken van verbinding). Wat ook interessant is dat mijn toestel een doorschakeling heeft naar mijn autotelefoon als ik het niet opneem binnen zo'n 15 seconden. Deze functie werkt ook niet bij "Geblokkeerd nummer".
Ik ben het dus niet eens met de conclusie dat het gaat om geheime nummers. Ook heb ik niet de app firewall geinstalleerd.
Nog navraag gedaan bij vodafone (sim lock vrij toestel met vodafone sim kaart nadat ik helemaal klaar was met T-mobile), ook geheime nummers worden normaal doorgeschakeld, dus dat is het ook niet.
Wie helpt?

timbels 04-02-09 10:15

Ik het hetzelfde "probleem".
Ben deze week al een aantal keer gebeld door een onbekend nummer. (er staat dan enkel "GEBLOKKEERD" in mijn scherm en zodra ik opneem is de verbinding direct verbroken.

Hoop dat er snel duidelijkheid komt over dit fenomeen.

wil 04-02-09 11:47

Ik heb dit ook sinds gisteren. Heel irritant. Heb sinds een week een vodafone abonnement op simlockvrije Iphone. Met T-Mobile heb ik dit nooit gehad.
Ik blokkeer niemand, weet niet eens hoe dat moet. En ik heb een nieuw nummer wat ik nog aan niemand heb doorgegeven.

Update: net weer, maar nu had ik contact. Het was een callcenter die vond dat ik naar andere energieleveraar moest.
Heb ook vodafone gebeld en die gaven ook aan dat het vaak callcenters zijn die deze overlast veroorzaken. Bellen gaat soms automatisch door callcentre en dan hoor je niks.

timbels 09-02-09 11:07

Werd net weer gebeld door "geblokkeerd". Neem op, wacht bewust nog 2 seconden, en zodra ik mijn naam noem wordt er weer opgehangen.

Blijf het maf vinden (en nee, het is geen hijger...) ;)

S¡mon 01-10-09 15:48

Nou had net ook een geblokkeerd nummer, gewoon opgenomen. Was een vaag telefoongesprek van een halve minuut. Was zo'n meisje van "Haii, hoe is het? Het was leuk he gisteravond?" en ze zei nog wat dingen en ik zo van "Huh, wie is dit?" en zij weer van "Ik ben Lisa, ken je me niet meer??" en ze zei nog wat onzin dingen en toen hing ik maar op... :P

Ook "Geblokkeerd nummer". Een keer in augustus gehad, maar toen was ik er niet dus ik kon nooit terugbellen. Nu tweede keer, maar goed, tis nu oktober.

Was echt vaag.

keedan 03-12-09 11:53

Ik hoop dat er hier al wat over bekend is en liefst een oplossing. Ook ik heb de afgelopen 3 dagen telkens zo'n geblokkeerd nummer gehad. Ik krijg alleen de kans niet om op te nemen. Na fractie van sec. word het afgebroken en zie ik dus geblokkeerd staan in mijn gemiste oproepen. Weet werkelijk waar niemand hier een oplossing voor terwijl dit al maanden speelt? Desnoods koop ik een app die dit weghaalt. Enorm irritant dit!
Wellicht handig om erbij te vermelden is dat ik ook geen voicemail krijg na afloop, dus ik vraag me af of er daadwerkelijk word gebeld...
Bedankt voor eventuele reacties.

Iphone3Gs 03-12-09 14:44

Tjonge wat irritant zeg als ze je bellen en je weet niet wie die gene is , gelukkig heb ik er nog geen last van, is het niet iemand die je iphone wilt hacken? of dat iemand gewoon irritant wilt doen met bellen en ophangen? geblokeerd nr vaag dat,dat in het scherm komt te staan, ik krijg vaak onbekende telefoon's omdat mijn zus onbekend belt maar goed het is en blijft altijd vet irritant.

keedan 03-12-09 20:27

Goed ik vermoed dat het probleem inderdaad te maken kan hebben met inkomende gesprekken van een callcentra (welke meestal tot stand komen dmv een computer). Ik kreeg zojuist wederom zo'n geblokkeerd gesprek en dit keer kon ik opnemen en een gesprek voeren met upc. Aangezien zij als beleid hebben geen voicemails in te spreken komt dit overeen met de vorige calls.

sufkop 09-12-09 13:49

Rare telefoontjes
 
Hallo, Ik word al een paar dagen regelmatig gebeld door een geblokkeerd (Blocked) nummer. Als ik opneem hoor ik de toon die ik hoor als ik zelf iemand aan het bellen ben.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

De Generaal 09-12-09 13:56

// Topics samengevoegd

Flugeltje89 14-12-09 23:06

Voor iedereen die het vervelend vind dat ze gebeld worden door een onbekend nummer, die steeds weer ophangt.

