iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iOS7 sloopt mijn iPhone 4S (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/144477-ios7-sloopt-mijn-iphone-4s.html)

EJSmit 19-09-13 16:21

iOS7 sloopt mijn iPhone 4S
 
Zoals Apple zij op 10-09-2013 > "iOS 7 betekend een nieuwe iPhone voor iedereen" is voor mij totaal anders uitgepakt. Wat een feestje had moeten worden is als een nachtmerrie geëindigd voor mij.

Ik begon gister blij aan de update voor mijn iPhone 4S naar iOS7, maar dat veranderde al snel naar wanhoop en verdriet dat ik er ooit aan begonnen was. De eerste poging bij het update liep verkeerd (waarschijnlijk door overbelasting van Apple zijn servers) en het toestel resette terug naar iOS 6.0.1.

Niks aan de hand zou je zeggen, maar ik kwam er achter dat ik opeens mijn Wi-Fi niet meer kon aanzetten in het settings menu op het toestel. Ik heb echt van alles geprobeerd maar het probleem bleef bestaan. Uit eindelijk heb ik de update weten te doen via iTune en de USB kabel. Dit verliep na uren wachten (trage verbinding) uit eindelijk goed. Alleen bleef het probleem met Wi-Fi bestaan in iOS7.

Vanmorgen vroeg in de auto gestapt en richting Amsterdam gereden om daar de Apple store te bezoeken in de hoop dat zij mij verder konden helpen. Nou dat werd een koude douche voor mij, ik kreeg daar dood leuk te horen dat je daar alleen op afspraak terecht kan en dat de eerst volgende mogelijkheid volgende week dinsdag was. Ik heb ruim een uur met verschillende mensen gepraat in de Apple store (in die tijd hadden ze hem ook na kunnen kijken), maar niemand kon begrip voor mijn situatie op brengen en ben dus onverrichte zaken weer huiswaarts gekeerd.

Ik snap best dat ze niet iedereen zomaar kunnen helpen die binnenloopt, maar als je toch een update uitbrengt en een goed werkend toestel werkt door deze update niet meer 100% dan moet je dit toch oplossen..

De iPhone heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden

Bij komt er dan ook geen Apple produckt meer in huis, en ik zal het ook iedereen in mijn omgeving afraden om nog langer te kopen :(

Techfreak 19-09-13 16:23

En dit enkel omdat je zonder afspraak niet verder geholpen werd (wat perfect normaal is bij grote zaken)?

On topic. Werkte je 3G nog wel?

Guest-20180925190238 19-09-13 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EJSmit (Bericht 914016)
Bij komt er dan ook geen Apple produckt meer in huis, en ik zal het ook iedereen in mijn omgeving afraden om nog langer te kopen :(

Bedankt voor de mededeling. Dat gaat Apple niet leuk vinden denk ik, zoveel klanten verliezen. :rolleyes:

Scooter 19-09-13 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EJSmit (Bericht 914016)
Zoals Apple zij op 10-09-2013 > "iOS 7 betekend een nieuwe iPhone voor iedereen" is voor mij totaal anders uitgepakt. Wat een feestje had moeten worden is als een nachtmerrie geëindigd voor mij.

Ik begon gister blij aan de update voor mijn iPhone 4S naar iOS7, maar dat veranderde al snel naar wanhoop en verdriet dat ik er ooit aan begonnen was. De eerste poging bij het update liep verkeerd (waarschijnlijk door overbelasting van Apple zijn servers) en het toestel resette terug naar iOS 6.0.1.

Niks aan de hand zou je zeggen, maar ik kwam er achter dat ik opeens mijn Wi-Fi niet meer kon aanzetten in het settings menu op het toestel. Ik heb echt van alles geprobeerd maar het probleem bleef bestaan. Uit eindelijk heb ik de update weten te doen via iTune en de USB kabel. Dit verliep na uren wachten (trage verbinding) uit eindelijk goed. Alleen bleef het probleem met Wi-Fi bestaan in iOS7.

