iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5s ervaringen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/144776-iphone-5s-ervaringen.html)

MarxBob 29-09-13 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 917602)
Hej, bedankt voor je reactie! ik denk dat ik het dan ga blijven doen met de zilver... Zo heel veel maakt het niet uit + dan zou ik deze al moeten verkopen en opnieuw naar duitsland gaan etc... bwaaa

Of je haalt gewoon stickers in t goud ;) Die zijn er al kosten slecht 15 pond dusja

apotheosis 29-09-13 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mert1234 (Bericht 918900)
Kijk even naar dit artikel, hier zul je wel wat aan hebben.

Batterijduur iOS 7 verbeteren: 11 tips om meer uit je batterij te halen - iPhoneclub.nl

Heb ik gedaan e en dat helpt niet bij mij.

KiloDiesel 29-09-13 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mert1234 (Bericht 918866)
Klinkt goed! Wat heb je zo een beetje als gebruik aan uren in de avond? En hoe heb je je helderheid het grootste deel van de staan?

Helderheid zit ik nooit aan. Laat ik gewoon zijn eigen gang gaan. Zal vanavond posten aan hoeveel gebruikte uren ik zit inclusief %.

Urbanfoto 29-09-13 17:29

Mijne eerste indruk :

Sneller dan de iPhone 5.
Maar het is wel wennen aan de ogen ook ik wordt er zoals reeds is gezegd wel wat duizelig van aan de ogen.

Ben hem van vandaag aan het gebruik sinds een 30 min.

boeffie 29-09-13 17:35

Ik heb lang getwijfelt of ik de 5s of toch eens een Android zou proberen .
Ik dacht aan de Galaxy Note 3 .
Maar wat ben ik erg blij met deze keuze

Urbanfoto 29-09-13 18:00

Ik ben eigenlijk ook wel tevreden met mijn keuze.
Wou eerst een LG kopen, maar eens iPhone altijd iPhone zeggen en kan het niet ontkennen.

Nfect 29-09-13 18:05

Kan je eigenlijk instellen dat je je iphone 5s enkel kan ontgrendelen via touch id? Want nu is het bij mij nog steeds mogelijk om te ontgrendelen via een code ook...

KiloDiesel 29-09-13 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 919016)
Kan je eigenlijk instellen dat je je iphone 5s enkel kan ontgrendelen via touch id? Want nu is het bij mij nog steeds mogelijk om te ontgrendelen via een code ook...

Nope niet mogelijk. Als de vingerscan een aantal maal mislukt moet je altijd nog in kunnen loggen met je vergrendel code. Dit gebeurd sowieso automatisch.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 september 2013 om 19:45 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mert1234 (Bericht 918866)
Klinkt goed! Wat heb je zo een beetje als gebruik aan uren in de avond? En hoe heb je je helderheid het grootste deel van de staan?

Op dit moment zijn dit de stats:

Gebruik: 5 uur, 20 minuten
Stand-by: 13 uur, 38 minuten

Batterij: 7%

Niet slecht als je het mij vraagt. Meer dan voldoende.

Coolstorybro 29-09-13 22:31

Heeft iemand ook al opgemerkt dat het bovenste knopje (de aan en uit knop) van de 5s ietsjes minder groot in de lengte is dan de iPhone 5?

NLjorn 30-09-13 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KiloDiesel (Bericht 919040)
Nope niet mogelijk. Als de vingerscan een aantal maal mislukt moet je altijd nog in kunnen loggen met je vergrendel code. Dit gebeurd sowieso automatisch.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 september 2013 om 19:45 ----------



Op dit moment zijn dit de stats:

Gebruik: 5 uur, 20 minuten
Stand-by: 13 uur, 38 minuten

Batterij: 7%

Niet slecht als je het mij vraagt. Meer dan voldoende.

Ligt er ook aan wat je precies doet volgensmij, die van mij is echt overpowered lijkt wel haha.
Nu op m'n 5s. 4:50 uur gebruikt en 13 uur en 5 minuut stand-by. 62% geweldig!

KiloDiesel 30-09-13 04:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jorn1996 (Bericht 919167)
Ligt er ook aan wat je precies doet volgensmij, die van mij is echt overpowered lijkt wel haha.
Nu op m'n 5s. 4:50 uur gebruikt en 13 uur en 5 minuut stand-by. 62% geweldig!

