//

Meerdere devices, 1 account?

Meerdere devices, 1 account? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, wij hebben een iPad 4 en willen beiden een iPhone 5s kopen zogauw deze uitkomen in Nederland. Nu weet ik niet goed hoe we ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-09-13, 23:48
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard Meerdere devices, 1 account?

Hallo, wij hebben een iPad 4 en willen beiden een iPhone 5s kopen zogauw deze uitkomen in Nederland.
Nu weet ik niet goed hoe we het moeten aanpakken mbt ons/mijn Apple ID.
Is het handig om alle apparaten onder hetzelfde ID onder te brengen of kan ik beter een eigen account voor mijn vrouw aanmaken?

Wat zijn de voors en tegens?

Dank voor jullie antwoorden!

Groet, Eric
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-09-13, 23:51
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Jouw iPhone zou ik in ieder geval op het zelfde account gebruiken. Dan heb je het voordeel dat je automatische downloads van aankopen tussen beide apparaten kunt gebruiken en dat je iMessages enzo worden gesynct.

Voor je vrouw zou ik toch een nieuw account aanmaken, zodat ze zelf kan Facetimen, iMessagen en haar eigen apps Synct. Als je veel apps koopt, kun je die wel via jouw account op haar iPhone laden, zodat je niet dubbel hoeft te betalen.
  #3  
Oud 01-10-13, 11:35
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Jouw iPhone zou ik in ieder geval op het zelfde account gebruiken. Dan heb je het voordeel dat je automatische downloads van aankopen tussen beide apparaten kunt gebruiken en dat je iMessages enzo worden gesynct.

Voor je vrouw zou ik toch een nieuw account aanmaken, zodat ze zelf kan Facetimen, iMessagen en haar eigen apps Synct. Als je veel apps koopt, kun je die wel via jouw account op haar iPhone laden, zodat je niet dubbel hoeft te betalen.
Ah, dat syncen wist ik niet. Dus als ik een iMessage ontvang krijg ik die op de iPad en mijn iPhone binnen indien ik beiden aan mijn Apple account heb gekoppeld.
En Facetime zit dus met het account gekoppeld en niet met het telefoonnummer?

Wat betreft de aangekochte apps, kan ik, als ik op haar telefoon een app wil installeren dus gewoon mijn inlog invullen?
  #4  
Oud 01-10-13, 11:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esy Bekijk bericht
Ah, dat syncen wist ik niet.
Wij doen dat zo: mijn vrouw en ik hebben een gemeenschappelijk Apple ID voor aankopen in de App Store, Mac App Store en Apple Store.

Daarnaast hebben wij elk ons eigen iCloud Apple ID voor Mail, Contacten, Herinneringen, Notities, iMessage en FaceTime. Mijn vrouw interessert zich niet voor mijn berichten en ik niet voor die van haar. We hebben in iCloud wel een gedeelde agenda gemaakt om gezamenlijke afspraken te maken.

iMessage/FaceTime kan gekoppeld zijn aan verschillende telefoonnummers en mailadressen.

Dit is voor ons een goede manier om één en ander gescheiden te houden.
  #5  
Oud 01-10-13, 11:41
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esy Bekijk bericht
Wat betreft de aangekochte apps, kan ik, als ik op haar telefoon een app wil installeren dus gewoon mijn inlog invullen?
Helemaal correct.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #6  
Oud 01-10-13, 12:03
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

Hmm, ik moet het e.e.a. nog eens goed overdenken. Van het hele "i" gebeuren maken we eigenlijk geen gebruik omdat ik een aantal Hosted Exchange accounts heb en deze op tablet en (nu nog Symbian) telefoons gebruik.
Kan ik dat eventueel opzeggen en alles via iCloud etc. laten lopen....

Wordt voor mij ook een afweging m.b.t. de privacy aspecten.
  #7  
Oud 01-10-13, 13:23
MiDe74 MiDe74 is offline
• iOS 12.0.1
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 108
Standaard

Ook een overweging waard: 1 account is ook maar eenmalig gratis 5GB aan opslag voor je back-ups. Dat is wel weining voor 2 iPhones en een iPad.
  #8  
Oud 01-10-13, 16:54
Guest-20180919095403
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik raad altijd aan: ieder zijn eigen Apple ID. Eventueel kun je aankopen met elkaar delen...doen wij ook zo. Anders krijg je alleen maar geneuzel met syncen enzo!
  #9  
Oud 01-10-13, 16:58
Esy Esy is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 66
Standaard

@MiDe74 en Guest-20180919095403, dank voor jullie antwoord.
Ik weet wat mij te doen staat.
Nu nog even geduld hebben eer Vodafone ze gaat aanbieden met een Red abbo.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
1 iTunes account met verschillende devices HenkUitveld iPhone Apps 1 08-01-13 12:02
Account voor meerdere personen omejoop38 iPad algemeen 2 25-03-12 23:13
Meerdere devices, andere gegevens Peter139 iPad algemeen 3 27-11-11 02:05
Apps op meerdere devices (IOS 5) nietemiet iPad Apps 6 12-10-11 00:05
vraagje over iCloud backup van meerdere iOS devices stekki iCloud 0 09-10-11 15:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.