Vanmorgen vroeg in de auto gestapt en richting Amsterdam gereden om daar de Apple store te bezoeken in de hoop dat zij mij verder konden helpen. Nou dat werd een koude douche voor mij, ik kreeg daar dood leuk te horen dat je daar alleen op afspraak terecht kan en dat de eerst volgende mogelijkheid volgende week dinsdag was. Ik heb ruim een uur met verschillende mensen gepraat in de Apple store (in die tijd hadden ze hem ook na kunnen kijken), maar niemand kon begrip voor mijn situatie op brengen en ben dus onverrichte zaken weer huiswaarts gekeerd.

Ik snap best dat ze niet iedereen zomaar kunnen helpen die binnenloopt, maar als je toch een update uitbrengt en een goed werkend toestel werkt door deze update niet meer 100% dan moet je dit toch oplossen..

De iPhone heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden via vraag&aanbod op tweakers

Bij komt er dan ook geen Apple produckt meer in huis, en ik zal het ook iedereen in mijn omgeving afraden om nog langer te kopen :(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 914057)
Bedankt voor de mededeling. Dat gaat Apple niet leuk vinden denk ik, zoveel klanten verliezen. :rolleyes:

En heb je zelf eens geprobeerd om alles te herstellen en met een propere
lei te herbeginnen? dus van nul af aan

wimada 19-09-13 17:32

Werd ook bekend gemaakt dat men beter kon wachten met downloaden,de servers
Waren wereldwijd overbelast !

Ben er nog niet aan begonnen en wacht er nog een tijd mee,eerst eens de ervaringen
Hier aanhoren !

En ik wil alleen maar Apple !

Macbookto 19-09-13 17:42

Ik wacht ook lekker nog even met updaten. Ik weet wel wat ik heb, maar nog niet helemaal wat ik krijg.:)

mrboolean 19-09-13 17:53

Is dit topic nu een vraag om hulp of gewoon een jeremiade? En je toestel binnen een dag al verkopen omdat je een probleem niet zo snel kan oplossen? Op deze manier kunnen we je natuurlijk ook niet helpen.

zezimaxkill 19-09-13 18:09

Ik heb ook een iphone 4S en hij werkt prima bij mij

atlas 19-09-13 18:17

Vandaag 4S update uitgevoerd, aan iTunes aangesloten eerst reserve copie gemaakt en aankopen overgezet, toen update gestart, iOS 7 was in 4 minuten binnen, daarna update uitgevoerd en in een keer helemaal goed, alles werkt top. Tja excemplaries kan er iets mis gaan zoals ik hier lees, mijn ervaringen met de service van apple zijn goed, toen een ipod touch stuk ging na bijna 11 maanden gebruik kreeg ik zonder enig probleem een nieuwe. ik kan me nog herrineren dat ik een keer een nokia gerepareerd moest hebben, na 3 keer opsturen en ongeveer 3 maanden later was hij eindelijk goed, nou dat gaat bij apple dus beter. Succes met je andere merk.

theoj 19-09-13 18:25

Bij mijn 4S ging alles soepel!

EJSmit 19-09-13 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 914022)
On topic. Werkte je 3G nog wel?

Ja telefoon werkte verder zoals hij hoort te werken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scooter (Bericht 914064)
En heb je zelf eens geprobeerd om alles te herstellen en met een propere lei te herbeginnen? dus van nul af aan

Ja ik heb van alles al geprobeerd, helaas alles zonder resultaat

Maar dat doet er verder niet meer toe (Phone is al verkocht), het ging mij meer om hoe Apple met zijn klanten omgaat. Ik heb echt van alles aangeboden (telefoon achterlaten, zodat ze hem op een later tijdstip konden nakijken. Omruilen voor een andere, en bijbetalen), maar echt niks was mogelijk. Ik vind dat gewoon heel slecht, zeker als een toestel gewoon 100% goed werkt en na een update van hun kant het toestel mankementen vertoont.