Tweetbot 90% van de tijd. 10% Whatsapp.

Sjaakafhaak 30-09-13 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Coolstorybro (Bericht 919121)
Heeft iemand ook al opgemerkt dat het bovenste knopje (de aan en uit knop) van de 5s ietsjes minder groot in de lengte is dan de iPhone 5?

jip, heb beide nasst elkaar. Is net subtieler.

ervaring: accu gaat hard, dat valt me echt op. Heb wel kopie 5 teruggezet, maar wil niet elke foon opnieuw moeten installeren, dat is m.i. een slechte zaak.

sammert 01-10-13 01:30

Sinds vandaag ook in het bezit van een 5s, super toestel behalve dat ik problemen heb met mn 3G... ik zie het icoontje van 3g wel, maar ik denk dat ik surf aan Edge snelheid... heb de correcte instellingen staan (proximus)

Heb al een reset van de instellingen gedaan en daarnet ook een restore gedaan... iemand enig idee wat er mis kan zijn? Heb de iphone deze middag gekocht in Frankrijk...

Alvast bedankt voor de hulp!

apotheosis 01-10-13 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sammert (Bericht 919699)
Sinds vandaag ook in het bezit van een 5s, super toestel behalve dat ik problemen heb met mn 3G... ik zie het icoontje van 3g wel, maar ik denk dat ik surf aan Edge snelheid... heb de correcte instellingen staan (proximus)

Heb al een reset van de instellingen gedaan en daarnet ook een restore gedaan... iemand enig idee wat er mis kan zijn? Heb de iphone deze middag gekocht in Frankrijk...

Alvast bedankt voor de hulp!

Al eens op andere plaatsen getest?

Ik heb dit ook al voor gehad ik het 3G icoon zie staan maar het wel edge snelheid is.

Beste eerst eens elders testen en kijken of je hetzelfde voor hebt.

Het kan liggen dat je op een plaats zit waar het net niet is :).

Guest-20180919095403 01-10-13 14:52

Zo blij met die vingerafdruksensor. Telefoon lijkt verder prima te werken...wel wat spontane reboots gehad tijdens simultaan gebruik & opladen.

Koenne101 01-10-13 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 915660)
- als ik mijn iPhone horizontaal houd, dan hoor je de trilmotor overduidelijk trillen. Als ik hem verticaal houd, dan hoor je hem trillen zoals je gewend bent. Hebben meer mensen dit?
?

Ik heb je even vermeld in een apart topic omdat ik dit nu ook ondervind :

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post920004

feddesman 01-10-13 17:30

De batterij is voorlopig echt beter dan de 5.
Standby 21 uur 30 minuten en gebruik 8 uur 50 minuten 1%

belgiumiphone 01-10-13 18:19

Zijn er mensen die denken: damn, die iphone 5s is toch maar een lichte upgrade tegenover de iphone 5, ik was beter bij de iphone 5 gebleven (kostenbesparing)?

feddesman 01-10-13 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 920066)
Zijn er mensen die denken: damn, die iphone 5s is toch maar een lichte upgrade tegenover de iphone 5, ik was beter bij de iphone 5 gebleven (kostenbesparing)?

Kostenbesparing?van een 5 16gb naar 5s 16gb is in mijn geval maar 200 e .Dan heb je weer een jaar een nieuwe.

Urbanfoto 01-10-13 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 920066)
Zijn er mensen die denken: damn, die iphone 5s is toch maar een lichte upgrade tegenover de iphone 5, ik was beter bij de iphone 5 gebleven (kostenbesparing)?

Heb gisteren voor het eerst ook eens de camera gebruikt, en daar kan ik van zeggen dat het tegenover de 5 een hele verbetering is. Die vinger touch ook mooi, maar ik gebruik het niet.

Voormij een upgrade waard.

gkeulers 02-10-13 17:38

Weet iemand of de iPhone 5s (zwart 16gb) in Duitsland voorradig is?

Guest-20180925190238 02-10-13 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gkeulers (Bericht 920598)
Weet iemand of de iPhone 5s (zwart 16gb) in Duitsland voorradig is?

http://forum.iculture.nl/f41/kopen-v...-gaat-mee.html

KiloDiesel 02-10-13 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gkeulers (Bericht 920598)
Weet iemand of de iPhone 5s (zwart 16gb) in Duitsland voorradig is?

