iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Beroofd van iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/137893-beroofd-iphone-5-a.html)

valencio 09-04-13 12:12

De politie heeft gezegd dat de zaak word onderzocht maar nu niet meer omdat de telefoon volgens de politie is gejaillbreakt dus ontraceerbaar is wat ik dus niet snap

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 april 2013 om 12:15 ----------


t2krambo 09-04-13 12:38

Dat is onzin. Aan de hand van het IMEI of IMSI kan het toestel wel degelijk worden getraceerd.

Bubbly 09-04-13 13:00

En waarom zou de politie helpen? Ik hoor vaak dat het juist niet gebeurt, dus ik hoor het graag.

suzuki2002 09-04-13 14:51

Je kan toch niet zomaar op imei nummer laten blokeren ?

valencio 09-04-13 17:46

@suzuki2002 dat kan wel als je bewijs hebt dat het toestel van jou is.

@Bubbly de politie helpt in de meeste gevallen beetje zielig kijken en je komt er ver mee :P

suzuki2002 09-04-13 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valencio (Bericht 889976)
@suzuki2002 dat kan wel als je bewijs hebt dat het toestel van jou is.

@Bubbly de politie helpt in de meeste gevallen beetje zielig kijken en je komt er ver mee :P

Ik zie dit dan voor me ?.????

Ik koop nieuw een iphone met bon .

Verkoop deze op mpl. Bon houd ik zelf .

Doe aangifte bij politie dat m,n phone gestolen is en word op imei geblokkeert

Van verzekering krijg ik dan nog eens een iphone vergoed.

En de koper heeft geen werkende phone meer ..



Of heb ik het nou verkeerd.?

Onyx 10-04-13 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valencio (Bericht 889910)
De politie heeft gezegd dat de zaak word onderzocht maar nu niet meer omdat de telefoon volgens de politie is gejaillbreakt dus ontraceerbaar is wat ik dus niet snap

Als je iets niet snapt moet je om extra uitleg vragen.
Je laat je toch niet wegsturen met 500.- schadepost terwijl je niet snapt waarom..!?

Als de politie de zak nu niet meer onderzoekt moeten ze toch een reden hebben waarom dat niet meer zo is?
Dat heeft niks met wel of geen jailbreak te maken hoor, trouwens, hoe gaan ze dat zien dat jou gestolen iPhone kennelijk jailbroken belt/sms't/data verzend..

Daarbij, via je imei kunnen ze gewoon opvragen welk (nieuw) telefoonnummer er nu mee gebeld word en, tenzij het een ongeregistreerde prepaid is, komt daar dan ook een abonnee met zijn gegevens mee boven water -> hallo verdachte, hoe kom je aan die iPhone :cool:

De politie blij met een verdachte (twee, want jij weet wie 'm als eerste gestolen heeft) en jij krijgt ongetwijfeld je iPhone terug.

valencio 10-04-13 10:17

Dat zal ik wel navragen Maar snap dat de telefoon al door verkocht is en je mag iemand niet dwingen om antwoord te geven snap je..

Starscreamer 10-04-13 11:43

Jawel dat mogen ze wel!
Dat noemen ze heling of kat in de zak kopen ;)
De nieuwe eigenaar heeft dan gewoon PECH!

Onyx 10-04-13 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valencio (Bericht 890119)
Dat zal ik wel navragen Maar snap dat de telefoon al door verkocht is en je mag iemand niet dwingen om antwoord te geven snap je..

Nou sorry hoor maar waarom heb je dan aangifte gedaan als je dit dacht...
Tuurlijk is het aan de politie om de zaak te onderzoeken maar als jij kan vertellen wie de iPhone heeft gejat zal die meneer nav jou aangifte echt wel gehoord gaan worden.
En nee, ze kunnen m moeilijk dwingen maar dan draait hij voor de diefstal op, en krijg je je iPhone ook vergoed.

