iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Belachelijk veel dataverbruik iphone5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/142457-belachelijk-veel-dataverbruik-iphone5.html)

silwit 01-08-13 21:00

Belachelijk veel dataverbruik iphone5
 
Hallo , mijn dochter en ik hebben beide een iphone5
Maar zij verbruikt veel meer mobiele data dan ik
Bij alleen al in en uitloggen van ABN amro bijvoorbeeld verbruik ik 33 kb en zij 10mb !!!
Wat kan hiervan de oorzaak zijn
We weten het echt niet meer
Alles van de cloud staat uit haar account is al verwijderd
Alle spelletjes zijn al weg
En hij blijft maar data slurpen
Wie kan ons helpen

valencio 01-08-13 23:05

Doe je die apps wel uit door te dubbel klikken op de home button?

silwit 01-08-13 23:42

Ja alles doen we uit
Ook apps
Heb al jaren iphone nooit dit sport problemen gehad
En nu ineens sinds 10 dagen
Vreet haar iphone data

valencio 01-08-13 23:50

zet je verbinding op 2g bij je instellingen ;) je bent toch thuis nu? doe je Wi-Fi dan maar aan

silwit 02-08-13 00:57

Ja dat doet ze dus ook
Maar 10 mb voor ff saldo checken is toch niet normaal

valencio 02-08-13 01:23

Ja dat wel :P

Ibrahim24 02-08-13 09:13

Iets blijft in het achtergrond data opeten.
Al geprobeert voor een restore?

silwit 02-08-13 09:19

Ja harde reset gedaan

Guest-20180925190238 02-08-13 09:42

Na tientallen topics over "hoog dataverbruik" wordt het heel moeilijk om nog iets nieuws te verzinnen. :rolleyes:

Ben je al eens in één of meerdere van die vele andere topics over dit probleem gaan kijken voor mogelijke oplossingen? Die topics zijn heel makkelijk te vinden met de zoekfunctie van het forum.

silwit 05-08-13 11:03

Ja klopt helemaal 😔
Heb alles al gedaan wat in die andere topics staat maar t blijft
Ze heeft de telefoon tweedehands gekocht en nu opperde iemand dat het miss een amerikaanse is
Waardoor er een andere chip in zou zitten die het data verbruik verklaart
Kan dat ? Zo ja hoe kom ik daar achter ??

Guest-20180925190238 05-08-13 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door silwit (Bericht 906134)
Waardoor er een andere chip in zou zitten die het data verbruik verklaart
Kan dat ? Zo ja hoe kom ik daar achter ??

Nee dat kan niet. De gebruikte radiochip voor GSM/EDGE/UMTS/HSPDA(+) heeft geen enkele invloed op het dataverbruik.

wouter1981 05-08-13 11:56

Installeer een applicatie die dataverbruik per applicatie registreert. Kijk dan even welke applicatie het hoge verbruik veroorzaakt.

silwit 05-08-13 12:19

We hebben dataman geinstalleerd en t rare is dat t steeds een andere app is
Ineens 10 mb bij abn
Dan ineens 12 mb bij watssapp terwijl ze alleen maar appt met mij en ik in datzelfde gesprek 335 kb verbruik

valencio 05-08-13 21:01

klaag de winkel aan van waar de telefoon gekocht is ;)

Bubbly 06-08-13 08:30

Winkels klaag je niet aan. Daarbij is de telefoon tweedehands, dus je hebt dan een bon nodig. Geen bon = geen verkoopgarantie. Dan kun je dus alleen bij Apple terecht (12 maanden fabrieksgarantie).

Ik lees echter dat jullie nog niet hebben geprobeerd de iPhone te herstellen (restore). Een harde reset is niet hetzelfde. Hier staat hoe je kunt herstellen: iTunes: iOS-software herstellen

suzuki2002 06-08-13 09:43

Gebruik je een originele lader...?.

Er zijn goedkope laders in omloop waar een chip is ingebouwd , zodra je deze gebruikt om je iphone op te laden , wordt er iets geinstalleerd op je iphone (maleware). Dit kan jou probleem veroorzaken .

Deze kans is klein maar wel mogenlijk..

silwit 06-08-13 09:55

Oke, we probeerden een volledig herstel te voorkomen, maar t lijkt er op dat dat de enige optie is :-(
De lader is origineel dus dat kan het ook niet zijn.

Teo 06-08-13 10:32

Een collega van mijn had het zelfde probleem.

Deze had na veel contact met de Apple Care (veel testen) een nieuwe telefoon gekregen maar wat bleek, de telefoon bleef data slurpen. Daarna heeft die een nieuwe simkaart geprobeerd en het probleem was verholpen.

Misschien dat het bij jullie ook helpt? Anders zou ik contact op te nemen met Apple Care, de technische ondersteuning van Apple.

Tel: 0900 7777 703 NL
Tel: 0707 0077 2 BE

Zij zijn van maandag tot en met vrijdag te bereiken van 09:00 tot 18:00 en zaterdag van 10:00 tot 17:00.

en ze helpen je prefect.

wouter1981 06-08-13 10:37

Maak voordat je hersteld nog een reservekopie met iTunes. Deze kun je eventueel nog terug zetten na het volledige herstel.

Mocht het probleem dan nog steeds bestaan dan zul je de iPhone nogmaals moeten herstellen en moet je helaas met een schone lei (lees: iPhone) beginnen.

silwit 06-08-13 11:11

Dat van die simkaart is ook nog een idee gaan we eerst proberen kunnen we dat iig uitsluiten
En anders inderdaad herstellen zonder backup terug zetten
Lukt dat niet gaan we maar eens met apple bellen
Bedankt allemaal voor t meedenken

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 augustus 2013 om 11:46 ----------

Nog even vraagje over apple carecenter moest je daarvoor niet extra verzekering hebben?
Of kan ik dan beter naar A'dam afspraak geniusbar maken


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:18.