iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 wordt waarschijnlijk vervangen door garantie, Welk toestel krijg ik? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147282-iphone-5-wordt-waarschijnlijk-vervangen-door-garantie-welk-toestel-krijg.html)

RWK 04-11-13 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano (Bericht 931103)
Vandaag mail gekregen met Apple Dat m'n iPhone 5s onderweg is. Het serie nummer staat in de mail en start met C39 wil dat zeggen dat het refurbished en al gebruikt zyn door iemand anders?
Of kan het ook toestel zyn dat eerst niet door productie geraakte?
Of is c39 Gwn nieuwe swap toestelen

Mijn 5S begint ook met c39 dus dat zijn gewoon nieuwe toestellen. Ik snap echter niet waarom iedereen zo raar doet met refurbished modellen.. Zelfs een refurbished model hoeft niet perse gebruikt te zijn door iemand anders..

Sergiano 04-11-13 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 931105)
C39 zou een nieuw toestel betekenen...

Factory new dus...

Vanwaar haal je dat?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 november 2013 om 16:52 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 931108)
Ik heb mijn 5s ook moeten opsturen.. Kreeg een nieuwe in de plaats... Serienummer begint ook met C39 :)

En is die ongebruikt denkje ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 november 2013 om 16:53 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 931109)
Mijn 5S begint ook met c39 dus dat zijn gewoon nieuwe toestellen. Ik snap echter niet waarom iedereen zo raar doet met refurbished modellen.. Zelfs een refurbished model hoeft niet perse gebruikt te zijn door iemand anders..

En is die omgeruild of heb je hem zo in de winkel gekocht ?

kenneth12345 04-11-13 17:06

[/COLOR]

En is die ongebruikt denkje ?[COLOR="SlateGrey"]

Zal mij een worst wezen, hij werkt hoe het moet. Wat ik wél weet, is dat hij aankwam met folies zoals in een sealed doosje en dat de medewerker me zei dat het een nieuw toestel zou zijn nadat ik nadrukkelijk gevraagd had als het een refurbished toestel zou zijn.

Guest-20180925190238 04-11-13 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 931105)
C39 zou een nieuw toestel betekenen...

Of hij krijgt mijn oude gebruikte MacBook Pro. :D

Die had ook een serienummer dat met C39 begon. C3 = Factory China 9 = Year 2009.

Frederik81 04-11-13 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 931109)
Mijn 5S begint ook met c39 dus dat zijn gewoon nieuwe toestellen. Ik snap echter niet waarom iedereen zo raar doet met refurbished modellen.. Zelfs een refurbished model hoeft niet perse gebruikt te zijn door iemand anders..

Dat klopt, het is vooral psychologisch hoor. Je betaalt 899 EUR voor een 5S 64GB. Een dag later is het toestel volledig dood en moet het opgestuurd worden voor 'herstel'. Je krijgt dan twee weken later een refurbished toestel. Wetende dat zulke refurbished toestellen goedkoper door Apple verkocht worden via hun online store dan vraag je je toch af waarom je zelf wel de volle pot hebt moeten betalen voor amper een paar dagen gebruik? Dat is het grootste probleem vind ik.

Guest-20180925190238 04-11-13 20:07

Apple verkoopt geen "refurbished" iPhone 5s of 5c. :rolleyes:

Frederik81 04-11-13 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 931165)
Apple verkoopt geen "refurbished" iPhone 5s of 5c. :rolleyes:

Neen ok, niet in de Belgische store. Maar wel gereviseerde iPads bijvoorbeeld en die zijn ook aan gereduceerde prijs. Het concept blijft hetzelfde. Gereviseerd is goedkoper dan nieuw. Soms zie je bijvoorbeeld op Groupon ook dat er gereviseerde iPhones worden aangeboden aan sterk gereduceerde prijs.

Sergiano 04-11-13 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 (Bericht 931159)
Dat klopt, het is vooral psychologisch hoor. Je betaalt 899 EUR voor een 5S 64GB. Een dag later is het toestel volledig dood en moet het opgestuurd worden voor 'herstel'. Je krijgt dan twee weken later een refurbished toestel. Wetende dat zulke refurbished toestellen goedkoper door Apple verkocht worden via hun online store dan vraag je je toch af waarom je zelf wel de volle pot hebt moeten betalen voor amper een paar dagen gebruik? Dat is het grootste probleem vind ik.

