iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 met vervangen batterij, geldt gewone garantie verder? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/142742-iphone-5-vervangen-batterij-geldt-gewone-garantie-verder.html)

steffen123 09-08-13 19:06

iPhone 5 met vervangen batterij, geldt gewone garantie verder?
 
Ik ben van plan om een iPhone 5 van iemand over te kopen. De batterij is echter al vervangen (toestel is 8 maanden oud). Geldt de gewone garantie verder? 1 jaar van Apple? (In België 2 jaar). Ik vraag dit omdat ik vroeger wel eens gelezen heb (dacht ik) dat Apple kan zien dat de batterij vervangen is, ook al is het een originele batterij van Apple en daardoor de garantie niet meer geldt...?

Alvast bedankt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 augustus 2013 om 19:07 ----------

De batterij is overigens vervangen door een niet erkende winkel...

Techfreak 09-08-13 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steffen123 (Bericht 906757)
Ik ben van plan om een iPhone 5 van iemand over te kopen. De batterij is echter al vervangen (toestel is 8 maanden oud). Geldt de gewone garantie verder? 1 jaar van Apple? (In België 2 jaar). Ik vraag dit omdat ik vroeger wel eens gelezen heb (dacht ik) dat Apple kan zien dat de batterij vervangen is, ook al is het een originele batterij van Apple en daardoor de garantie niet meer geldt...?

Alvast bedankt

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 augustus 2013 om 19:07 ----------

De batterij is overigens vervangen door een niet erkende winkel...

Dan vervalt volgens mij de garantie.

Guest-20180925190238 09-08-13 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steffen123 (Bericht 906757)

De batterij is overigens vervangen door een niet erkende winkel...

Dan is de garantie vervallen. Trouwens, wie laat er nu binnen de éénjarige fabrieksgarantie een accu vervangen door een niet erkend bedrijf? Ben je heel zeker dat er niets anders aan de hand is?

steffen123 09-08-13 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 906760)
Dan vervalt volgens mij de garantie.


Oke, ik vraag me dan enkel af hoe Apple dit weet? Ik heb ook eens een probleem gehad met mijn iPhone 4 en toen deed de winkel waar ik hem kocht helemaal niet moeilijk en kreeg ik later gewoon een refurbished/nieuw toestel.

Techfreak 09-08-13 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steffen123 (Bericht 906765)
Oke, ik vraag me dan enkel af hoe Apple dit weet? Ik heb ook eens een probleem gehad met mijn iPhone 4 en toen deed de winkel waar ik hem kocht helemaal niet moeilijk en kreeg ik later gewoon een refurbished/nieuw toestel.

Tsja, hangt ervan af wie je iPhone onderzoekt en waarvoor je hem dan binnen doet.

Maar als ze zien dat er binnenin actie is geweest dan vervalt de garantie onmiddellijk. Tenzij het door hun gedaan is.

Ze zullen dit zien door bepaalde merktekens ofzo denk ik.

steffen123 09-08-13 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 906763)
Dan is de garantie vervallen. Trouwens, wie laat er nu binnen de éénjarige fabrieksgarantie een accu vervangen door een niet erkend bedrijf? Ben je heel zeker dat er niets anders aan de hand is?

Ik krijg verder ook alle toebehoren en ook de factuur waar de iPhone is aangekocht dus dit lijkt me allemaal wel oké. Mogelijk is dat de eigenaar hem heeft laten vervangen omdat hij waarschijnlijk dacht dat er geen garantie op de batterij is of slechts van korte duur.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 augustus 2013 om 19:42 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 906766)
Tsja, hangt ervan af wie je iPhone onderzoekt en waarvoor je hem dan binnen doet.

Maar als ze zien dat er binnenin actie is geweest dan vervalt de garantie onmiddellijk. Tenzij het door hun gedaan is.

Ze zullen dit zien door bepaalde merktekens ofzo denk ik.

Oke, bedankt voor de reacties. Ik zal deze iPhone dan maar laten voor wat het is. :)

Techfreak 09-08-13 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steffen123 (Bericht 906767)
Ik krijg verder ook alle toebehoren en ook de factuur waar de iPhone is aangekocht dus dit lijkt me allemaal wel oké. Mogelijk is dat de eigenaar hem heeft laten vervangen omdat hij waarschijnlijk dacht dat er geen garantie op de batterij is of slechts van korte duur.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 augustus 2013 om 19:42 ----------



Oke, bedankt voor de reacties. Ik zal deze iPhone dan maar laten voor wat het is. :)

Lijkt me een goed idee.

lbroek1 28-08-13 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 906771)
Lijkt me een goed idee.

Is het niet zo dat je in dit geval bij de Apple Store (Genius Bar) een refurbished iphone kan kopen?

Guest-20180925190238 28-08-13 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lbroek1 (Bericht 909201)
Is het niet zo dat je in dit geval bij de Apple Store (Genius Bar) een refurbished iphone kan kopen?

Als een toestel niet meer gedekt is door garantie doet Apple dat wel eens.

lbroek1 28-08-13 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 909202)
Als een toestel niet meer gedekt is door garantie doet Apple dat wel eens.

Er wordt aangegeven dat er geen originele batterij inzet.
Gevolg>Garantie per direct verlopen, toch?

In dat geval kun je toch altijd bij de GB een refurbished toestel kopen?

Dat heb ik er althans van begrepen..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 augustus 2013 om 13:57 ----------

Er wordt aangegeven dat er geen originele batterij inZIT ;-)

Guest-20180925190238 28-08-13 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lbroek1 (Bericht 909203)
In dat geval kun je toch altijd bij de GB een refurbished toestel kopen?

Of dat altijd het geval is weet ik niet. Dat kan je het beste aan de Genius Bar vragen.

lbroek1 28-08-13 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 909206)
Of dat altijd het geval is weet ik niet. Dat kan je het beste aan de Genius Bar vragen.


Dacht dat dat de standaard procedure was bij Apple.
Geld wel bij waterschade toch?

blubber13 30-08-13 16:30

Waterschade word al helemaal niet gedekt zelfs als je nog garantie hebt. Dit zien ze aan de indicators


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:39.