iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   bel simpel verkoopt iPhone 5s met simlock (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/146025-bel-simpel-verkoopt-iphone-5s-simlock.html)

Bommipas 11-10-13 17:28

bel simpel verkoopt iPhone 5s met simlock
 
hallo ,
vandaag me 5s binnen gekregen (helemaal blij)
tot naar nu blijkt er een simlock opzit .:mad::mad:
Bel simpel ontkent 5s en met simlock te versturen maar blijkt ( na contact met apple) toch degelijk van wel .
was benieuwd of nog meer mensen de boot zijn in gegaan via belsimpel.nl
en hoe moet die simlock er nu af ?:confused:

Guest-20180925190238 11-10-13 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bommipas (Bericht 924482)
tot naar nu blijkt er een simlock opzit .:mad::mad:

Dat zal wel een EMEA SIM-lock zijn. Vorig jaar werden ook iPhone 5 met zo'n SIM-lock verkocht door een ander "winkeltje".

Een EMEA SIM-lock zou wel moeten werken met SIM-kaarten van gecertificeerde providers. In Nederland zijn dat T-Mobile, Vodafone en KPN.

Voor een SIM-unlock kan je de vraag het beste stellen in het "Unlock" forum.

Bubbly 11-10-13 18:34

Heeft Apple je niet verteld hoe je er vanaf kunt komen? Bel anders eens naar de Apple Store Amsterdam.

En BelSimpel nog gesproken na je het hebt bevestigd bij Apple? Ik zeg: zij hebben je de iPhone mét simlock verkocht, beweren zelfs dat het zónder simlock moet zijn, dus dan regelen ze maar dat die gratis unlocked wordt.

Bommipas 11-10-13 19:02

Ja heb gechat met apple zij kunnen niks doen dan de standaard dingen ( dus eigenlijk niks) en hebben mij terug verwezen naar belsimpel .
die doen net alsof er iets fout is gegaan met toestel en het geen simlock is haha
Moet m maar ff opsturen naar antw nr en dan zal een collega daar het wel even herstellen ... maar denk dat naar antwnr niet aangetekendop sturen kan dus dat even uitvissen ..
maar al met al blijft het niet netjes van belsimpel .

MarxBob 11-10-13 21:01

Hoe kan je chatten met apple? Kan nergens die optie vinden :(

Bubbly 11-10-13 21:32

Dat kan niet met Apple Nederland, hier kun je ze alleen mailen of bellen (bellen met directe vragen over je iPhone of ander iApparaat is nutteloos, tenzij je nog binnen 3 maanden garantie zit óf de extra AppleCare 'garantie' hebt gekocht, anders wimpelen ze je af; vragen over bv. Apple ID zou je denk ik wel kunnen stellen).

http://www.apple.com/nl/support/contact/

MarxBob 11-10-13 21:46

Ik zoek meer manier om erachter te komen of ik op 25 oktober de 5S ook bij Amac store kan halen of alleen in A'dam?

Bommipas 11-10-13 21:47

ik kwam via apple.com/nl terecht bij de support afdeling en kon daar chat beginnen . ik heb van hun zelfs 2 mails ontvangen en er staat toch echt apple support .
maar iig zeg belsimpel dat ik t toestel naar hun op moet sturen en dat t probleem daar opgelost wordt (( lees ze gaan simlock (wat er volgens hun niet op zit )proberen te verwijderen ))

Bubbly 11-10-13 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarxBob (Bericht 924594)
Ik zoek meer manier om erachter te komen of ik op 25 oktober de 5S ook bij Amac store kan halen of alleen in A'dam?

Amac is een reseller, dus zij zullen waarschijnlijk pas eind november of december een paar iPhones krijgen van Apple. Tenzij ze net zoals veel andere winkels zelf duurder iPhones gaan kopen in Engeland/Duitsland/Frankrijk om die vervolgens hier nog duurder door te verkopen ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 oktober 2013 om 21:57 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bommipas (Bericht 924595)
ik kwam via apple.com/nl terecht bij de support afdeling en kon daar chat beginnen . ik heb van hun zelfs 2 mails ontvangen en er staat toch echt apple support .
maar iig zeg belsimpel dat ik t toestel naar hun op moet sturen en dat t probleem daar opgelost wordt (( lees ze gaan simlock (wat er volgens hun niet op zit )proberen te verwijderen ))

Handig! Als ik kon chatten met ze in het verleden had dat me veel overige belminuten bespaard :mad: Nou laat maar weten hoe BelSimpel het er vanaf brengt, klinkt vrij amateuristisch dit :P

