//

Dringend hulp aub , Iphone laat niet meer op

Dringend hulp aub , Iphone laat niet meer op discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb sinds enkele maanden een iphone 5 en hij deed het prima tot vanmorgen. Ik had geen oplader bij de hand en de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-05-13, 19:59
jbln95 jbln95 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 10
Exclamation Dringend hulp aub , Iphone laat niet meer op

Hallo,

Ik heb sinds enkele maanden een iphone 5 en hij deed het prima tot vanmorgen.
Ik had geen oplader bij de hand en de batterij ging helemaal leeg dus hij viel uit erna gaf hij aan om hem in te steken dit dus : http://www.mobilemac.nl/wordpress/wp...12/12/ios6.jpg
de volgende dag heb ik hem een half uur in de oplader laten steken er komt geen teken van opladen dit dus ook niet : http://cdniphone.i-culture.nl/wp-con...terij-leeg.png
Ik heb mijn oplader op een andere iphone 5 geprobeerd daar werkte hij wel en in de laptop ingestoken doet hij ook niks.

iemand die mij kan helpen ? Het zou zeer fijn !!
Alvast bedankt
Mvg Jbln95
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-05-13, 20:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Sluit de iPhone aan de originele lader aan en voer een harde reset uit. Hij zou nu moeten opladen. Indien dat zo is laat het ding dan opladen tot 100% capaciteit.

De accu is waarschijnlijk veel te diep ontladen.
  #3  
Oud 27-05-13, 20:09
jbln95 jbln95 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Sluit de iPhone aan de originele lader aan en voer een harde reset uit. Hij zou nu moeten opladen. Indien dat zo is laat het ding dan opladen tot 100% capaciteit.

De accu is waarschijnlijk veel te diep ontladen.

ik heb geprobeerd om een harde reset uit te voeren de iphone geeft geen reactie hij blijft gewn uit
  #4  
Oud 27-05-13, 20:14
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

laat het een paar uur in de lader. hij zal vanzelf weer aan gaan
  #5  
Oud 27-05-13, 20:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Geduld

Een iPhone kan alleen opladen als het besturingssysteem (iOS) loopt. Het besturingssysteem kan alleen opstarten als de bootspanning hoog genoeg is, zijnde 3.7V

De accu is nu veel te diep ontladen en wordt na een harde reset heel langzaam opgeladen tot de bootspanning 3.7V is. Dat kan een tijdje duren afhankelijk van hoe diep de accu ontladen is. Bij een redelijke nieuwe iPhone mag je rekenen tussen dertig minuten en twee uur.

Als het besturingssysteem uiteindelijk opstart wordt er gecontroleerd geladen.
  #6  
Oud 27-05-13, 20:18
jbln95 jbln95 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 10
Standaard

Ok, ik zal hem eens paar uur in de oplader laten zitten.
bedankt voor jullie hulp ik hou jullie op de hoogte !!

mvg
  #7  
Oud 27-05-13, 20:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbln95 Bekijk bericht
Ok, ik zal hem eens paar uur in de oplader laten zitten.
Niet een paar uur maar tot 100% capaciteit bereikt is, hoe lang dat ook duurt
  #8  
Oud 27-05-13, 22:48
jbln95 jbln95 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Niet een paar uur maar tot 100% capaciteit bereikt is, hoe lang dat ook duurt
ik heb hem nu al een aantal uren ingestoken en hij doet nog steeds niks hij geeft ook niet aan hoeveel % hij is net alsof hij geen contact met de oplader maakt het scherm blijft gewoon zwart net zoals je hem uit hebt staan

  #9  
Oud 28-05-13, 10:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Om uit te sluiten dat de accu defect is kan je die oefening met een harde reset nog eens uitvoeren met een iPad lader. Dus, iPhone aan de iPad lader aansluiten en dan een harde reset uitvoeren.

Een iPad lader levert een iets hogere startstroom. Als dat ook niet werkt moet je gaan denken aan een defecte accu en neem je beter contact op met Apple voor een garantieclaim.
  #10  
Oud 28-05-13, 17:26
jbln95 jbln95 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Om uit te sluiten dat de accu defect is kan je die oefening met een harde reset nog eens uitvoeren met een iPad lader. Dus, iPhone aan de iPad lader aansluiten en dan een harde reset uitvoeren.

Een iPad lader levert een iets hogere startstroom. Als dat ook niet werkt moet je gaan denken aan een defecte accu en neem je beter contact op met Apple voor een garantieclaim.

Ik ben bij een mobiel winkel geweest ze zeiden dat de accu te diep ontladen was en ze zeiden dat ze een boost moesten geven en dat zou me 15 euro kosten iemand enig idee hoe ik dit zelf kan doen ?

mvg
  #11  
Oud 28-05-13, 17:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbln95 Bekijk bericht
Ik ben bij een mobiel winkel geweest ze zeiden dat de accu te diep ontladen was en ze zeiden dat ze een boost moesten geven en dat zou me 15 euro kosten iemand enig idee hoe ik dit zelf kan doen ?
Dat heb ik al in bericht #2 geschreven dat de accu te diep ontladen is. Nogmaals: probeer het met een iPad lader zoals ik in mijn vorig bericht schreef. Zo gaan die "boosters" van die winkel dat ook doen.
  #12  
Oud 29-05-13, 19:18
jbln95 jbln95 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat heb ik al in bericht #2 geschreven dat de accu te diep ontladen is. Nogmaals: probeer het met een iPad lader zoals ik in mijn vorig bericht schreef. Zo gaan die "boosters" van die winkel dat ook doen.

ik heb geprobeerd met een ipad lader en hij deed het nog steeds niet en heb hem toen naar een gsm winkel gebracht hebben ze heb geboost en doet nog steeds niks iemand enig idee wat er mis mee kan zijn ???