Als de politie heeft besloten geen verder onderzoek meer te doen zal er wel wat anders aan de hand zijn vrees ik..

ballegooier 10-04-13 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onyx (Bericht 890243)

Als de politie heeft besloten geen verder onderzoek meer te doen zal er wel wat anders aan de hand zijn vrees ik..

Ik krijg zo langzamerhand een heel klein beetje een vermoeden..... :p ;)

valencio 10-04-13 19:46

dat is het juist ik heb de politie wel de dader gegevens door gegeven maar ze hebben me verteld dat ze niks kunnen doen omdat er niet genoeg bewijs is :S ik word gewoon gek

Onyx 10-04-13 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valencio (Bericht 890252)
dat is het juist ik heb de politie wel de dader gegevens door gegeven maar ze hebben me verteld dat ze niks kunnen doen omdat er niet genoeg bewijs is :S ik word gewoon gek

Tja, ik heb geen glazen bol maar waarschijnlijk kan jij dan dus niet echt hard maken dat meneer X werkelijk de dader is, lees: "geen bewijs", en dan houd het al snel op.
Je hebt meer nodig dan "ik weet wie t is want dat heb ik gehoord van iemand, kijk, dat is 'm".

Ik weet natuurlijk niet hoe jou verhaal gegaan is maar dat lijkt ook een beetje het probleem, je krijgt het hier ook niet echt lekker duidelijk dus dat zal bij de politie dus niet echt anders zijn geweest denk ik..

valencio 10-04-13 21:21

Ik kan het verhaal tot in de details vertellen hoor?

Onyx 11-04-13 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valencio (Bericht 890279)
Ik kan het verhaal tot in de details vertellen hoor?

Tja, ik zou bijna zeggen "was daar mee begonnen".
Maar goed, als jij je verhaal duidelijk hebt EN met reden een dader met naam en toenaam kan aanwijzen dan moet de politie toch met een goede reden komen om geen verder onderzoek meer te doen.
Zelfs als het 1 tegen 1 is zullen ze 'm gaan verhoren.

Ik zou in jou geval vandaag nog maar eens een telefoontje wagen ;)

Onyx 14-04-13 22:53

En, al nieuws...?? :rolleyes:

martijnvw82 15-04-13 12:44

Wat een slap verhaal... Niet erg geloofwaardig

Bobby007 15-04-13 13:24

Wellicht offtopic:
Maar lees dit artikel eens en ook de onderstaande reaguursels GeenStijl : Gestolen iMac? Hij staat nog steeds dáár, ja, de popo snelt niet zo snel naar een aangewezen "dader" omdat er feitelijk "hard" bewijs moet zijn dat dit ook werkelijk de dader is!
Hoe vreemd zit ons landje in elkaar als het gaat om handhaven, rechten en eigendommen!

Onyx 17-04-13 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobby007 (Bericht 890930)
Wellicht offtopic:
Maar lees dit artikel eens en ook de onderstaande reaguursels GeenStijl : Gestolen iMac? Hij staat nog steeds dáár, ja, de popo snelt niet zo snel naar een aangewezen "dader" omdat er feitelijk "hard" bewijs moet zijn dat dit ook werkelijk de dader is!
Hoe vreemd zit ons landje in elkaar als het gaat om handhaven, rechten en eigendommen!

Had het gelezen en uiteraard zal het geen 100% zijn.
Omdat er kennelijk (geen idee waarom) geen actie word ondernomen komt dit uitvoerig in het nieuws.
Ik mag toch hopen dat er of een verklaring komt of dat ze de laptop gaan halen..
Aan de andere kant ken ik meer incidenten waarbij de gestolen iphone of imac wel werd opgehaald door de politie incl bijbehorende verdachte.

Neemt niet weg dat TS niet echt een duidelijke uitleg geeft, sterker nog, hoor helemaal niets meer over het vervolg..

Bubbly 17-04-13 15:21

En dan kijken sommigen raar op dat mensen het recht in eigen hand nemen ;)

@TS
Ik hoor ook graag het hele verhaal :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:24.