iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Apple ID wachtwoord nodig bij updates op iPhone? (niet op iPad) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/138746-apple-id-wachtwoord-nodig-updates-op-iphone-niet-op-ipad.html)

XIII 29-04-13 11:58

Sinds kort (sinds Apple mijn iPhone 5 heeft vervangen?) moet ik bij (gratis) updates van iPhone Apps (weer) mijn wachtwoord invullen.

"Vroeger" hoefde dat niet met iOS 6 en op de iPad kan ik (met dezelfde Apple ID) wel nog updaten zonder wachtwoord.

Waar zou dat door komen? (Welke instelling staat er fout op de iPhone?)

Dantis 29-04-13 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 892952)
Sinds kort (sinds Apple mijn iPhone 5 heeft vervangen?) moet ik bij (gratis) updates van iPhone Apps (weer) mijn wachtwoord invullen.

"Vroeger" hoefde dat niet met iOS 6 en op de iPad kan ik (met dezelfde Apple ID) wel nog updaten zonder wachtwoord.

Waar zou dat door komen? (Welke instelling staat er fout op de iPhone?)

Volgens mij is dat altijd zo geweest heb het net zitten proberen moet ook weer een paswoord invullen eenmaal ingevuld blijf het ook actief en bij een reboot van het toestel moet je het weer invullen.

Kan het mis hebben hoor weet niet anders.

Bubbly 29-04-13 17:13

Heeft volgens mij niets met instellingen te maken...

Al uitgelogd en opnieuw ingelogd?

XIII 29-04-13 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 892987)
Al uitgelogd en opnieuw ingelogd?

Dat zal ik eens doen. En dan maar wachten op de volgende update...

antoon100 29-04-13 17:41

Om een app te installeren moet ik een wachtwoord invullen, maar bij updaten is me dat nog niet overkomen.

KvdS 29-04-13 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 892992)
Om een app te installeren moet ik een wachtwoord invullen, maar bij updaten is me dat nog niet overkomen.


Bij mij hetzelfde. Ook bij gedeelde app's (gekocht door mijn zoon) hoef ik nu geen ww in te vullen.

Bubbly 30-04-13 01:58

Ik hoef ook geen wachtwoord in te vullen als ik via het Aankopen-tabje installeer :)

ballegooier 30-04-13 06:38

Op mijn iPhone 4 ios 6.1 wordt bij updates niet om een ww gevraagd...

(Edit; net getest, toch niet dus)

Bubbly 03-05-13 18:16

Ik heb zojuist een iPhone in handen gehad waarbij er 3 updates beschikbaar waren, die allemaal om een wachtwoord vroegen bij het gebruikte ID. Na het invoeren hiervan, gebeurde er niets. Ik heb de apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, bleek dat ze zich niet meer in de Aankopen van het ID bevonden.

Het account is vrij oud, maar was al een tijd onbruikbaar omdat er geen creditcard informatie was ingegeven en adresinformatie ook incompleet was (dit was ooit ongecontroleerd mogelijk). Zeer recentelijk heb ik dat probleem opgelost d.m.v. het invoeren van een App Store kaart code, daarna het kiezen van "Geen betalingsmiddel" en het verwijderen van de code (enkel gebruikt om "Geen" of "None" tevoorschijn te halen) + invullen van adresgegevens. Hierna 3 beveiligingsvragen ingevuld. In totaal 5 emails van Apple ontvangen over dat ID, inclusief (opnieuw?) een registratiebevestiging.

Deze herregistratie heeft vermoedelijk geleid tot een complete wipe van de Aankopen-historie van het ID.

Is dit mogelijk ook bij jou gebeurd?

XIII 03-05-13 19:02

Niet dat ik weet.

Ik heb nu inmiddels ook het omgekeerde gezien: geen wachtwoord nodig op iPhone, wel op iPad.

Het lijkt dus random te zijn (of een patroon dat ik nog niet herken).

Admiraal 03-05-13 19:09

Hier ook op de iphone 5 een wachtwoord nodig bij updates, op de ipad niet en op de 4S van zoon- en vrouwlief ook niet. Ik vraag me ook al een tijdje af waarom?

wouter1981 03-05-13 21:12

Ik ben benieuwd... Ik moet ook op de iPhone altijd mijn ww invoeren bij installeren en updaten. Op de iPad in elk geval nooit met updaten.

uitsmijter 04-05-13 10:30

Ga eens naar instellingen / Algemeen /Beperkingen / Daar staat: Toegestaan materiaal: daar kan je kiezen vereis wachtwoord: direct of na 15 minuten

XIII 04-05-13 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uitsmijter (Bericht 893523)
Ga eens naar instellingen / Algemeen /Beperkingen / Daar staat: Toegestaan materiaal: daar kan je kiezen vereis wachtwoord: direct of na 15 minuten

Dat is voor aankopen; mijn vraag gaat over updates.

Zie ook dit fragment in Dossier iOS 6:

Wil je vanuit de App Store je apps updaten, dan is het ook niet meer nodig om je wachtwoord in te voeren. Je wachtwoord is daardoor enkel nog nodig als je een app (opnieuw) uit de App Store wil downloaden.

Dutchy123 04-05-13 16:51

Interessant dit

Hier ook op de Ipad 3,Iphone 4s en Iphone 3GS(5.1) wachtwoord invoeren bij updaten

XIII 04-05-13 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dutchy123 (Bericht 893570)
(5.1)

Voor zover ik weet is dit een iOS6 feature.

Dutchy123 04-05-13 17:26

Dat had ik gelezen

De Ipad3 en 4S hebben 6.1.3,maar ook telkens ww invoeren bij updates
Alleen de 3GS heeft nog 5.1

Bubbly 04-05-13 17:52

De iPhone 3GS ondersteunt ook iOS 6.1.3.

Het niet hoeven invoeren van het wachtwoord bij een update was onderdeel van App Store 2.0 en hoort bij iOS 6.

ad9007i 04-05-13 23:10

In de play store heb ik nog NOOIT een ww moeten invoeren :)
Maar in de app store is dat 1x als ik bv enkele apps wil updaten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:19.