  #13  
Oud 29-05-13, 19:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbln95 Bekijk bericht
...iemand enig idee wat er mis mee kan zijn ???
Dan is misschien de accu veel te diep ontladen en overleden. Dat kan echter niet gebeuren na één keer te diep ontladen. Dat zou al meerdere keren moeten gebeurd zijn om de accu te laten overlijden.

Neem contact op met Apple en probeer om garantie te claimen.
  #14  
Oud 29-05-13, 19:51
jbln95 jbln95 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dan is misschien de accu veel te diep ontladen en overleden. Dat kan echter niet gebeuren na één keer te diep ontladen. Dat zou al meerdere keren moeten gebeurd zijn om de accu te laten overlijden.

Neem contact op met Apple en probeer om garantie te claimen.
ik vind het zeker raar dit is de eerste keer dat dit me overkomt , ik ga dat zeker doen maar het probleem is dat ikgeen aankoopbewijs meer heb , waar kan ik het beste terrecht dan ?
  #15  
Oud 29-05-13, 19:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbln95 Bekijk bericht
...waar kan ik het beste terrecht dan ?
Bij Apple, die hebben genoeg aan het serienummer of IMEI-nummer. Apple vraagt niet naar aankoopbewijzen.

Apple - Support - Contact opnemen met Apple Support
  #16  
Oud 29-05-13, 19:57
jbln95 jbln95 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bij Apple, die hebben genoeg aan het serienummer of IMEI-nummer. Apple vraagt niet naar aankoopbewijzen.

Apple - Support - Contact opnemen met Apple Support
ok dankje voor jullie hulp
  #17  
Oud 29-05-13, 20:30
Diedjuhh Diedjuhh is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 24
Standaard

Mijn eigen ervaring is dat het ook nog wel eens de Dock-connecter zou kunnen zijn. Zowel bij een kapotte 3GS als een 4S bleek dit het niet-opladen te verhelpen. Ik heb verder geen ervaring met een iPhone 5. Overigens zonde van die €15, ook de meest ervaren reparateurs kunnen niet toveren met een andere boost dan de iPad oplader

Zoals Timosha echter al aangeeft is contact opnemen met Apple het beste wat je kunt doen, daar je iPhone waarschijnlijk nog binnen de garantie valt. (Mits geen sprake van val/stoot of waterschade).
  #18  
Oud 29-05-13, 21:05
jbln95 jbln95 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diedjuhh Bekijk bericht
Mijn eigen ervaring is dat het ook nog wel eens de Dock-connecter zou kunnen zijn. Zowel bij een kapotte 3GS als een 4S bleek dit het niet-opladen te verhelpen. Ik heb verder geen ervaring met een iPhone 5. Overigens zonde van die €15, ook de meest ervaren reparateurs kunnen niet toveren met een andere boost dan de iPad oplader

Zoals Timosha echter al aangeeft is contact opnemen met Apple het beste wat je kunt doen, daar je iPhone waarschijnlijk nog binnen de garantie valt. (Mits geen sprake van val/stoot of waterschade).
Gelukkig hebben ze me geen 15 euro aangerekend omdat het niet was gelukt, ik ga wel eens informeren over de dock-connecter maar eerst ga ik kijken wat ze gana zeggen bij apple care, want ik wil namelijk mijn fotos niet kwijt en weet niet zeker als de nieuwere fotos op de back up staan.

groetjes
  #19  
Oud 29-05-13, 21:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Je kan proberen om de Lightning connector heel voorzichtig uit te blazen. Zo lang het toestel garantie heeft is het niet aanbevolen om te gaan prutsen.
  #20  
Oud 30-05-13, 21:25
jbln95 jbln95 is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 10
Standaard

ik ben bij een zelfde bedrijf winkel geweest en ze zegge moet aankoopbewijs ?
heb nog een discussie gehad dat ik ze toch ook gewoon via imei nummer konden zien enz maar heeft niks geholpen
mvg
Reageren

Labels
hulp, iphone5, oplaadprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
DRINGEND!! iPhone 4 start niet meer op na reset wezzzzzz iPhone algemeen 7 21-12-11 16:39
iPhone: Dringend hulp nodig, iPhone komt niet uit mislukte jailbreak! ilse93 Jailbreak 1 26-02-11 17:48
iPhone 3gs wil niet meer USB/opladen - dringend hulp nodig borgqueenx iPhone algemeen 9 06-06-10 18:03
Dringend hulp gevraagd aub!!!!! krim Archief 2 29-03-10 20:39
Dringend hulp aub Jasn Archief 27 18-09-08 09:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:22.