Slechte 3G performance na update 6.1.2 (meerdere providers) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil even een verzamel topic openen voor mensen die ook 3G problemen hebben met 3G down snelheid sinds de update naar 6.1.2 Geconstateerd in ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Slechte 3G performance na update 6.1.2 (meerdere providers)
Ik wil even een verzamel topic openen voor mensen die ook 3G problemen hebben met 3G down snelheid sinds de update naar 6.1.2
Geconstateerd in midden/zuid Limburg op een iPhone 5 (zonder jb) en 4S (met jb), op Vodafone en t-mobile netwerken over meerdere dagen Navraag bij beide providers leerde me dat er al meerdere meldingen zijn binnengekomen, maar officiële onderkenning van het probleem is er nog niet. Hierbij wat resultaten over 2 dagen. De laatste betreft resultaat van iphone 4S op vodafone netwerk |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Ik heb helemaal geen 3G meer thuis, terwijl dit geen probleem was voordat FW 6.1.2. uitkwam!
Laatst gewijzigd door bytedust; 02-03-13 om 16:44. |
|
||||
|
||||
Ik kwam vroeger aan 3.65 Mbps
nu nog maar op 0.45Mbps Het gekke is als ik LTE aanzet kom ik tot zelfs 11Mbps terwijl ik nog altijd op 3G zit. Dit is bijna 2 keer sneller dan Wi-Fi OP mijn iPad is de LTE switch niet zichtbaar , maar toch nog 11.60Mbps
|
||||
|
||||
Wow, dat is vreemd?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Luik is geografisch wel heel dicht bij Zuid-Limburg. Netwerktechnisch is Luik heel ver verwijderd van Zuid-Limburg. |
|
||||
|
||||
Aan de 3G klagers
Beste mensen,
Voor alle duidelijkheid, er is GEEN probleem. Diegenen die beweren toch problemen ondervinden kan je altijd onderstaande stappen volgen. Maar dit lijkt me niet nodig, want er is geen probleem. De oplossing is als volgt: 1. Ga naar instellingen -> Aanbieder en schakel daar automatisch uit 2. even wachten en maak dan je keuze van provider(laat automatisch uit staan!!!) 3. Zet vliegtuigmodus aan 4. zet vliegtuigmodus uit 5. Start je iPhone opnieuw op (Bron: Apple discussieforum) Veel success !!! Laatst gewijzigd door antoon100; 03-03-13 om 14:24. |
|
|||
|
|||
Hoe stuur jij "bug reports" naar Apple? Doe je dat met jouw Developer Account op onderstaande webpagina? En welke bijlagen voeg je daar bij?
https://bugreport.apple.com/cgi-bin/....woa/wa/signIn |
|
||||
|
||||
Ja, ik heb mijn account geregistreerd als developper account.
Laatst gewijzigd door antoon100; 03-03-13 om 14:25. |
|
|||
|
|||
Ja, dat is het screenshot van een Nederlander op T-Mobile NL die een server in België gebruikt. Ik denk dat Apple iets meer nodig heeft dan screenshots van het één of andere forum om een bug in behandeling te nemen. Succes verder
|
|
||||
|
||||
Probleem van regio tot regio zou ik zo zeggen ...
Laatst gewijzigd door antoon100; 03-03-13 om 14:26. |
|
|||
|
|||
Hoe kom jij eigenlijk tot de conclusie dat dit een bug is? Je begint het "onderzoek" met een heel onbetrouwbaar appje. Afhankelijk van de server die je in dat appje kiest krijg je totaal verschillende resultaten (is al vaker beschreven op dit forum)
|
|
||||
|
||||
Het grote nadeel hiervan is wel, dat je continue meldingen op je scherm 'geen netwerk' weg mag tikken als je iPhone tussen het 2G en 3G netwerk switcht / terugschakelt (wanneer de 3G ontvangst tijdelijk niet goed genoeg is)
|
|
||||
|
||||
Speedtest onbetrouwbare app?
Daar ben ik nog niet zo zeker van,(maar kan altijd) ik heb met mijn vaste pc's soms ook problemen met internet en als ik naar Belgacom bel (in mijn geval) zeggen ze dat je moet testen via speedtest.(ik betwijfel het dat bedrijven zoals belgacom zich zullen baseren op basis van onbetrouwbare bronnen) Anderzijds, mijn iPhone staat nu op 3G en reageert heel stipt wanneer er een nieuw bericht gepost is op het forum net op het exacte tijdstip terwijl 100% op 3G(met Dataroaming ook aan) verbonden staat(niet op Wi-fi) Ik kan ook altijd eens met een alternatief appje eens testen hé. |
|
|||
|
|||
Ik ben daar absoluut zeker van Ik heb die tests ook gedaan, vroeger en vandaag, en afhankelijk van welke server ik kies zijn de resultaten bar slecht tot heel goed. Welke screenshots moet ik nu naar Apple sturen, de slechte of de goede?
|
|
||||
|
||||
Je kan toch moeilijk een bug reporten als je goede resultaten als screenshot meestuurt....
Laatst gewijzigd door antoon100; 03-03-13 om 14:16. Reden: Correctie |
|
|||
|
|||
Citaat:
Als ik een traceroute, uit Nederland, uitvoer op die VOO server (IP-adres 212.68.193.92) krijg ik het onderstaande te zien: Citaat:
Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 03-03-13 om 13:28. Reden: Taelvauten |
|
||||
|
||||
Dus gewoon een ping uitvoeren?
Is Network Ping Lite hier een goede app voor? ik heb dat eerder al gedaan op windows via opdrachtprompt maar op iPhone zal dat waarschijnlijk weer anders zijn hé |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Ik heb een traceroute gedaan naar die server vanop men pc.
Laatst gewijzigd door antoon100; 03-03-13 om 17:17. |
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik ga het hier bij laten. Succes verder |
Labels |
3g-dataverkeer, 6.1.2 |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Slechte gps na TomTom update | profisat | iPhone Navigatie | 2 | 13-12-12 19:35 |
Zeer slechte ontvangst na update 4.0 | Triple-D | Odido (T-Mobile) | 2 | 26-06-10 16:19 |
|
|