Ik was afgelopen zaterdag in de Apple Store Oberhausen. Volgens een medewerken hadden ze er letterlijk geen 1 meer liggen. Hij kon/mocht ook niet zeggen wanneer de volgende lading kwam.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2013 om 18:02 ----------

In deze review Review: iPhone 5s staat het volgende stuk :

Citaat:

In our testing, Touch ID worked as advertised ... with a few exceptions. The big problem was after I went swimming. Touch ID doesn't respond to wet fingers, which wasn't a surprise at all. But if your fingers get dry and ashy after coming out of the water, it also won't work. A little lotion solved this problem (can't say that phrase has ever popped up in a Gizmag review), but it reminded us that there are times when the feature doesn't always "just work."

The rest of the time, though, Touch ID was the perfect balance of smartphone security and convenience. The cutting-edge technology fades into the background, resisting the temptation to show itself off. Touch ID gives you passcode security without the hassle of entering a passcode.

... just don't expect perfection. And if you're a swimmer, live in a dry climate (I tick both of those boxes), or are just partial to long baths, you might want to lower those expectations even further.
Zonder er een al te groot probleem van te maken kan ik dit 100% beamen.

Vaak doet hij het dan wel 2e of 3e keer. Maar zeker de moeite waard om te weten.

Andere mensen dit ook ondervonden met een 5S? Als je uit bad komt of onder de douche uit? Na het afwassen? :D

gkeulers 02-10-13 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 920609)

Dankjewel!

Peabz21 02-10-13 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KiloDiesel (Bericht 920611)
Ik was afgelopen zaterdag in de Apple Store Oberhausen. Volgens een medewerken hadden ze er letterlijk geen 1 meer liggen. Hij kon/mocht ook niet zeggen wanneer de volgende lading kwam.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 oktober 2013 om 18:02 ----------

In deze review Review: iPhone 5s staat het volgende stuk :



Zonder er een al te groot probleem van te maken kan ik dit 100% beamen.

Vaak doet hij het dan wel 2e of 3e keer. Maar zeker de moeite waard om te weten.

Andere mensen dit ook ondervonden met een 5S? Als je uit bad komt of onder de douche uit? Na het afwassen? :D

Ik kan dat bevestigen inderdaad. Altijd na het douchen even moeite met herkennen van de vingers. Sowieso moet ik wel een paar keer per dag even de homeknop schoonvegen, anders doet hij het ook niet goed.

KiloDiesel 02-10-13 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peabz21 (Bericht 920731)
Ik kan dat bevestigen inderdaad. Altijd na het douchen even moeite met herkennen van de vingers. Sowieso moet ik wel een paar keer per dag even de homeknop schoonvegen, anders doet hij het ook niet goed.

Duidelijk! Het is ook wel een logisch verhaal. Geen groot probleem. Niet onoverkomelijk.

Frakke0 03-10-13 00:17

Heeft er iemand van jullie ook dag de Home button precies zo wat goedkoop aanvoelt ?

KiloDiesel 03-10-13 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frakke0 (Bericht 920804)
Heeft er iemand van jullie ook dag de Home button precies zo wat goedkoop aanvoelt ?

Kan ook een kwestie van smaak zijn. Maar ik vind deze homebutton prima aanvoelen. Alles behalve goedkoop.

Frakke0 03-10-13 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KiloDiesel (Bericht 921001)
Kan ook een kwestie van smaak zijn. Maar ik vind deze homebutton prima aanvoelen. Alles behalve goedkoop.

Ik had een 5, waarvan die echt goed ging.. Deze blijft precies wat hangen..

Grtz

marijn65 03-10-13 16:23

Sinds gister ook in bezit van de fantastische 5S. Vorige toetsel was een 4, nou dat is echt een dik verschil:d.

Maar goedkoop aanvoelen vind ik m totaal niet. Vooral die vingerscanner, wat een heerlijk systeem, heb m nog niet hoeven schoonvegen tot nu toe, misschien later een keer.
Maar nu mijn 'kleine' probleempje, stelt niet veel voor, maar de vergrendelknop zit niet echt vast, is dat bij jullie ook?

feddesman 03-10-13 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 (Bericht 921022)
Sinds gister ook in bezit van de fantastische 5S. Vorige toetsel was een 4, nou dat is echt een dik verschil:d.