Maar je krijgt toch een nieuw toestel. Ale ik krijg toch ook een nieuw als ik iedereen hier mag geloven

Guest-20180925190238 04-11-13 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 (Bericht 931168)
Soms zie je bijvoorbeeld op Groupon ook dat er gereviseerde iPhones worden aangeboden aan sterk gereduceerde prijs.

En bij Groupon is het dan nog maar de vraag wie die iPhones "gereviseerd" heeft. Doe jezelf een groot plezier en laat dat woord "refurbished" geen obsessie worden. Succes verder. :-)

RWK 04-11-13 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 (Bericht 931168)

En is die omgeruild of heb je hem zo in de winkel gekocht ?

Ik heb hem zo van Apple ontvangen. Ik had hem besteld en vorige week dinsdag ontvangen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2013 om 00:03 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 (Bericht 931159)
Dat klopt, het is vooral psychologisch hoor. Je betaalt 899 EUR voor een 5S 64GB. Een dag later is het toestel volledig dood en moet het opgestuurd worden voor 'herstel'. Je krijgt dan twee weken later een refurbished toestel. Wetende dat zulke refurbished toestellen goedkoper door Apple verkocht worden via hun online store dan vraag je je toch af waarom je zelf wel de volle pot hebt moeten betalen voor amper een paar dagen gebruik? Dat is het grootste probleem vind ik.

Als dit bij jou gebeurt is, vind ik dat teleurstellend, maar om nou te zeggen dat je voor 899 geen service krijgt? Ik ken geen mensen die met hun samsung mobieltje naar een samsung store gaat en binnen no time met een werkend toestel naar buiten gaan.

En dat het twee weken duurt vind ik ook vreemd, maximaal zou het 10 dagen moeten duren en meestal is UPS de derde dag al voor de deur met een exemplaar.

Waarom een refurbished model goedkoper is dan een 'gloednieuw' toestel is omdat de refurb al een keer geopend is. Apple is eerlijk en wilt met een refurb duidelijk maken dat je geen gloednieuwe koopt, maar deze gerepareerd is en dan weer in de verkoop is gezet. Daar kunnen ze niet de volle pond voor vragen. Er zijn veel andere bedrijven die dit wel doen.

Voor de rest snap ik de ophef niet van een refurbished model. Je betaald een hoog prijskaartje, als het toestel defect is, krijg je een refurbished model zonder enkele schade. Dat is pas echte service wat mij betreft. Waar vind je dit anders?


Of het een week of twee weken duurt, ja dat kan nou eenmaal, daar loopt ook tijd over.

Ik hoop dat het duidelijk is. :-)

Sergiano 05-11-13 09:41

Ik zie via ups dat m'n iPhone 5s die Apple via express vervangt uit Engeland komt.. Ik dacht altijd dat dat Nederland was.. Wil dat iets meer zeggen over of die nieuw of refurbishd is?

Guest-20180925190238 05-11-13 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano (Bericht 931270)
Wil dat iets meer zeggen over of die nieuw of refurbishd is?

Yep, die uit Engeland zijn "refurbished" en die uit Nederland "gereviseerd". :rolleyes:

willy666 05-11-13 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 931271)
Yep, die uit Engeland zijn "refurbished" en die uit Nederland "gereviseerd". :rolleyes:

:d:d:d:d:d

Johnno87 05-11-13 09:51

Ik hoor 2 verhalen over refurbished apparaten. Mijn ouders hebben ook een refurished iPad 3 gekregen nadat de iPad vaak crashte. Deze zat echter wel in plastic seal en was volledig onbeschadigd. Bij A-Mac zeggen ze ook dat deze modellen een nieuwe case krijgen.

Op de Apple site bij de verkoop van refurbished devices staat dat er wel cosmetische schade kan zijn....

Wat is het nu? Of zijn er 2 soorten refurbished?

Frederik81 05-11-13 15:07

Ik heb zonet mijn replacement iPhone 5S 64GB opgehaald bij de Apple Premium Reseller. Zoals verwacht enkel een iPhone met de beschermfolie er nog omheen. "Toevallig" begint het serienummer ook met C39, heb dit hier al vaker zien terugkomen bij replacement phones. Volgens http://chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html/ is het toestel eentje van fabriek C3 (China) uit week 38. Een van de eerste toestellen dus. Werd ook geleverd met software 7.0.

