//

iPhone 5 - Verloren modus

iPhone 5 - Verloren modus discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik was vanmorgen mijn iPhone verloren en ik had direct via www.icloud.com de "verloren-modus" aangezet, maar de vinder heeft de telefoon uitgezet. De verloren-modus zal ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-10-13, 13:30
ShadyXL ShadyXL is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 3
Standaard iPhone 5 - Verloren modus

Ik was vanmorgen mijn iPhone verloren en ik had direct via www.icloud.com de "verloren-modus" aangezet, maar de vinder heeft de telefoon uitgezet.
De verloren-modus zal dus geactiveerd worden zodra de telefoon aangezet wordt en verbind met het internet.
Mijn vraag is:
Kunnen ze de telefoon uit de verloren-modus halen via iTunes? Bijv. dat herstel ding waarmee de telefoon helemaal naar 0 gaat (alsof je het uit de winkel haalt). Of gewoon op een andere manier? Zonder dat ze de code hebben die ik ingesteld heb.

Ik was het in de bus verloren en ik had Veolia nog gebeld en ze gaan me terug bellen als ze iets horen.
*Edit: Ik krijg net te horen dat ze mijn telefoon niet binnen hebben gekregen of hebben gevonden in de bus.*
Om een nieuwe vragen heeft geen zin, want ze geven toch nooit een nieuwe telefoon (ProAssist). Een vriend van me kreeg geen nieuwe, omdat hij geen "bewijs" had. Hetzelfde was gebeurd bij mij een paar jaar geleden, maar toen was het ook echt gestolen.
Dit keer ben ik het gewoon verloren in de bus.

Het probleem is eigenlijk dat ik al mijn gegevens nu dus kwijt ben (foto's, video's, notities(niet opgeslagen in de cloud) etc.).


Alvast bedankt voor de reacties!


Oh en sorry als ik dit op de verkeerde plek heb geplaatst.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-10-13, 14:39
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Ik neem aan dat je 'Find my Phone' aan hebt staan?

Dan is de telefoon waardeloos voor de vinder. Je moet namelijk na een 'restore as new' via iTunes altijd aanmelden met het AppleID waarop de iPhone geregistreerd staat.

Helaas heb je daarmee je telefoon nog niet terug.

Je kan ook een nummer op het lockscreen laten tonen waarop je bereikbaar bent. Dit gaat via https://www.icloud.com/#find

Succes
  #3  
Oud 31-10-13, 14:48
ShadyXL ShadyXL is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 Bekijk bericht
Ik neem aan dat je 'Find my Phone' aan hebt staan?

Dan is de telefoon waardeloos voor de vinder. Je moet namelijk na een 'restore as new' via iTunes altijd aanmelden met het AppleID waarop de iPhone geregistreerd staat.

Helaas heb je daarmee je telefoon nog niet terug.

Je kan ook een nummer op het lockscreen laten tonen waarop je bereikbaar bent. Dit gaat via https://www.icloud.com/#find

Succes
Dat heb ik gewoon gewoon hierboven staan hoor:
"en ik had direct via www.icloud.com de "verloren-modus" aangezet"
www.icloud.com
En ja, ik heb het nummer van mijn tweede telefoon erin gezet zodat de vinder/dief het kan zien op de lockscreen.

Dus als ik het goed begrepen heb kunnen ze geen gebruik maken van de telefoon zonder mijn AppleID (ook na herstellen)?
Misschien belt hij/zij mij toch nog zodra ze erachter komen dat ze er niks mee kunnen.


Wel jammer, want als ik iets vind en ik breng het naar de eigenaar/politie, dan verwacht ik dat anderen dat ook voor mij gaan doen. In zo'n wereld leven we jammer genoeg niet
  #4  
Oud 31-10-13, 18:47
gunth gunth is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 106
Standaard

Volgens mij door te herstellen als nieuw kan de dief gewoon gebruik maken van de phone,ben dit niet zeker maar als je u iphone verkoopt hoeft de koper toch ook u gegevens niet in te geven.
  #5  
Oud 31-10-13, 18:50
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunth Bekijk bericht
Volgens mij door te herstellen als nieuw kan de dief gewoon gebruik maken van de phone..
Volgens jou misschien wel maar volgens Apple kan de dief door te herstellen gewoon geen gebruik maken van de iPhone als "Find my iPhone" ingeschakeld is. Tenzij de de dief het Apple ID + paswoord van de TS kent.
  #6  
Oud 31-10-13, 18:51
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