MarxBob 11-10-13 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 924597)
Amac is een reseller, dus zij zullen waarschijnlijk pas eind november of december een paar iPhones krijgen van Apple. Tenzij ze net zoals veel andere winkels zelf duurder iPhones gaan kopen in Engeland/Duitsland/Frankrijk om die vervolgens hier nog duurder door te verkopen ;)

Waar blijkt dat uit? Dat zou ik echt balen vinden heb 25ste vrij gevraagd maar om nu in A'dam de nacht door te brengen zit ik niet op te wachten.. Dan moet ik nog maar langer wachten

Bubbly 11-10-13 23:07

Dat blijkt uit dat Apple al jaren de eigen winkels en op plaats 3 de providers (na op plaats 2: nogmaals de eigen winkels :P) voorrang geeft op iPhones. APR's zoals Amac krijgen daarna pas een fatsoenlijker voorraad aan iPhones. In de eerste maand krijgen ze met geluk 15 iPhones. (Cijfer is nergens op gebaseerd, zou net zo goed 3 iPhones kunnen zijn om te verkopen in de eerste drie weken :P of 50.)

witties 12-10-13 06:16

Daily Phone - emea iphone unlock simlock verwijderen
Misschien is dit een optie!
Ik krijg mijn iphone 5s dinsdag van belsimpel en hoop dat dit niet een probleem wordt.
Hoor graag hoe het afloopt!

senna22 12-10-13 12:06

De telefoon die Bommipas heeft gekregen van Belsimpel is een Vodafone UK.
Ik denk dat er een batch verkeerd is verstuurt naar Belsimpel.
Waarschijnlijk is hij niet de enige die dit probleem heeft.

flyingd 12-10-13 15:21

Nee. hij is zeker niet de enige.

ook ik heb een toestel met simlock gekregen van Belsimpel.nl, afgelopen donderdag. Ik heb gelijk contact opgenomen en zij waren zeer verbaast. maar hadden op de zelfde dag nog een zelfde geval gehad. ik moest het toestel terug sturen zodat zij het probleem kunnen oplossen. ze denken dat het toestel de kaart moeilijk pakt en dat zij het kunnen oplossen. Senna22 heeft al voor mij uitgezocht dat het toestel een Simlock heeft van vodafone UK, dat gaan zij dus niet kunnen oplossen al zouden ze er voor bidden. Ik heb ze daarom al aangegeven, als zij niet snel met een oplossing komen ik de koop annuleer. waarom meer betalen om toch te moeten wachten?! over 14 dagen kan ik het toestel veel goedkoper kopen en zonder al die problemen er bij. Bedankt Belsimpel.nl!!

Bubbly 12-10-13 20:43

Ik denk niet dat Apple Nederland 10.000 iPhones krijgt, dus je zult 'm waarschijnlijk zoals vorig jaar na 3 weken ontvangen, tenzij je geluk hebt en één van de eersten bent om te bestellen.

flyingd 13-10-13 21:28

Belsimpel.nl verkoopt de 5S nu al voor een meerprijs, zodat je dus niet hoeft te wachten. Die meerprijs betaal ik dus om nu direct te kunnen genieten van de 5S. als blijkt dat ik nu moet wachten op een simlockvrij toestel, is die meerprijs niet meer gerechtvaardigd. Belsimpel zal dan die meerprijs moeten terug storten nochten ze niet snel met een simlock vrij toestel komen.

flyingd 15-10-13 21:24

Bommipas, heb hij al een vervangend toestel gekregen?

Ik heb mijn IPhone 5S met simlock vrijdag 11 oktober terug gestuurd. en maandag 14 oktober bericht gekregen dat ze hem hebben ontvangen. Ze zeggen te proberen een verwerkingstermijn van uiterlijk 5 werkdagen aan te houden. Naar mijn idee is dat veel te lang. Ik betaal tenslotte 25% meer! Als dit nog langer gaat duren, is dat het niet waard. Volgende week is de release in Nederland al. Zonde van het geld.

zijn er meer mensen die ervaring hebben met belsimpel.nl?

Urbanfoto 15-10-13 21:52

Sorry dat ik het zeg, maar jullie Nederlanders kunnen soms echt moeilijk doen hoor.

Je weet dat de iPhone momenteel nog niet te verkrijgen is in nederland of België. Als dat dan toch het geval blijkt te zijn kan je allereerst eens vragen om wel modelnr het gaat bijmij is dat 1457 en een toestel ZONDER simlock!

