iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 - Verloren modus (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147164-iphone-5-verloren-modus.html)

ShadyXL 31-10-13 13:30

iPhone 5 - Verloren modus
 
Ik was vanmorgen mijn iPhone verloren en ik had direct via www.icloud.com de "verloren-modus" aangezet, maar de vinder heeft de telefoon uitgezet.
De verloren-modus zal dus geactiveerd worden zodra de telefoon aangezet wordt en verbind met het internet.
Mijn vraag is:
Kunnen ze de telefoon uit de verloren-modus halen via iTunes? Bijv. dat herstel ding waarmee de telefoon helemaal naar 0 gaat (alsof je het uit de winkel haalt). Of gewoon op een andere manier? Zonder dat ze de code hebben die ik ingesteld heb.

Ik was het in de bus verloren en ik had Veolia nog gebeld en ze gaan me terug bellen als ze iets horen.
*Edit: Ik krijg net te horen dat ze mijn telefoon niet binnen hebben gekregen of hebben gevonden in de bus.*
Om een nieuwe vragen heeft geen zin, want ze geven toch nooit een nieuwe telefoon (ProAssist). Een vriend van me kreeg geen nieuwe, omdat hij geen "bewijs" had. Hetzelfde was gebeurd bij mij een paar jaar geleden, maar toen was het ook echt gestolen.
Dit keer ben ik het gewoon verloren in de bus.

Het probleem is eigenlijk dat ik al mijn gegevens nu dus kwijt ben (foto's, video's, notities(niet opgeslagen in de cloud) etc.).


Alvast bedankt voor de reacties!


Oh en sorry als ik dit op de verkeerde plek heb geplaatst.

Richu75 31-10-13 14:39

Ik neem aan dat je 'Find my Phone' aan hebt staan?

Dan is de telefoon waardeloos voor de vinder. Je moet namelijk na een 'restore as new' via iTunes altijd aanmelden met het AppleID waarop de iPhone geregistreerd staat.

Helaas heb je daarmee je telefoon nog niet terug.

Je kan ook een nummer op het lockscreen laten tonen waarop je bereikbaar bent. Dit gaat via https://www.icloud.com/#find

Succes

ShadyXL 31-10-13 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 (Bericht 930001)
Ik neem aan dat je 'Find my Phone' aan hebt staan?

Dan is de telefoon waardeloos voor de vinder. Je moet namelijk na een 'restore as new' via iTunes altijd aanmelden met het AppleID waarop de iPhone geregistreerd staat.

Helaas heb je daarmee je telefoon nog niet terug.

Je kan ook een nummer op het lockscreen laten tonen waarop je bereikbaar bent. Dit gaat via https://www.icloud.com/#find

Succes

Dat heb ik gewoon gewoon hierboven staan hoor:
"en ik had direct via www.icloud.com de "verloren-modus" aangezet"
www.icloud.com
En ja, ik heb het nummer van mijn tweede telefoon erin gezet zodat de vinder/dief het kan zien op de lockscreen.

Dus als ik het goed begrepen heb kunnen ze geen gebruik maken van de telefoon zonder mijn AppleID (ook na herstellen)?
Misschien belt hij/zij mij toch nog zodra ze erachter komen dat ze er niks mee kunnen.


Wel jammer, want als ik iets vind en ik breng het naar de eigenaar/politie, dan verwacht ik dat anderen dat ook voor mij gaan doen. In zo'n wereld leven we jammer genoeg niet :(

gunth 31-10-13 18:47

Volgens mij door te herstellen als nieuw kan de dief gewoon gebruik maken van de phone,ben dit niet zeker maar als je u iphone verkoopt hoeft de koper toch ook u gegevens niet in te geven.

Guest-20180925190238 31-10-13 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunth (Bericht 930090)
Volgens mij door te herstellen als nieuw kan de dief gewoon gebruik maken van de phone..

Volgens jou misschien wel maar volgens Apple kan de dief door te herstellen gewoon geen gebruik maken van de iPhone als "Find my iPhone" ingeschakeld is. Tenzij de de dief het Apple ID + paswoord van de TS kent.

senna22 31-10-13 18:51

Sinds IOS 7 is het niet meer mogelijk te herstellen zonder de Apple ID waar de telefoon de laatste keer mee geactiveerd is.
hierbij moet wel de optie find my iphone aanstaan.

Thiagordc 31-10-13 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunth (Bericht 930090)
Volgens mij door te herstellen als nieuw kan de dief gewoon gebruik maken van de phone,ben dit niet zeker maar als je u iphone verkoopt hoeft de koper toch ook u gegevens niet in te geven.

Maar al je uw iPhone verkoopt maak je die zelf leeg (dus voer je dan zelf de nodige codes en paswoorden in) en verwijder je die zelf uit zoek mijn iPhone. En dan kan de koper gewoon installeren op zijn account ja.

Maar persoon die iPhone steelt of vind is er NIETS mee zolang hij niet beschikt over de Apple id paswoorden.

Mvg

Richu75 31-10-13 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunth (Bericht 930090)
Volgens mij door te herstellen als nieuw kan de dief gewoon gebruik maken van de phone,ben dit niet zeker maar als je u iphone verkoopt hoeft de koper toch ook u gegevens niet in te geven.

Met ios7 niet. Die moet je activeren met het geregistreerde appleid

Wallyİ 31-10-13 19:50

Tenzij...

Je het account van 'herstel apple e-mail adres' op je iPhone hebt staan...

Dan kan de vinder via 'ik ben mijn paswoord vergeten' alsnog je account helemaal overnemen...

Het paswoord of de herstel link komt dan op je smartphone terecht...

Deze video op youtube spreekt voor zich...

Flaws in iOS 7 allow stolen iPhone to hijack Apple ID despite remote wipe - YouTube

Edit : Ik lees net dat je een toegangscode hebt ingesteld...

In dat geval ben je wel safe...mijn gedacht...

ShadyXL 05-11-13 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 930092)
Volgens jou misschien wel maar volgens Apple kan de dief door te herstellen gewoon geen gebruik maken van de iPhone als "Find my iPhone" ingeschakeld is. Tenzij de de dief het Apple ID + paswoord van de TS kent.

Dat is fijn om te weten :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wallyİ (Bericht 930117)
Tenzij...

Je het account van 'herstel apple e-mail adres' op je iPhone hebt staan...

Dan kan de vinder via 'ik ben mijn paswoord vergeten' alsnog je account helemaal overnemen...

Het paswoord of de herstel link komt dan op je smartphone terecht...

Deze video op youtube spreekt voor zich...

Flaws in iOS 7 allow stolen iPhone to hijack Apple ID despite remote wipe - YouTube

Edit : Ik lees net dat je een toegangscode hebt ingesteld...

In dat geval ben je wel safe...mijn gedacht...

Ik heb er even naar gekeken, maar je krijgt het dus gewoon via de e-mail binnen.
Als er een e-mail binnenkomt, dan zie ik dat gelijk. Dat zal dus geen probleem worden.
Ik kijk ook dagelijks op icloud.com en of mijn wachtwoord verandert is of niet.

Ik heb zo dadelijk om 09:00 een afspraak bij de politie. Hopelijk gebruiken ze de videobeelden van de bus en vinden ze de persoon die mijn telefoon heeft gepakt.

Roewl 05-11-13 16:57

Als de politie dat daadwerkelijk gaat doen dan mag je dat gerust melden. Ik heb zo vaak gehoord dat de politie zaken als dit niet serieus nemen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:03.