Wally© 19-09-13 19:34

Je bent al meer dan een jaar geregistreerd hier...

Vandaag je eerste posting en meteen een vloedgolf aan klachten...

Je had dit forum ook kunnen gebruiken om een oplossing voor je probleem te vinden...

vuurvreter 19-09-13 19:43

Volgens mij, ben je blond en een verwend kreng dat z'n zin niet krijgt!!
Klopt dat?

Scooter 19-09-13 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EJSmit (Bericht 914160)
Ja telefoon werkte verder zoals hij hoort te werken.



Ja ik heb van alles al geprobeerd, helaas alles zonder resultaat

Maar dat doet er verder niet meer toe (Phone is al verkocht), het ging mij meer om hoe Apple met zijn klanten omgaat. Ik heb echt van alles aangeboden (telefoon achterlaten, zodat ze hem op een later tijdstip konden nakijken. Omruilen voor een andere, en bijbetalen), maar echt niks was mogelijk. Ik vind dat gewoon heel slecht, zeker als een toestel gewoon 100% goed werkt en na een update van hun kant het toestel mankementen vertoont.

Trouwens je had zo naar de hulpdienst van apple ook kunnen bellen zij bellen desnoods zelf terug ik heb het onlangs nodig gehad omdat mijn account op itunes geblockt was na 1 telefoontje was alles geregeld waarvoor dank aan Apple

benzisto 19-09-13 20:08

Vele 4s toestellen hebben te kampen met dit probleem na een update naar 6.1.3. Apple weet hiervan en weigert deze meestal te herstellen of een refurbished te geven schandalig eigelijk. Ik heb hier een oplossing voor dat gewoon 100pct werkt. Zet je iphone uit neem dan een haardroger en zet hem op de max stand richt 3 minuten lang op in de hoek waar je je oorspeaker insteekt ook goed in het oorspeaker gaatje. Je iphone word heet maar maak je daar geen zorgen over. Na 3 minuten met de haardroger erop iphone laten afkoelen. Dan iphone terug aan. Probleem opgelost heb al vele 4s toestellen gered na de 6.1.3 update.
Probeer dit en post maar of het gelukt is.
Succes

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 september 2013 om 15:15 ----------

Wil er nog even aan toevoegen dat deze oplossing alleen werkt als de Wi-Fi schuiver bij instellingen grijs blijft. Dus dat je hem gewoonweg niet aankrijgt. De bleutooth werkt ook niet dan hij blijft zoeken. Dit probleem kom gewoonlijk voor pas nadat je 6.1.3 hebt geinstalleerd.

ergoboy 19-09-13 22:12

Liefje zijn witte 4 s werkt ook prima net zoals al mijn ( onze) idevices die nu op IOS 7 staan

mrboolean 19-09-13 22:50

Ik kan me de reactie van Apple ook wel voorstellen. Als je een winkel binnenkomt en je probeert voor te dringen om eerder aan de beurt te zijn, denk je dan dat het personeel je vriendelijk zal helpen? Nee toch? Er komen gewoon zoveel mensen bij de Geniusbar in de Applestore, dat ze klanten niet willen teleurstellen en een afsprakensysteem hebben. Dat de eerstvolgende gelegenheid pas dinsdag is laat al zien dat het niet voor niets is. Als jij dan binnenkomt en meteen geholpen wil worden, terwijl er al een 'wachtrij' staat tot dinsdag, dan lijkt me dat niet eerlijk tegenover degenen die wel netjes in de 'rij' staan.

Als je een afspraak had gehad was je waarschijnlijk netjes geholpen. Nu piep je voor en klaag je dat je niet geholpen werd en dat ze niets voor je wilden doen...

