iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Slechte 3G performance na update 6.1.2 (meerdere providers) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/136127-slechte-3g-performance-na-update-6-1-2-meerdere-providers.html)

guanche 01-03-13 18:40

Slechte 3G performance na update 6.1.2 (meerdere providers)
 
Ik wil even een verzamel topic openen voor mensen die ook 3G problemen hebben met 3G down snelheid sinds de update naar 6.1.2

Geconstateerd in midden/zuid Limburg op een iPhone 5 (zonder jb) en 4S (met jb), op Vodafone en t-mobile netwerken over meerdere dagen

Navraag bij beide providers leerde me dat er al meerdere meldingen zijn binnengekomen, maar officiële onderkenning van het probleem is er nog niet.

Hierbij wat resultaten over 2 dagen. De laatste betreft resultaat van iphone 4S op vodafone netwerk

http://renzo.synology.me/1-iphone%205.png
http://renzo.synology.me/2-iphone%205.png
http://renzo.synology.me/1-iphone%204s.jpg

bytedust 02-03-13 11:45

Ik heb helemaal geen 3G meer thuis, terwijl dit geen probleem was voordat FW 6.1.2. uitkwam!

satwolf 02-03-13 23:59

Ik kwam vroeger aan 3.65 Mbps
nu nog maar op 0.45Mbps

Het gekke is als ik LTE aanzet kom ik tot zelfs 11Mbps terwijl ik nog altijd op 3G zit.
Dit is bijna 2 keer sneller dan Wi-Fi :-)
OP mijn iPad is de LTE switch niet zichtbaar , maar toch nog 11.60Mbps

ballegooier 03-03-13 04:48

Wow, dat is vreemd?

Guest-20180925190238 03-03-13 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guanche (Bericht 882501)
Hierbij wat resultaten over 2 dagen. De laatste betreft resultaat van iphone 4S op vodafone netwerk

In de eerste twee plaatjes gebruik je de servers van VOO. Die servers staan voor zover mij bekend in Luik (België).

Luik is geografisch wel heel dicht bij Zuid-Limburg. Netwerktechnisch is Luik heel ver verwijderd van Zuid-Limburg.

antoon100 03-03-13 08:45

Aan de 3G klagers
 
Beste mensen,

Voor alle duidelijkheid, er is GEEN probleem.
Diegenen die beweren toch problemen ondervinden kan je altijd onderstaande stappen volgen.
Maar dit lijkt me niet nodig, want er is geen probleem.

De oplossing is als volgt:

1. Ga naar instellingen -> Aanbieder en schakel daar automatisch uit
2. even wachten en maak dan je keuze van provider(laat automatisch uit staan!!!)
3. Zet vliegtuigmodus aan
4. zet vliegtuigmodus uit
5. Start je iPhone opnieuw op

(Bron: Apple discussieforum)

Veel success !!!

Guest-20180925190238 03-03-13 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882769)

De bug is report aan Apple.

Voila, net gedaan.

Hoe stuur jij "bug reports" naar Apple? Doe je dat met jouw Developer Account op onderstaande webpagina? En welke bijlagen voeg je daar bij?

https://bugreport.apple.com/cgi-bin/....woa/wa/signIn

antoon100 03-03-13 09:37

Ja, ik heb mijn account geregistreerd als developper account.

Guest-20180925190238 03-03-13 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882780)
ik heb een screenshot vanop dit forum doorgestuurd.(is nog aanpasbaar hé)

Ik heb de bovenste screenshot toegevoegd.

Ja, dat is het screenshot van een Nederlander op T-Mobile NL die een server in België gebruikt. Ik denk dat Apple iets meer nodig heeft dan screenshots van het één of andere forum om een bug in behandeling te nemen. Succes verder :)

antoon100 03-03-13 10:23

Probleem van regio tot regio zou ik zo zeggen ...

Guest-20180925190238 03-03-13 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882790)
En spoor ook zoveel mogelijk developpers op dat zij ook de bug reporten via Apple's bug reporter.

Hoe kom jij eigenlijk tot de conclusie dat dit een bug is? Je begint het "onderzoek" met een heel onbetrouwbaar appje. Afhankelijk van de server die je in dat appje kiest krijg je totaal verschillende resultaten (is al vaker beschreven op dit forum) :confused:

ballegooier 03-03-13 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882769)

ik heb een workaround gevonden(maar niet definitief)

Het grote nadeel hiervan is wel, dat je continue meldingen op je scherm 'geen netwerk' weg mag tikken als je iPhone tussen het 2G en 3G netwerk switcht / terugschakelt (wanneer de 3G ontvangst tijdelijk niet goed genoeg is)

antoon100 03-03-13 10:48

Speedtest onbetrouwbare app?