Sinds IOS 7 is het niet meer mogelijk te herstellen zonder de Apple ID waar de telefoon de laatste keer mee geactiveerd is.
hierbij moet wel de optie find my iphone aanstaan.
  #7  
Oud 31-10-13, 18:51
Thiagordc Thiagordc is offline
• iOS 9.3.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunth Bekijk bericht
Volgens mij door te herstellen als nieuw kan de dief gewoon gebruik maken van de phone,ben dit niet zeker maar als je u iphone verkoopt hoeft de koper toch ook u gegevens niet in te geven.
Maar al je uw iPhone verkoopt maak je die zelf leeg (dus voer je dan zelf de nodige codes en paswoorden in) en verwijder je die zelf uit zoek mijn iPhone. En dan kan de koper gewoon installeren op zijn account ja.

Maar persoon die iPhone steelt of vind is er NIETS mee zolang hij niet beschikt over de Apple id paswoorden.

Mvg
  #8  
Oud 31-10-13, 18:53
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunth Bekijk bericht
Volgens mij door te herstellen als nieuw kan de dief gewoon gebruik maken van de phone,ben dit niet zeker maar als je u iphone verkoopt hoeft de koper toch ook u gegevens niet in te geven.
Met ios7 niet. Die moet je activeren met het geregistreerde appleid
  #9  
Oud 31-10-13, 19:50
Wally©'s schermafbeelding
Wally© Wally© is offline
• iOS 12.0
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Tessenderlo België
Berichten: 1.916
Standaard

Tenzij...

Je het account van 'herstel apple e-mail adres' op je iPhone hebt staan...

Dan kan de vinder via 'ik ben mijn paswoord vergeten' alsnog je account helemaal overnemen...

Het paswoord of de herstel link komt dan op je smartphone terecht...

Deze video op youtube spreekt voor zich...

Flaws in iOS 7 allow stolen iPhone to hijack Apple ID despite remote wipe - YouTube

Edit : Ik lees net dat je een toegangscode hebt ingesteld...

In dat geval ben je wel safe...mijn gedacht...
__________________
Ignorance can easily be overcome...
Stupidity is forever...
  #10  
Oud 05-11-13, 08:13
ShadyXL ShadyXL is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Volgens jou misschien wel maar volgens Apple kan de dief door te herstellen gewoon geen gebruik maken van de iPhone als "Find my iPhone" ingeschakeld is. Tenzij de de dief het Apple ID + paswoord van de TS kent.
Dat is fijn om te weten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wally© Bekijk bericht
Tenzij...

Je het account van 'herstel apple e-mail adres' op je iPhone hebt staan...

Dan kan de vinder via 'ik ben mijn paswoord vergeten' alsnog je account helemaal overnemen...

Het paswoord of de herstel link komt dan op je smartphone terecht...

Deze video op youtube spreekt voor zich...

Flaws in iOS 7 allow stolen iPhone to hijack Apple ID despite remote wipe - YouTube

Edit : Ik lees net dat je een toegangscode hebt ingesteld...

In dat geval ben je wel safe...mijn gedacht...
Ik heb er even naar gekeken, maar je krijgt het dus gewoon via de e-mail binnen.
Als er een e-mail binnenkomt, dan zie ik dat gelijk. Dat zal dus geen probleem worden.
Ik kijk ook dagelijks op icloud.com en of mijn wachtwoord verandert is of niet.

Ik heb zo dadelijk om 09:00 een afspraak bij de politie. Hopelijk gebruiken ze de videobeelden van de bus en vinden ze de persoon die mijn telefoon heeft gepakt.
  #11  
Oud 05-11-13, 16:57
Roewl Roewl is offline
• iOS 8.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Peel en Maas
Berichten: 78
Standaard

Als de politie dat daadwerkelijk gaat doen dan mag je dat gerust melden. Ik heb zo vaak gehoord dat de politie zaken als dit niet serieus nemen...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Toestel niet uit verloren modus te krijgen nverhoef iPhone algemeen 6 04-10-13 08:42
bestanden verloren iphone jamjamjam iPhone algemeen 5 23-10-12 01:44
iphone verloren janvdkoor iPhone algemeen 14 04-04-12 13:38
iPhone 4 verloren, Wat nu ? Sjaaki iPhone algemeen 4 29-10-11 16:50
Verloren iPhone 3 G Beverwijk Loesky iPhone algemeen 29 18-08-11 05:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:04.