iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   probleem mobiel internet iPhone 3GS na update IOS 6.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/134802-probleem-mobiel-internet-iphone-3gs-na-update-ios-6-1-a.html)

Ghiesje 07-02-13 22:15

probleem mobiel internet iPhone 3GS na update IOS 6.1
 
Ik heb een iPhone 3GS met IOS 6.1. Sinds twee dagen (volgens mij na het updaten van IOS 6.1) doet mijn mobiele internet het niet meer :mad:. Thuis kan ik via Wi-Fi internetten maar buitenshuis kan ik geen mail lezen, geen apps ontvangen/versturen, geen internet bekijken. Wie helpt mij dit op te lossen ? :confused:

BigG 08-02-13 03:32

Instellingen/Algemeen/Mobiel netwerk/Mobiel datanetwerk

Daar moet je je instellingen opnieuw invullen. Indien je bij proximus bent is het bij APN internet.proximus.be, je mms instellingen en dergelijke moet je maar ff googelen....

Houd ze ook bij de hand want bij elke update zijn ze bij mij verdwenen.

Ghiesje 08-02-13 07:04

Hoi BigG,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de instellingen ook bekeken en nog eens ingevoerd (ze waren goed ingevoerd), het toestel uit-en-aan gezet, de simkaart er uit gehaald. Maar mijn mobiel internet werkt nog steeds niet ! H E L P
Misschien is het het beste als ik mijn toestel weer in IOS 5.1.1., maar hoe doe ik dat ? Of heeft iemand nog een oplossing ?

BigG 08-02-13 17:15

Bij deze heb je nog steeds niet vermeld of je bij Proximus bent ...

Bubbly 08-02-13 17:29

Ghiesje zit bij Telfort (NL).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 februari 2013 om 17:35 ----------

Ga naar:
Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiel datanetwerk
Citaat:

Bewerk de details voor Mobiele data als volgt:
Bij APN, voer internet in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Keer terug naar het Startscherm.
Citaat:

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.
Bron: Telfort Toestelhulp [1] [2]

BigG 08-02-13 17:46

Hopla, zo eenvoudig kan het zijn als je genoeg informatie mee geeft. Geef het ook wat tijd, het kan een paar minuten duren eer alles mooi begint te werken ...

flashingst 08-02-13 18:32

Downgraden heeft sowieso geen zin aangezien er volgens mij weinig veranderd is op dit gebied...

Bubbly 08-02-13 18:54

Downgraden kan sowieso niet als je de SHSH gegevens niet hebt opgeslagen en niet gejailbreakt hebt.

Ghiesje 12-02-13 16:41

Nou, ik heb de adviezen opgevolgd. Sterker nog, ik heb mijn hele telefoon gereset. Balen, want nu moet ik een boel opnieuw invoeren - maar ook dit heeft niet geholpen. Ik heb nog steeds geen mobiel internet. Wie kan mij helpen, mij de oude versie 5.1.1. er weer terug op te zetten. Ik ben niet zo heel handig en hoop dat iemnd mij het goed uit zou kunnen leggen of eventueel voor mij zou kunnen doen (omgeving Etten-Leur). WIE KAN MIJ HELPEN ???????

Reiko 12-02-13 16:46

is ja abo wel nog in orde?

iSpy 12-02-13 16:55

Mijn broer had dit ook toen hij zijn abonnement verlengde, bleek dat telfort internet nog niet had ingeschakeld...

Ghiesje 12-02-13 17:02

Aan mijn abonnement is niets gewijzigd en loopt nog steeds. Ik heb een Telfort abonnement en ben er ook mee naar de Telfort winkel geweest. Helaas hebben zij mij ook niet kunnen helpen. Ik ben echt ten einde raad !!!!

iSpy 12-02-13 17:11

Je hebt je toestel al aan/uit gedaan, simkaart erin eruit gedaan, gereset, netwerkinstellingen terug gezet en harde reset geprobeert?

Ghiesje 12-02-13 17:17

Ja, ik heb echt van alles gedaan wat ik als simpele ziel zelf zou kunnen. Opnieuw opgestart, sim-kaart eruit en erin; maar niets heeft geholpen!

iSpy 12-02-13 17:28

Heb je ook een andere simkaart erin geprobeerd? En opnieuw opgestart en een harde reset (homeknop en uit/aan knop ingedrukt houden voor 10 sec dacht ik zo) is wat anders he...

0ll1 12-02-13 18:37

als je terug wil naar 5.1.1 heb je de shsh blobs nodig van je toestel. Heb je in het verleden je iphone gejailbreakt of je shsh's op cydia opgeslagen?

BigG 12-02-13 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ghiesje (Bericht 877577)
Aan mijn abonnement is niets gewijzigd en loopt nog steeds. Ik heb een Telfort abonnement en ben er ook mee naar de Telfort winkel geweest. Helaas hebben zij mij ook niet kunnen helpen. Ik ben echt ten einde raad !!!!

Zou je dan es niet beter met je toestel terug naar de verkoper gaan, vrees dat er wel iets mis mee is dan ...

*update* hmm... 3GS ... :rolleyes:

crw 12-02-13 22:41

Same hier, geen internet meer met een 4 na de update.
Schijnt een probleem met iOS 6.1 te zijn is mij verteld in de t-mobile shop.
Intussen een patch voor de 4S beschikbaar, maar hoe nu terug naar 6.0 of 6.0.1???? op de
4???
Heeel graag

Francofranco 12-02-13 22:42

Ik advieseer jou om te testen met een werkende simkaart van iem. anders. Zelf kamp ik ook met hetzelfde probleem. een vergrendelde mobiel internet snelheid na iOS upgrade naar 6.0. wel samen met telfort experts naar de volgende gezocht:
-remote instelling;
-andere nanosim;
-VPN instelling.
Helaas niks helpt, mijn telfort mobiel internet snelheid blijft begrenst tot 0,7 Mbps.
Nou tweijfelen wij aan de iOS6.1.

crw 12-02-13 22:50

Nieuwe sim kaart erin en nog steeds hetzelfde probleem, ik kan niets anders bedenken en de man gelijk geven.
Dus.. is er een mogelijkheid om de vorige firmware versie terug te zetten?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:07.