Gelukkig zijn de Belgen op dat vlak toch niet zo dom ;).

valencio 15-10-13 22:01

@urbanfoto respect voor je tekst, Dan wat als de release er dan al in nederland is? Je blijft niet altijd uniek, wie stuurt je om dan een iphone 5s te gaan halen als je weet dat het nog niet verkrijgbaar is in Nederland wie is hier nou dom :o ik weet dat je er mee wilt showen maar je bereikt er niks mee :)

Dirkjl 15-10-13 22:49

goed om te horen dat er meer mensen gedupeerd zijn. Niet goed natuurlijk maar gelukkig niet de enige. Ik heb ook extra betaald voor een 5s vandaag ontvangen en bleek ook gelocked te zijn. Heel verbaasd bij de klantenservice, wat overigens raar is omdat er al meerdere meldingen zijn geweest.

Iemand al een oplossing ontvangen, behalve opsturen. Iets wat ik niet van plan ben, aangezien ze ook kunnen unlocken van buiten af. Lijkt me, of is dit niet zo?

Joy91 15-10-13 23:20

Had daar bijna besteld, modelnummer onbekend, inkoper was (volgens mij zogenaamd) even weg. Verder lees ik overal vreemde recensies + meneer wist niet wanneer de iphones kwamen en hoeveel. Mogelijk waren er 100 orders en maar 10 iphones. Nou dan wacht ik lekker.

flyingd 15-10-13 23:30

@urbanfoto: Belsimpel.nl adverteert dat ze alléén simlockvrije toestellen verkopen. dan mag je toch verwachten dat ze daar niet over liegen. al moet ik na het bericht van @Dirkjl toch in twijfel trekken of ze de boel niet lopen te flessen. Nu iphones 5S verkopen voor meerprijs, wetende dat ze gesimlockt zijn en vervolgens weken lang rekken met vervanging of unlocken. De klanten zijn dan al binnen en zwaar benadeeld door de hoge prijs. bij hun is het geld dan al binnen.

Ik vraag me af of deze negatieve publisitijd, niet meer klanten kost als de snelle winst die wordt gehaald.

morgen maar eens bellen waarom ze liegen.

Joy91 15-10-13 23:37

En letten op 8 dagen termijn, zo trekken ze eraan.

flyingd 15-10-13 23:42

Inderdaad, binnen 7 werkdagen na ontvangst kan je nog annuleren en je geld terug krijgen. Een optie die steeds dichter bij komt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joy91 (Bericht 925725)
En letten op 8 dagen termijn, zo trekken ze eraan.


Bubbly 16-10-13 06:54

Die 8 dagen regel geldt enkel voor producten met een defect bij ontvangst.
Garantie & reparatie - Belsimpel.nl

Als je merkt dat je een simlock hebt en je wilt je geld terug, kun je beter gewoon gebruik maken van deze regeling en later een 'Nederlandse' iPhone kopen bij Apple.
Ruilen & annuleren - Belsimpel.nl

Ik vertrouw Belsimpel.nl alvast niet. Zij lijken zich er niet van bewust te zijn dat er zoiets bestaat als verkoopgarantie en dat zij deze moeten aanbieden van de wet. Zo'n bedrijf moet je nooit je geld toevertrouwen.

Dirkjl 16-10-13 07:23

Het enige scenario dat door me hoofd spookt is dat ik het toestel terug ga sturen en in de pot terecht kom voor een simlockvrije hoogstwaarschijnlijk Nederlandse iPhone 5s. Die ik pas na release ga ontvangen
Waardoor je dus extra betaald hebt (om een toestel voor release te krijgen) icm abonnement. (wat ik dus het meest kwalijk vind)

Je zou maar wel direct moeten bellen en geen ander toestel op dit moment hebben, om wat voor reden dan ook.
En ook doodleuk een gesimlockte versturen terwijl er al klachten waren. Terwijl tussen betalen en ontvangen een dikke 4 dagen zat.

Vind het al met al vreemd en wens het liefst een oplossing waar niet opgestuurd moet worden, ze gaan als het zo is Vodafane UK maar bellen en de unlock codes regelen. Als dat niet lukt binnen 2 dagen dan gaat de boel retour, en kies ik voor geld retour.

Zijn dergelijke telefoons uberhaupt simlock vrij te maken en behoud je dan garantie?

Joy91 16-10-13 10:53

Denk wel dat het behoorlijk in de kosten gaat lopen voor belsimpel

Bommipas 16-10-13 12:29

heb iphone 5s terug gestuurd ( +abo ) met mededeling binnen 7 dagen oplossen anders koop en contract ontbinden ..
gisteravond mail gehad dat mijn order ?? ( nieuwe order naar t schijnt) verstuurd is
ben benieuwd .. ik laat t weten hoe en wat .

senna22 16-10-13 13:29

Ik had even een mail gestuurt naar Belsimpel dit is het antwoord:

Geachte heer,
Bedankt voor uw e-mail aan belsimpel.nl
Er zijn inderdaad een aantal gesimlockte toestellen ontvangen, vermoedelijk ging dit om rond de 10 stuks. Al deze klanten zijn of worden uiteraard voorzien van een goede telefoon.
In het vertrouwen u volledig te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Hensen Vegter
Klantenservice Belsimpel.nl
Belsimpel.nl is genomineerd voor Website van het jaar 2013. Breng uw stem uit op de stempagina!