Geef je mobiele nummer dan ook niet op internet op. Dat zijn callcenters (die bellen onbekend), een computer kiest uit een lijst met nummers iemand uit. Volgens mij worden er meerdere nummers gekozen en degene die eerder is, krijgt iemand aan de lijn. De rest wordt verbroken.

Ik heb dit ook heel vaak gehad, zijn puur callcenters. Een tip om ervoor te zorgen dat ze niet meer bellen = opnemen en neerleggen (tenzij je dus niet de kans krijgt om op te nemen, dat is dus balen). Laat ze maar betalen die mensen.

ThaBudz 14-12-09 23:18

Wat Flugeltje zegt , klopt .Heb dit namelijk de laaste maanden ook , ben begin van het jaar verhuist en echt alles en iedereen belt je dan en een paar keer had ik bij zon blocked gesprek dat ik aan de achtergrondgeluiden horen dat het idd een callcenter was .
Heb me toen op internet op de niet meer bellen lijst gezet en ong. 3 weken later was het over .

ikea 14-12-09 23:34

Er worden verschillende functionaliteiten die bij telefoonnummers horen door elkaar gehaald, volgens mij.

Word je via een
- doorkiesnummer gebeld: geblokkeerd
- geheim nr: privenummer
- beller heeft zijn/haar nummer afgeschermd voor nummerweergave: volgens mij ook: geblokkeerd.

Dit is onafhankelijk van provider, dus heeft niets te maken met T-mobile, Vodafone, KPN of anderen.

In het geval van een callcenter is het altijd een doorkiesnummer; dus geblokkeerd.

leonboot 03-02-10 10:53

Gekgebeld door geblokkeerd nummer
 
Help! Ik wordt sinds maandag om de haverklap gebeld door een geblokkeerd nummer; neem ik op, dan blijft het stil aan de andere kant en wordt de verbinding na 3-7 seconden verbroken. Het ligt niet aan mijn iPhone (kan wel anderen bellen en anderen kunnen mij ook prima bereiken).

Het toeval wil dat het is begonnen rond dezelfde tijd dat de eerste meldingen verschenen over een callcenter dat namens T-Mobile iPhone 3G-gebruikers van het eerste uur een nieuw contract voor 2 jaar i.c.m. een iPhone 3GS probeert aan te smeren. Ik wordt altijd tijdens kantooruren gebeld (momenteel is de vroegste 9:27 en de laatste 17:03), en dat zo om de 2 à 2,5 uur.

Zijn er meer mensen die dit ondervinden? Het begint ondertussen de spuigaten uit te lopen. Ik heb T-Mobile al gebeld, maar die hebben geen inzage in de systemen van hun callcenters. Het enige wat ze kunnen doen is mij een formulier toesturen voor het melden van telefoonoverlast.

jw009 03-02-10 13:09

Heb het zelfde gehad, je moet je even aanmelden bij een website die callcenters verbiedt jou nog vaker te bellen (zie: google). Duurt wel flink wat weken, maar heb nu geen last meer.

leonboot 03-02-10 14:04

Ja, het "Bel Me Niet register". Daar heb ik me al voor aangemeld. Alleen mogen bedrijven waar je diensten van afneemt voor zover ik weet nog wel contact opnemen, al dan niet via een extern callcenter.

En ondertussen gaan de telefoontjes maar door. Als ik er achter kom dat het inderdaad het callcenter van T-Mobile is...

Woody36 03-02-10 14:47

100% zeker T-Mobile die jou een 3GS + een verlengd abo. wil slijten. Ik werd ook eerst 2 keer gebeld zonder melding aan de andere kant van de lijn. De 3e keer was het T-Mob..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:04.