Techfreak 19-09-13 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benzisto (Bericht 914189)
Vele 4s toestellen hebben te kampen met dit probleem na een update naar 6.1.3. Apple weet hiervan en weigert deze meestal te herstellen of een refurbished te geven schandalig eigelijk. Ik heb hier een oplossing voor dat gewoon 100pct werkt. Zet je iphone uit neem dan een haardroger en zet hem op de max stand richt 3 minuten lang op in de hoek waar je je oorspeaker insteekt ook goed in het oorspeaker gaatje. Je iphone word heet maar maak je daar geen zorgen over. Na 3 minuten met de haardroger erop iphone laten afkoelen. Dan iphone terug aan. Probleem opgelost heb al vele 4s toestellen gered na de 6.1.3 update.
Probeer dit en post maar of het gelukt is.
Succes

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 september 2013 om 15:15 ----------

Wil er nog even aan toevoegen dat deze oplossing alleen werkt als de Wi-Fi schuiver bij instellingen grijs blijft. Dus dat je hem gewoonweg niet aankrijgt. De bleutooth werkt ook niet dan hij blijft zoeken. Dit probleem kom gewoonlijk voor pas nadat je 6.1.3 hebt geinstalleerd.

Weigeren om te herstellen of om te ruilen!!?

Dit doen ze telkens probleemloos hoor. Heb er al persoonlijk ervaringen mee.

EJSmit 19-09-13 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrboolean (Bericht 914291)
Ik kan me de reactie van Apple ook wel voorstellen. Als je een winkel binnenkomt en je probeert voor te dringen om eerder aan de beurt te zijn, denk je dan dat het personeel je vriendelijk zal helpen? Nee toch? Er komen gewoon zoveel mensen bij de Geniusbar in de Applestore, dat ze klanten niet willen teleurstellen en een afsprakensysteem hebben. Dat de eerstvolgende gelegenheid pas dinsdag is laat al zien dat het niet voor niets is. Als jij dan binnenkomt en meteen geholpen wil worden, terwijl er al een 'wachtrij' staat tot dinsdag, dan lijkt me dat niet eerlijk tegenover degenen die wel netjes in de 'rij' staan.

Als je een afspraak had gehad was je waarschijnlijk netjes geholpen. Nu piep je voor en klaag je dat je niet geholpen werd en dat ze niets voor je wilden doen...

Ten eerste er stond geen rij, er stonden zelfs groepjes Apple medewerkers met elkaar te praten in het uur dat ik binnen ben geweest. En op een gegeven moment stonden er zelfs 3 medewerkers tegelijk met mij te praten. Er was zelfs één medewerker die mijn frustratie helemaal kon begrijpen en mij graag had willen helpen (omdat hij op dat moment toch niks te doen had zo als hij zelf aangaf), maar dat hij dit van hogere hand niet mag.

Ik begrijp ook best dat ze met een afspraken systeem werken, en heb daar ook begrip voor, maar als je netjes vraagt of je het toestel dan niet achter kan laten of naar ze op kan sturen zodat er op een later tijdstip nagekeken kan worden. Dit was allemaal niet mogelijk, ik moest er gewoon volgende week weer voor terug komen een andere oplossing was gewoon niet mogelijk. Als de winkel nu om de hoek lag had ik dit nog niet eens zo'n probleem gevonden, maar om weer een treinreis te moeten maken door een fout die is ontstaan na een update van hun kant gaat mij toch echt iets te ver...

Maar genoeg hier over, ik sluit het hoofdstuk Apple en wens alle Apple fans veel plezier met hun producten ;)

arjan95 19-09-13 23:38

Je hebt waarschijnlijk extreem veel pech gehad. Dat de Wi-Fi het op de 4s het niet doet komt doordat de radiochip het begeeft. Misschien was het downloaden van de update net te veel.
In ieder geval hoop ik dat de koper weet dat de Wi-Fi niet werkt, dit repareren vereist namelijk een volledig nieuw moederbord! (Lees: vervangend toestel).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.