Maar goedkoop aanvoelen vind ik m totaal niet. Vooral die vingerscanner, wat een heerlijk systeem, heb m nog niet hoeven schoonvegen tot nu toe, misschien later een keer.
Maar nu mijn 'kleine' probleempje, stelt niet veel voor, maar de vergrendelknop zit niet echt vast, is dat bij jullie ook?

Hoe bedoel je niet echt vast?Die van mij kan je alleen indrukken niet heen en weer bewegen.

rsnhakan 03-10-13 20:19

Mijne trilt heel hard. Ze hebben geen voorraad, dus kan hem niet omwisselen.

KiloDiesel 03-10-13 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 921146)
Mijne trilt heel hard. Ze hebben geen voorraad, dus kan hem niet omwisselen.

Dus ze erkennen in de Apple Store dat het ''defect'' is? Of ga je er vanuit dat ze geen voorraad hebben?

Zo Ja, welke Store ben je geweest?

Guest-20180925190238 03-10-13 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 921146)
Mijne trilt heel hard. Ze hebben geen voorraad, dus kan hem niet omwisselen.

Jij bent blijkbaar een uitzonderlijke pechvogel als ik zo naar al jouw berichten kijk over problemen die je gehad hebt met iPhones en iPads. :-)

marijn65 03-10-13 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door feddesman (Bericht 921031)
Hoe bedoel je niet echt vast?Die van mij kan je alleen indrukken niet heen en weer bewegen.

dat als ik mn iphone vast hou, en met mn vinger bij de camera tegen mn iphone aantik, hoor ik hem 'los zitten'.
lastig uit te leggen:p

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 oktober 2013 om 20:41 ----------

rammelen, dat is t goeie woord!
niet dat ik er last van heb, maar vroeg me af of dit bij jullie ook voorkomt?

Guest-20180925190238 03-10-13 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 (Bericht 921162)

rammelen, dat is t goeie woord!
niet dat ik er last van heb, maar vroeg me af of dit bij jullie ook voorkomt?

Dat zijn die piepkleine lensjes in het camera objectief. Op het forum staan tientallen rammeltopics over dit fenomeen. Een normaal verschijnsel dus.

marijn65 03-10-13 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 921165)
Dat zijn die piepkleine lensjes in het camera objectief. Op het forum staan tientallen rammeltopics over dit fenomeen. Een normaal verschijnsel dus.

ahh, nu je het zegt, inderdaad. Als ik de vergrendelknop vast houd, hoor ik het nog steeds.
Als ik dit op google opzoek 'iphone 5s rattle' zie ik ook dat dit bij de 5 al voorkwam, is dit iets waar ik mee terug moet gaan? een productiefout?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 oktober 2013 om 20:47 ----------

kan nu natuurlijk nog niet terecht in a'dam, maar als t zover is*

Guest-20180925190238 03-10-13 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 (Bericht 921166)
Als ik dit op google opzoek 'iphone 5s rattle' zie ik ook dat dit bij de 5 al voorkwam, is dit iets waar ik mee terug moet gaan? een productiefout?

Dat is een normaal verschijnsel sinds de iPhone 4S met 8 MP camera. Die lensjes zijn beweeglijk om te kunnen scherpstellen.

marijn65 03-10-13 20:50

nevermind, nog wat meer gelezen. De 'image-stabilisation' veroorzaakt dit:D

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 oktober 2013 om 20:50 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 921169)
Dat is een normaal verschijnsel sinds de iPhone 4S met 8 MP camera. Die lensjes zijn beweeglijk om te kunnen scherpstellen.

jaa precies, had t ook al gelezen net, maakte me ff zorgen, dacht oh nee hé, net een dag in huis, gelijk al iets mee aan de hand:O
Thanks!

Guest-20180925190238 03-10-13 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn65 (Bericht 921171)
De 'image-stabilisation' veroorzaakt dit:D

Beeldstabilisatie werkt alleen als de camera (foto of video) in gebruik is. :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:58.