iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   LTE schakelaar Proximus(BE)/Vodafone(NL) iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/134084-lte-schakelaar-proximus-be-vodafone-nl-iphone-5-a.html)

sjah 13-08-13 07:09

Hier staat een goede uitleg over de carrier bundles:
iOS Carrier Bundles Demystified | Beau Giles

Daar staat ook aangegeven dat de Carriers, hier dus Vodafone, beslist wat de instellingen zijn. Dan is het dus mogelijk niet Apple die de 4G hier vertraagd...

jooskieffer 13-08-13 16:52

Vodafone/Apple mag snel met die update gaan komen. Ik heb veel mensen zien vragen op twitter, aan Vodafone, wanneer 4g/LTE nou eindelijk die carrier update komt.

vuurvreter 13-08-13 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer (Bericht 907172)
Vodafone/Apple mag snel met die update gaan komen. Ik heb veel mensen zien vragen op twitter, aan Vodafone, wanneer 4g/LTE nou eindelijk die carrier update komt.

Daar was ik er eentje van :D
Als we nu met z'n allen ff de Twitter van Vodafone bestoken, is het zo bekeken.

jooskieffer 13-08-13 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 907173)
Daar was ik er eentje van :D
Als we nu met z'n allen ff de Twitter van Vodafone bestoken, is het zo bekeken.

Ik zag het ja! Ikzelf ook hoor. Ik wil gewoon lekker op 4G surfen. Heb ook nog is 11gb aan data. Dus kan echt niet wachten!

Urbanfoto 13-08-13 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iScorpio (Bericht 875816)
Heb nu ook de LTE switch op mijn iPhone 5 met Vodafone NL. Heb daarvoor deze handleiding gevolgd.

Heb de unknown_bundle EN vodafone_nl_bundle aangepast.

https://pbs.twimg.com/media/BChYzgPCMAA1xvy.jpg:large

Mij is het eindelijk ook gelukt via deze weg thanks.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 augustus 2013 om 20:05 ----------

Klopt het dat 3G komt te vervallen?

Urbanfoto 13-08-13 23:24

2 Bijlage(n)
Het is gelukt. Een speedtest binnenshuis LTE en 3G

sjah 14-08-13 00:13

Zonder jailbreak?

Urbanfoto 14-08-13 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjah (Bericht 907221)
Zonder jailbreak?

Neen met jailbreak . Draai nog een ios waar dat mogelijk bij is ;).

wil 14-08-13 09:21

Antwoord van mijn vraag aan vodafone NL over 4G.
Het is niet bekend wanneer de iPhone geschikt wordt voor LTE 4G. Advies om in de lijst op website vodafone te kijken naar toestellen die wel geschikt zijn.

vuurvreter 14-08-13 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wil (Bericht 907243)
Antwoord van mijn vraag aan vodafone NL over 4G.
Het is niet bekend wanneer de iPhone geschikt wordt voor LTE 4G. Advies om in de lijst op website vodafone te kijken naar toestellen die wel geschikt zijn.

Lekker die antwoorden, ik moest de website maar in de gaten houden, was hun reactie

wil 14-08-13 09:28

Kreeg alleen antwoord via forum vodafone. Via twitter reageren ze niet.

jooskieffer 14-08-13 15:15

Ik was net even een Vodafone winkel ingelopen. Gezegd dat ik een iPhone 5 heb met 4G abo. Medewerker belde hoofdkantoor en die vertelde de medewerker dat je in de buurt van een 4G mast moet zijn en dan je mobiele data netwerk moet herstellen. Daardoor zal de iPhone gaan kijken naar het 4G netwerk en zou hij moeten werken met 4G.

Waarschijnlijk zal dit niet helpen, maar is iemand in de gelegenheid om dit uit te proberen?

Medewerker vertelde me trouwens ook dat als het niet lukte dat ik dan even naar een Vodafone winkel in de buurt van een 4g mast moest lopen om te vragen of ze het daar kunnen regelen.

Urbanfoto 14-08-13 16:10

Net met Proximus contact gehad en ze zeggen dat apple (geen garantie) en proximus op een iphone geen ondersteuning zullen bieden bij problemen met bellen en smsen.
Ze hebben toch maar een extra abbonement van 1GB voor 4G geactiveerd op mijn vraag.

wil 14-08-13 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer (Bericht 907294)
Ik was net even een Vodafone winkel ingelopen. Gezegd dat ik een iPhone 5 heb met 4G abo. Medewerker belde hoofdkantoor en die vertelde de medewerker dat je in de buurt van een 4G mast moet zijn en dan je mobiele data netwerk moet herstellen. Daardoor zal de iPhone gaan kijken naar het 4G netwerk en zou hij moeten werken met 4G.

Waarschijnlijk zal dit niet helpen, maar is iemand in de gelegenheid om dit uit te proberen?

Medewerker vertelde me trouwens ook dat als het niet lukte dat ik dan even naar een Vodafone winkel in de buurt van een 4g mast moest lopen om te vragen of ze het daar kunnen regelen.

Slimme medewerker. iPhone kan nog niet met vodafone 4G werken. Al zit je op de 4G mast.

Werner1963 14-08-13 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Urbanfoto (Bericht 907302)
Net met Proximus contact gehad en ze zeggen dat apple (geen garantie) en proximus op een iphone geen ondersteuning zullen bieden bij problemen met bellen en smsen.
Ze hebben toch maar een extra abbonement van 1GB voor 4G geactiveerd op mijn vraag.


Heb je nu 4G toegang met je iphone 5 op een normale manier bij proximus?
of enkel via het ipcc bestand ?

jooskieffer 14-08-13 17:07

Weet iemand hier trouwens waar de 1800Mhz masten van Vodafone staan? Of een dekkingskaart heeft ervan?

vuurvreter 14-08-13 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer (Bericht 907317)
Weet iemand hier trouwens waar de 1800Mhz masten van Vodafone staan? Of een dekkingskaart heeft ervan?

Hier zou je wat kunnen vinden:
4G LTE masten; Dekking voor snel internet van de telecom providers?
Antenneregister Agentschap Telecom

jooskieffer 14-08-13 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 907321)

Thanks! Maar de eerste link geeft helemaal geen 1800Mhz masten aan en de 2e link geeft geen providers aan.

vuurvreter 14-08-13 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jooskieffer (Bericht 907323)
Thanks! Maar de eerste link geeft helemaal geen 1800Mhz masten aan en de 2e link geeft geen providers aan.

Vreemd, als ik alle providers behalve vodafone verwijder, dan zie ik o.a. bij Ede, Barneveld en Veenendaal GSM 1800 masten.

Guest-20180925190238 14-08-13 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 907326)
GSM 1800 masten.

GSM 1800 is GSM op 1800 MHz, niet LTE. :-)

GSM (communicatie) - Wikipedia


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:32.