Ik denk dat de forumleden niet zullen stemmen ;-)

Bubbly 16-10-13 16:11

Ben je er echt ontevreden mee en wil je dat laten blijken? Wacht dan tot jouw probleem opgelost (iPhone terug, geld terug) en laat dan een review achter op bv. hun Facebook profiel :P

Bommipas 16-10-13 20:20

hallo beste mede forummers.

vandaag nieuwe order van belsimpel.nl binnen gekregen en de 5s in dat pakket werkt gewoon met de simkaart die ik in het niet werkende 5s pakket ook weg gestuurd had en netjes weer terug kreeg bij deze levering
ik ben blij dat het in dit geval netjes is opgelost ..:):)
maandag terug gestuurd en vandaag nieuwe binnen ....

iNemesis 17-10-13 00:20

zeker een UK 5s :D.... die kleine providers proberen overal aan die 5S te komen ze maar de eersten zijn. Ik snap niet dat ze dat niet van te voren checken :D of het al niet gelockt is .....:d.

Dirkjl 17-10-13 09:13

Dat heb ik dus ook gevraagd waarom ze dit niet checken. Eerlijk gezegd kan je het ook niet zien aan de buitenkant ook niet op typenummer.

Ik ga 'm vandaag ook terug sturen als het net zo snel gaat als bij Bommipas ben ik tevreden.

Bommipas heb je een nieuwe gesealde gekregen?

PascalHark 17-10-13 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door senna22 (Bericht 925815)
Ik denk dat de forumleden niet zullen stemmen ;-)

Hangt er denk ik helemaal vanaf hoe Belsimpel dit gaat oplossen!
En daarbij: het probleem wat er nu speelt heeft natuurlijk geen f#ck met hun website te maken... waar gewerkt wordt vallen spaanders!

iNemesis 17-10-13 10:45

Ze kunnen het zeker checken :D via imei nummer. ik kan het al checken en run geen telecom toko :D. Aaan modelnummer is niet te zien nee. Denk dat er iets fout gegaan is met een batch....Als het netjes opgelost wordt is er niets aan de hand. Ze mogen die unsealde wel aan mij verkopen tegen een zacht prijsje :D wil ik wel unlocken..

Guest-20180925190238 17-10-13 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 926077)
Denk dat er iets fout gegaan is met een batch....

Dat zal wel. :) Maar hoe komt een Hollands webwinkeltje aan iPhones die alleen en uitsluitend bestemd zijn voor een Britse carrier. In dit geval Vodafone UK. :confused:

flyingd 17-10-13 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bommipas (Bericht 925945)
hallo beste mede forummers.

vandaag nieuwe order van belsimpel.nl binnen gekregen en de 5s in dat pakket werkt gewoon met de simkaart die ik in het niet werkende 5s pakket ook weg gestuurd had en netjes weer terug kreeg bij deze levering
ik ben blij dat het in dit geval netjes is opgelost ..:):)
maandag terug gestuurd en vandaag nieuwe binnen ....


ik ben blij voor je dat het zo snel is gegaan. ik heb hem vrijdag opgestuurd, maandag bij hun en ben nu nog steeds aan het wachten op bevestiging dat ze een nieuwe opsturen.

Bommipas 17-10-13 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dirkjl (Bericht 926057)
Dat heb ik dus ook gevraagd waarom ze dit niet checken. Eerlijk gezegd kan je het ook niet zien aan de buitenkant ook niet op typenummer.

Ik ga 'm vandaag ook terug sturen als het net zo snel gaat als bij Bommipas ben ik tevreden.

Bommipas heb je een nieuwe gesealde gekregen?

Ja ik heb gesealde en zonder simlock gekregen deze keer . :):)

Guest-20180926152807 18-10-13 05:14

Misschien een domme vraag, maar hoe kom je er snel achter of je een toestel met simlock hebt?

jooskieffer 18-10-13 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gijsph (Bericht 926256)
Misschien een domme vraag, maar hoe kom je er snel achter of je een toestel met simlock hebt?

Stop er een willekeurige sim in. Als je iPhone dan niet geactiveerd kan worden, heb je een simlock.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:33.