iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Meerdere devices, 1 account? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/145385-meerdere-devices-1-account.html)

Esy 30-09-13 22:48

Meerdere devices, 1 account?
 
Hallo, wij hebben een iPad 4 en willen beiden een iPhone 5s kopen zogauw deze uitkomen in Nederland.
Nu weet ik niet goed hoe we het moeten aanpakken mbt ons/mijn Apple ID.
Is het handig om alle apparaten onder hetzelfde ID onder te brengen of kan ik beter een eigen account voor mijn vrouw aanmaken?

Wat zijn de voors en tegens?

Dank voor jullie antwoorden!

Groet, Eric

arjan95 30-09-13 22:51

Jouw iPhone zou ik in ieder geval op het zelfde account gebruiken. Dan heb je het voordeel dat je automatische downloads van aankopen tussen beide apparaten kunt gebruiken en dat je iMessages enzo worden gesynct.

Voor je vrouw zou ik toch een nieuw account aanmaken, zodat ze zelf kan Facetimen, iMessagen en haar eigen apps Synct. Als je veel apps koopt, kun je die wel via jouw account op haar iPhone laden, zodat je niet dubbel hoeft te betalen.

Esy 01-10-13 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 (Bericht 919683)
Jouw iPhone zou ik in ieder geval op het zelfde account gebruiken. Dan heb je het voordeel dat je automatische downloads van aankopen tussen beide apparaten kunt gebruiken en dat je iMessages enzo worden gesynct.

Voor je vrouw zou ik toch een nieuw account aanmaken, zodat ze zelf kan Facetimen, iMessagen en haar eigen apps Synct. Als je veel apps koopt, kun je die wel via jouw account op haar iPhone laden, zodat je niet dubbel hoeft te betalen.

Ah, dat syncen wist ik niet. Dus als ik een iMessage ontvang krijg ik die op de iPad en mijn iPhone binnen indien ik beiden aan mijn Apple account heb gekoppeld.
En Facetime zit dus met het account gekoppeld en niet met het telefoonnummer?

Wat betreft de aangekochte apps, kan ik, als ik op haar telefoon een app wil installeren dus gewoon mijn inlog invullen?

Guest-20180925190238 01-10-13 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esy (Bericht 919773)
Ah, dat syncen wist ik niet.

Wij doen dat zo: mijn vrouw en ik hebben een gemeenschappelijk Apple ID voor aankopen in de App Store, Mac App Store en Apple Store.

Daarnaast hebben wij elk ons eigen iCloud Apple ID voor Mail, Contacten, Herinneringen, Notities, iMessage en FaceTime. Mijn vrouw interessert zich niet voor mijn berichten en ik niet voor die van haar. We hebben in iCloud wel een gedeelde agenda gemaakt om gezamenlijke afspraken te maken.

iMessage/FaceTime kan gekoppeld zijn aan verschillende telefoonnummers en mailadressen.

Dit is voor ons een goede manier om één en ander gescheiden te houden. :)

wouter1981 01-10-13 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esy (Bericht 919773)
Wat betreft de aangekochte apps, kan ik, als ik op haar telefoon een app wil installeren dus gewoon mijn inlog invullen?

Helemaal correct.

Esy 01-10-13 11:03

Hmm, ik moet het e.e.a. nog eens goed overdenken. Van het hele "i" gebeuren maken we eigenlijk geen gebruik omdat ik een aantal Hosted Exchange accounts heb en deze op tablet en (nu nog Symbian) telefoons gebruik.
Kan ik dat eventueel opzeggen en alles via iCloud etc. laten lopen....

Wordt voor mij ook een afweging m.b.t. de privacy aspecten.

MiDe74 01-10-13 12:23

Ook een overweging waard: 1 account is ook maar eenmalig gratis 5GB aan opslag voor je back-ups. Dat is wel weining voor 2 iPhones en een iPad.

Guest-20180919095403 01-10-13 15:54

Ik raad altijd aan: ieder zijn eigen Apple ID. Eventueel kun je aankopen met elkaar delen...doen wij ook zo. Anders krijg je alleen maar geneuzel met syncen enzo!

Esy 01-10-13 15:58

@MiDe74 en Guest-20180919095403, dank voor jullie antwoord.
Ik weet wat mij te doen staat.
Nu nog even geduld hebben eer Vodafone ze gaat aanbieden met een Red abbo. :d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:17.