iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Reservekopie terugzetten (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/146971-reservekopie-terugzetten.html)

leonl 28-10-13 11:27

Reservekopie terugzetten
 
Na synchronisatie met iTunes is de helft van mijn contacten verdwenen. Terugzetten contacten via reservekopie geeft melding "onvoldoende geheugen".
Hoe krijg ik de reservekopie weer terug op iPhone?

Op iMac 10.6.8 (geen iCloud mogelijkheid) heb ik binnen iTunes alleen 'synchroniseren agenda' aanstaan. iPhone en iPad synchroniseer ik contacten via iCloud.

Hoe voorkom ik dit probleem in de toekomst?

gr. Leon

Guest-20180925190238 28-10-13 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leonl (Bericht 929154)
Hoe voorkom ik dit probleem in de toekomst?

Misschien door tenminste OS X 10.7 Lion te gebruiken met iCloud. Dan heb je al die ingewikkelde toestanden niet meer nodig. Of is die iMac zo oud dat OS X Lion niet ondersteund wordt?

Werner1963 28-10-13 13:06

Een eerdere icloud back-up terug zetten via de iPhone zonder iTunes

leonl 28-10-13 13:20

Het upgraden naar 0.7 is denk ik wel slim. Bedankt voor de tip

Het terugzetten van een iCloud back-up zonder iTunes klinkt goed, maa ik moet nog uitvinden hoe ik dat doe. Ik ga wel zoeken, maar als je mij op weg kunt helpen, graag.

gr. Leon

Guest-20180925190238 28-10-13 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leonl (Bericht 929191)
Het upgraden naar 0.7 is denk ik wel slim. Bedankt voor de tip

Als die Mac niet al te oud is kan je zelfs direct gratis van OS X Snow Leopard updaten naar OS X Mavericks.

leonl 28-10-13 13:30

Ik heb van mijn iPhone nooit backups gemaakt via iCloud, altijd via iTunes. Dus de vraag is nog steeds hoe ik mijn adresboek terug krijg. Het adresboek in mijn iPad is nog intact, maar dit durf ik niet zomaar te synchroniseren met iTunes. Ik ben bang dat ik dan echt alle adressen kwijt raak.
Gr. Leon

Werner1963 28-10-13 13:31

Instellingen > algemeen > stel opnieuw in ( onderaan) > wis alle ...

Guest-20180925190238 28-10-13 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leonl (Bericht 929197)
IDus de vraag is nog steeds hoe ik mijn adresboek terug krijg. Het adresboek in mijn iPad is nog intact, maar dit durf ik niet zomaar te synchroniseren met iTunes. Ik ben bang dat ik dan echt alle adressen kwijt raak.

Ga op de Mac naar www.icloud.com Contacten. Selecteer alle contacten. Klik dan onderaan links op het wieltje en selecteer "export contacten". De contacten staan dan op de Mac in een vCard. Die vCard kan je naar jezelf mailen en dan importeren in het iDevice.

leonl 28-10-13 13:57

tnx
Ik ga het proberen

leonl 31-10-13 16:20

Hierbij een korte update.
Het is allemaal gelukt, maar niet zonder slag of stoot.
Ik heb de iMac ge-ugrade naar Maverick (goede tip). De iCloud actief gemaakt. Op de iMac stonden gelukkig alle adresgegevens.
Het inladen van de ontbrekende adressen via de vCard werkte niet goed voor de iPhone (61 van de 190 ontbrekende adressen). Ik heb de adressen via de iMAc in de Cloud gezet. Hierdoor kreeg de iPad alle adressen. Op de iPhone de Cloud gewist en opnieuw geļnstalleerd.
De agenda was daardoor op de iPhone gewist, maar via de iMac in de Cloud gezet en voilą alles weer 'normaal'.
Bedankt voor het meedenken :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:56.