//

iTunes Wi-Fi synchronisatie

iTunes Wi-Fi synchronisatie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Draadloze syncronisatie leek mij altijd al handig. Onder iOS 4 had ik al eens het jailbreak-pakket Wi-Fi Sync geprobeert, maar het werkte voor geen meter. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-10-13, 13:26
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard iTunes Wi-Fi synchronisatie

Draadloze syncronisatie leek mij altijd al handig. Onder iOS 4 had ik al eens het jailbreak-pakket Wi-Fi Sync geprobeert, maar het werkte voor geen meter. Logisch dacht ik, want het is een onofficiele methode. Dus daar was ik mee gestopt.

Echter:

Onder iOS 5 of hoger moet het mogelijk zijn om je iPhone, iPod of iPad draadloos met iTunes te synchroniseren. Helaas heeft ook toen die functie voor mij nooit goed gewerkt. Vaak kan iTunes óf mijn iPod óf mijn iPad niet vinden, of is de synchronisatie zo traag dat het gewoon geen zin heeft en je beter een kabel kunt gebruiken. Ondanks alle updates van iTunes en iOS is dit nooit verbeterd. Ik heb al een keer met een andere router verbonden, maar het bleef een beetje een rommeltje.

Is hier een oplossing voor? Of is het altijd al een buggy feature geweest?
Momenteel gebruik ik de laatste versies: iTunes 11.1.1, iOS 6.1.3 (iPod) en iOS 7.0.2 (iPad). De iPod ondersteunt net als de iPhone 3GS géén iOS 7.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-10-13, 13:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Of is het altijd al een buggy feature geweest?
Nee, het is geen buggy feature. iTunes Wi-Fi synchronisatie werkt perfect als de router het mDNS (aka Bonjour) protocol volledig ondersteunt. Als iTunes een toestel niet kan vinden betekent dit dat het toestel niet kan gevonden worden in het .local domein. En dat is meestal de schuld van de router.
  #3  
Oud 09-10-13, 00:02
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Aha we hebben gewoon een ziggo Wi-Fi modem. Verder heb ik bonjour nog nooit ergens voor gebruikt dus ik weet niet hoe goed het ondersteund wordt.
  #4  
Oud 09-10-13, 00:09
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

In Nederland hebben wij ook gewoon een Ziggo modem/router. Een Ubee of zo iets.

Omdat dit Ubee ding Bonjour niet goed ondersteund heb ik Ziggo de Wi-Fi en router functies laten uitschakelen zo dat alleen de modem overblijft. En dan een goede router aangesloten die Bonjour wel ondersteund.

Succes verder.
  #5  
Oud 09-10-13, 00:11
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In Nederland hebben wij ook gewoon een Ziggo modem/router. Een Ubee of zo iets.

Omdat dit Ubee ding Bonjour niet goed ondersteund heb ik Ziggo de Wi-Fi en router functies laten uitschakelen zo dat alleen de modem overblijft. En dan een goede router aangesloten die Bonjour wel ondersteund.

Succes verder.
Ja een Ubee is het inderdaad. Dan is het probleem dus opgelost met een goede router. Bedankt
Reageren

Labels
ios, itunes, synchronisatie, wi-fi, windows



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Problemen synchronisatie - meerdere iTunes accounts - Nieuwste versie iTunes sanne2611 iTunes 4 30-09-13 14:19
Wi-Fi iTunes-synchronisatie felicity iTunes 1 07-01-12 03:45
Windows: iTunes synchronisatie arjanvr iTunes 0 26-09-09 09:06
Synchronisatie iTunes robbertveenstra Archief 1 30-07-09 07:54
synchronisatie en itunes Colburners iTunes 3 12-11-08 16:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:03.