Daar ben ik nog niet zo zeker van,(maar kan altijd)

ik heb met mijn vaste pc's soms ook problemen met internet en als ik naar Belgacom bel (in mijn geval) zeggen ze dat je moet testen via speedtest.(ik betwijfel het dat bedrijven zoals belgacom zich zullen baseren op basis van onbetrouwbare bronnen)

Anderzijds, mijn iPhone staat nu op 3G en reageert heel stipt wanneer er een nieuw bericht gepost is op het forum net op het exacte tijdstip terwijl 100% op 3G(met Dataroaming ook aan) verbonden staat(niet op Wi-fi)

Ik kan ook altijd eens met een alternatief appje eens testen hé.

Guest-20180925190238 03-03-13 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882796)
Speedtest onbetrouwbare app?

Daar ben ik nog niet zo zeker van,(maar kan altijd)

Ik ben daar absoluut zeker van :) Ik heb die tests ook gedaan, vroeger en vandaag, en afhankelijk van welke server ik kies zijn de resultaten bar slecht tot heel goed. Welke screenshots moet ik nu naar Apple sturen, de slechte of de goede? :confused:

antoon100 03-03-13 10:56

Je kan toch moeilijk een bug reporten als je goede resultaten als screenshot meestuurt....

Guest-20180925190238 03-03-13 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882798)
als je de telenet speedtest gebruikt krijg je goede resultaten

Laat we eens beginnen bij het begin :rolleyes: De TS test de bandbreedte van uit Nederland op een server in Luik (België), namelijk een VOO server.

Als ik een traceroute, uit Nederland, uitvoer op die VOO server (IP-adres 212.68.193.92) krijg ik het onderstaande te zien:

Citaat:

MacBook-Pro:~ macowner$ traceroute 212.68.193.92
traceroute to 212.68.193.92 (212.68.193.92), 64 hops max, 52 byte packets
1 192.168.2.1 (192.168.2.1) 14.946 ms 0.849 ms 0.617 ms
2 10.239.32.1 (10.239.32.1) 8.645 ms 9.621 ms 11.459 ms
3 lml-rc0001-ds101-vl201.core.as9143.net (213.51.151.97) 10.748 ms 8.300 ms 8.210 ms
4 ht-rc0001-cr101-ae4-0.core.as9143.net (213.51.151.93) 12.042 ms 10.422 ms 12.454 ms
5 asd-lc0006-cr101-ae4-0.core.as9143.net (213.51.158.150) 14.799 ms 16.736 ms 14.324 ms
6 adm-b7-link.telia.net (80.239.135.165) 15.186 ms 16.178 ms 14.329 ms
7 adm-bb3-link.telia.net (213.155.130.0) 13.680 ms
adm-bb3-link.telia.net (80.91.246.44) 14.609 ms
adm-bb3-link.telia.net (213.155.134.96) 31.530 ms
8 adm-b4-link.telia.net (80.91.253.213) 14.220 ms
adm-b4-link.telia.net (80.91.247.67) 23.684 ms
adm-b4-link.telia.net (80.91.253.213) 13.628 ms
9 ae-13.r02.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.8.65) 15.635 ms 18.523 ms 16.156 ms
10 po-1.r00.brslbe01.be.bb.gin.ntt.net (129.250.4.210) 21.298 ms 20.473 ms *
11 81.20.71.22 (81.20.71.22) 21.536 ms 18.981 ms 18.430 ms
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
16 * * *
17 * * *
Voer nu zelf een traceroute uit naar servers die bij jou een slecht resultaat geven en voeg die toe aan jouw "bug report".

antoon100 03-03-13 11:43

Dus gewoon een ping uitvoeren?

Is Network Ping Lite hier een goede app voor?

ik heb dat eerder al gedaan op windows via opdrachtprompt maar op iPhone zal dat waarschijnlijk weer anders zijn hé

Guest-20180925190238 03-03-13 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882815)
Dus gewoon een ping uitvoeren?

Nee, "gewoon" een traceroute uitvoeren dan zie het hele pad en de tijden. Een ping is een ICMP Echo Request en daar kan je niet veel aan zien. Sommige servers weigeren zelfs een ICMP Echo Request.

antoon100 03-03-13 11:53

Ik heb een traceroute gedaan naar die server vanop men pc.

Guest-20180925190238 03-03-13 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882819)
Ik heb een traceroute gedaan naar die server vanop men pc.(of moet dat vanop men iPhone)

Dat plaatje toont geen traceroute maar een ICMP Echo Request (ping). Dat je nog niet lang iOS gebruiker bent is niet erg. Verdiep je eerst in de materie alvorens "bug, bug, bug" te gaan roepen en bug reports in te dienen bij Apple.

Ik ga het hier bij laten. Succes verder :)

antoon100 03-03-13 11:57

Het juiste plaatje komt eraan!

Ik kom er wel ....
Even geduld

antoon100 03-03-13 12:08

1 Bijlage(n)
Ah nu weet ik wat je bedoel nu ik het zie,

ik heb er tijdje geleden les over gehad over de dos-commandos.

tis zoiets dat we dus nodig hebben?

