Belachelijk veel dataverbruik iphone5 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo , mijn dochter en ik hebben beide een iphone5 Maar zij verbruikt veel meer mobiele data dan ik Bij alleen al in en uitloggen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Belachelijk veel dataverbruik iphone5
Hallo , mijn dochter en ik hebben beide een iphone5
Maar zij verbruikt veel meer mobiele data dan ik Bij alleen al in en uitloggen van ABN amro bijvoorbeeld verbruik ik 33 kb en zij 10mb !!! Wat kan hiervan de oorzaak zijn We weten het echt niet meer Alles van de cloud staat uit haar account is al verwijderd Alle spelletjes zijn al weg En hij blijft maar data slurpen Wie kan ons helpen |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Doe je die apps wel uit door te dubbel klikken op de home button?
|
|
|||
|
|||
Ja alles doen we uit
Ook apps Heb al jaren iphone nooit dit sport problemen gehad En nu ineens sinds 10 dagen Vreet haar iphone data |
|
|||
|
|||
zet je verbinding op 2g bij je instellingen je bent toch thuis nu? doe je Wi-Fi dan maar aan
|
|
|||
|
|||
Ja dat doet ze dus ook
Maar 10 mb voor ff saldo checken is toch niet normaal |
|
|||
|
|||
Ja dat wel
|
|
|||
|
|||
Iets blijft in het achtergrond data opeten.
Al geprobeert voor een restore? |
|
|||
|
|||
Ja harde reset gedaan
|
|
|||
|
|||
Na tientallen topics over "hoog dataverbruik" wordt het heel moeilijk om nog iets nieuws te verzinnen.
Ben je al eens in één of meerdere van die vele andere topics over dit probleem gaan kijken voor mogelijke oplossingen? Die topics zijn heel makkelijk te vinden met de zoekfunctie van het forum. |
|
|||
|
|||
Ja klopt helemaal 😔
Heb alles al gedaan wat in die andere topics staat maar t blijft Ze heeft de telefoon tweedehands gekocht en nu opperde iemand dat het miss een amerikaanse is Waardoor er een andere chip in zou zitten die het data verbruik verklaart Kan dat ? Zo ja hoe kom ik daar achter ?? |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Installeer een applicatie die dataverbruik per applicatie registreert. Kijk dan even welke applicatie het hoge verbruik veroorzaakt.
|
|||
|
|||
We hebben dataman geinstalleerd en t rare is dat t steeds een andere app is
Ineens 10 mb bij abn Dan ineens 12 mb bij watssapp terwijl ze alleen maar appt met mij en ik in datzelfde gesprek 335 kb verbruik |
|
|||
|
|||
klaag de winkel aan van waar de telefoon gekocht is
|
|
||||
|
||||
Winkels klaag je niet aan. Daarbij is de telefoon tweedehands, dus je hebt dan een bon nodig. Geen bon = geen verkoopgarantie. Dan kun je dus alleen bij Apple terecht (12 maanden fabrieksgarantie).
Ik lees echter dat jullie nog niet hebben geprobeerd de iPhone te herstellen (restore). Een harde reset is niet hetzelfde. Hier staat hoe je kunt herstellen: iTunes: iOS-software herstellen
|
|||
|
|||
Gebruik je een originele lader...?.
Er zijn goedkope laders in omloop waar een chip is ingebouwd , zodra je deze gebruikt om je iphone op te laden , wordt er iets geinstalleerd op je iphone (maleware). Dit kan jou probleem veroorzaken . Deze kans is klein maar wel mogenlijk.. |
|
|||
|
|||
Oke, we probeerden een volledig herstel te voorkomen, maar t lijkt er op dat dat de enige optie is :-(
De lader is origineel dus dat kan het ook niet zijn. |
|
|||
|
|||
Een collega van mijn had het zelfde probleem.
Deze had na veel contact met de Apple Care (veel testen) een nieuwe telefoon gekregen maar wat bleek, de telefoon bleef data slurpen. Daarna heeft die een nieuwe simkaart geprobeerd en het probleem was verholpen. Misschien dat het bij jullie ook helpt? Anders zou ik contact op te nemen met Apple Care, de technische ondersteuning van Apple. Tel: 0900 7777 703 NL Tel: 0707 0077 2 BE Zij zijn van maandag tot en met vrijdag te bereiken van 09:00 tot 18:00 en zaterdag van 10:00 tot 17:00. en ze helpen je prefect. |
|
||||
|
||||
Maak voordat je hersteld nog een reservekopie met iTunes. Deze kun je eventueel nog terug zetten na het volledige herstel.
Mocht het probleem dan nog steeds bestaan dan zul je de iPhone nogmaals moeten herstellen en moet je helaas met een schone lei (lees: iPhone) beginnen. |
|
|||
|
|||
Dat van die simkaart is ook nog een idee gaan we eerst proberen kunnen we dat iig uitsluiten
En anders inderdaad herstellen zonder backup terug zetten Lukt dat niet gaan we maar eens met apple bellen Bedankt allemaal voor t meedenken ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 augustus 2013 om 11:46 ---------- Nog even vraagje over apple carecenter moest je daarvoor niet extra verzekering hebben? Of kan ik dan beter naar A'dam afspraak geniusbar maken |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
onnodig veel dataverbruik mobiel internet | dodger80 | iPhone algemeen | 4 | 18-02-13 19:44 |
KPN data upload belachelijk hoog | Tuur | KPN | 1 | 01-12-12 19:13 |
Foto: Foto Cache belachelijk groot? | ma9ma | Muziek, foto & video | 2 | 29-03-10 21:01 |
na herstellen belachelijk lang synchroniseren | Rij | iTunes | 1 | 22-09-08 23:13 |
|
|