Iphone 5 werkt niet bij grensoverschrijding. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bij het passeren van een landgrens (Belgie nr Nederland en omgekeerd of andere landen) krijg ik geen verbinding met de plaatselijke provider. Toestel toont "activatie ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Iphone 5 werkt niet bij grensoverschrijding.
Bij het passeren van een landgrens (Belgie nr Nederland en omgekeerd of andere landen) krijg ik geen verbinding met de plaatselijke provider.
Toestel toont "activatie vereist". Activeren kan alleen met een internetverbinding, toestel zoekt naar de apple site en omdat 'mobiele data' op uit staat lukt dat niet. Van zodra ik ergens via Wi-Fi (al dan niet betalend !!) een internetverbinding heb kan ik activeren en een provider wordt door het toestel gekozen. Dit probleem heb ik al vanaf de eerste keer dat ik naar het buitenland ging. Ik heb al een nieuwe simkaart geplaatst, een nieuwe installatie uitgevoerd, een backup teruggezet. Bij Apple weten ze er geen raad mee en mijn gratis technische ondersteuning is verlopen. Ik zou moeten betalen om een oplossing te vinden, maw toestel opsturen en een 'nieuwe' krijgen. Probleem is dat de oplossing pas gecontroleerd kan worden bij de volgende grensoverschrijding Bij mobiel netwerk staat "Mobiele data" op uit, "schakel 3G in" op aan, "Wi-Fi' op aan, mijn aanbieder is Telenet (roaming is geactiveerd), Iphone gekocht via de Apple Store (simlockvrij), ik heb een KING abo. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Ik ben onlangs door België en Frankrijk gereden met een Nederlands simlock vrije iPhone 5, ik heb een Nederlandse T-Mobile simkaart. Als ik net de grens over ga verlies ik 2/3 minuten ontvangst waarnaar die in Belgie overschakelt naar Mobistar en in Frankrijk naar Orange. Staat je provider selectie wel op automatisch en niet handmatig op Telenet?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Bij mij pakt ie automatisch de "sterkste" provider. Maakt niet uit welk land. Heb wel alles op"AAN" staan.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Mobiele data AAN (internet in eigen land en moet ook aanstaan met dataroaming voor het buitenland) Schakel 3G in AAN (Sneller internet) Dataroaming AAN (Deze zet je aan als je internet in het buitenland wenst te gebruiken ) |
|
|||
|
|||
Citaat:
Thnx voor de hulp. |
Labels |
grens, iphone 5, provider, simlockvrij |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone geluid werkt niet bij oproepen | Piden9 | iPhone algemeen | 0 | 07-08-11 13:30 |
iPhone 4 Microfoon werkt niet bij facetime/videorecord | Koenkk | Muziek, foto & video | 3 | 24-01-11 20:51 |
Trilfunctie werkt niet bij Iphone 4 | Audi A5 | iPhone algemeen | 0 | 18-08-10 16:47 |
Windows: iPhone en iPod op iTunes werkt bij mij niet | aniger | iTunes | 15 | 03-06-09 12:39 |
Wi-Fi werkt bij de ene iPhone wel en bij de andere niet | RRed | Archief | 0 | 24-10-07 12:46 |
|
|