Ja, ik denk dat ik weet wat je bedoelde(zat nog wat ver in men hoofd)

Guest-20180925190238 03-03-13 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882823)
ik heb er tijdje geleden les over gehad over de dos-commandos.

Ja, de MS-DOS commando's :rolleyes::rolleyes::rolleyes: (Sorry, ik kon het écht niet laten :))

antoon100 03-03-13 12:16

1 Bijlage(n)
Ik heb vanuit mijn locatie een route gedaan naar die ip dus 212.68.193.92 (die jij eerder ook had gedaan)
dit is bij mij het resultaat.

Dit is het resultaat(in bijlage)

Guest-20180925190238 03-03-13 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882828)
Ik heb vanuit mijn locatie een route gedaan naar die ip dus 212.68.193.92 (die jij eerder ook had gedaan)
dit is bij mij het resultaat.

Hopelijk zie je nu ook het verschil van differentie en de reden waarom je dat plaatje uit het eerste bericht in deze draad beter niet had opgestuurd naar Apple met jouw "bug report".

Dat was het nu écht wat mij betreft :)

antoon100 03-03-13 12:23

Beste mensen,

ik heb het nogmaals getest in werkelijkheid en 3G werkt perfect op de iPhone 5.

Speedtest resultaten kloppen volgens mij nu inderdaad langs geen kanten.

Ik ga de bug report die ik vanmorgen bij apple gedaan heb intrekken.

Wat voor onzin allemaal ..... (Vermijd het gebruik van de speedtest app --> dit zijn foutieve resultaten)

Guest-20180925190238 03-03-13 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882830)
Wat voor onzin allemaal .....

De grootste onzin is dat je rond 13u20 al jouw berichten hebt aangepast. En dat is dus niet netjes :eek: Dat heb je trouwens ook al in andere topics gedaan als jouw voorbarige stellingen en conclusies ad absurdum worden gevoerd.

antoon100 03-03-13 13:52

Maar wat is men nu met foutieve info....

Als het dus geen bug is hoeft er dus ook niets te gebeuren.

Ook bij vorige topics als er blijkt info die ik verstrekt heb foutief te zijn haal ik die weg.
Een forum is toch ook niet een plaats waar foutieve informatie wordt verzamelt, of wel soms?
Dus de foute info die ik deelde gaat eruit.
Juiste informatie laat ik staan.

guanche 03-03-13 15:18

deze speedtest info is slechts om losjes de resultaten te vergelijken. Zeker niet als diagnose tool. De hele discussie over betrouwbare app/servers in luik is een beetje beside the point. Het probleem blijft; ik en blijkbaar meerdere met mij, kunnen geen fatsoenlijk gebruik maken van 3G.

Ik lijk trouwens nu betere resltaten te halen, straks eens testen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882769)
Beste mensen,

Voor alle duidelijkheid, er is GEEN probleem.
Diegenen die beweren toch problemen ondervinden kan je altijd onderstaande stappen volgen.
Maar dit lijkt me niet nodig, want er is geen probleem.

De oplossing is als volgt:

1. Ga naar instellingen -> Aanbieder en schakel daar automatisch uit
2. even wachten en maak dan je keuze van provider(laat automatisch uit staan!!!)
3. Zet vliegtuigmodus aan
4. zet vliegtuigmodus uit
5. Start je iPhone opnieuw op

(Bron: Apple discussieforum)

Veel success !!!

heb je de specifieke link? Ik ga dit straks ook uitproberen. Maar zeggen dat er geen probleem is, klopt dus niet ;) er komt een update -> slechte performance, dat lijkt me dus een probleem. Wat jij post is een workaround. Maar ik ben benieuwd naar het resultaat er van! bedankt voor het inlichten iig!

antoon100 03-03-13 15:26

Specifieke link?
Heb je dat nodig?, het is ook geen voorgestelde oplossing van Apple hoor!
De oplossing komt trouwens van een Mexicaan.

guanche 03-03-13 15:29

niet persee nodig. maar zou graag de achtergrond lezen van de oplossing, waarom het zou moeten werken e.d. Puur uit nieuwsgierigheid

antoon100 03-03-13 15:31

Veel achtergrond valt niet te lezen, alleen reacties van mensen die het geprobeerd hebben.(daarom geen link)

vuurvreter 03-03-13 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 882856)
Maar wat is men nu met foutieve info....

Als het dus geen bug is hoeft er dus ook niets te gebeuren.

Ook bij vorige topics als er blijkt info die ik verstrekt heb foutief te zijn haal ik die weg.
Een forum is toch ook niet een plaats waar foutieve informatie wordt verzamelt, of wel soms?
Dus de foute info die ik deelde gaat eruit.
Juiste informatie laat ik staan.

Het is beter om je "verkeerde" info aan te vullen met "verbeterde" info, dan je verkeerde info weg te halen. Juist daar heeft men wat aan, en zeker op een forum waar men elkaar probeert te helpen. ;)

antoon100 03-03-13 17:01

Ok, ik zal proberen maar kan niets beloven.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:18.