Gereviseerd of niet, ik hoop dat deze alvast wel blijft werken. (Deze heeft overigens ook hetzelfde rammelende powerknopje en een wat luidere home button, zeker in vgl met de 4S. Het rammelende knopje heb ik dan maar opgelost met wat dubbelzijdige tape - aangezien ik toch een case gebruik - je ziet er dus niets van. Vind ik wel een jammere design-keuze van Apple want de 4S is wat dat betreft heel solide.)

kenneth12345 05-11-13 16:53

Die ik van apple kreeg id plaats van mijn defect toestel (touch id werkte niet) -> Production week: 42 (October). Ik kreeg deze vorige week:)

b0kla0 05-11-13 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnno87 (Bericht 931274)
Ik hoor 2 verhalen over refurbished apparaten. Mijn ouders hebben ook een refurished iPad 3 gekregen nadat de iPad vaak crashte. Deze zat echter wel in plastic seal en was volledig onbeschadigd. Bij A-Mac zeggen ze ook dat deze modellen een nieuwe case krijgen.

Op de Apple site bij de verkoop van refurbished devices staat dat er wel cosmetische schade kan zijn....

Wat is het nu? Of zijn er 2 soorten refurbished?

Elk iPhone die een gebruiker opstuurt naar Apple, en deze wordt vervangen, wordt ook gebruikt voor de 'Refurbished' iPhone's. ze vervangen echter wel de behuizing, en defecte componenten. Zoals al eerder vermeld is, een 'Refurbished' iPhone, is niet te onderscheiden met een Splinternieuwe. Het is al wel jammer dat de prijs erdoor daalt, maar doe een goed praatje, en de prijs zal gewoon het zelfde blijven. ik had dit namelijk met mijn iPhone 5, die volledig beschadigd was. Ik had toen wel geluk dat de Power knop het zomaar ineens niet meer deed.

Ik zal jullie is een geheimpje vertellen, Apple is zo lui, dat als ze de probleem in de iPhone niet kunnen vinden, dan sturen ze maar een refurbished toestel op. dit had ik eerder met mijn iPhone 4S, deze toestel werkte perfect, ik kreeg het te horen dat ze dit deden, en had zomaar even mijn toestel opgestuurd en gezegd dat hij heel vaak crashte, en af en toe de beeld uit viel. natuurlijk konden ze dit niet vinden, want het was er helemaal niet, deze iPhone 4S functioneerde nog perfect. Maar, hun zijden dat ik een nieuwe terug kreeg :) ik dacht: Relax.

Guest-20180925190238 05-11-13 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door b0kla0 (Bericht 931424)
ik dacht: Relax.

Ik dacht: een oplichter die in krakkemikkig Nederlands een sprookje ventileert. :rolleyes:

Sergiano 05-11-13 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 (Bericht 931370)
Ik heb zonet mijn replacement iPhone 5S 64GB opgehaald bij de Apple Premium Reseller. Zoals verwacht enkel een iPhone met de beschermfolie er nog omheen. "Toevallig" begint het serienummer ook met C39, heb dit hier al vaker zien terugkomen bij replacement phones. Volgens http://chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html/ is het toestel eentje van fabriek C3 (China) uit week 38. Een van de eerste toestellen dus. Werd ook geleverd met software 7.0.

Gereviseerd of niet, ik hoop dat deze alvast wel blijft werken. (Deze heeft overigens ook hetzelfde rammelende powerknopje en een wat luidere home button, zeker in vgl met de 4S. Het rammelende knopje heb ik dan maar opgelost met wat dubbelzijdige tape - aangezien ik toch een case gebruik - je ziet er dus niets van. Vind ik wel een jammere design-keuze van Apple want de 4S is wat dat betreft heel solide.)

Mijn vervang Iphone 5s is van week 43 dus amper 2 weken oud.. en moest nog hier geraken ook uiteraard..

daveensannie 05-11-13 22:38

C39 hier :)

RWK 06-11-13 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnno87 (Bericht 931274)
Ik hoor 2 verhalen over refurbished apparaten. Mijn ouders hebben ook een refurished iPad 3 gekregen nadat de iPad vaak crashte. Deze zat echter wel in plastic seal en was volledig onbeschadigd. Bij A-Mac zeggen ze ook dat deze modellen een nieuwe case krijgen.

Op de Apple site bij de verkoop van refurbished devices staat dat er wel cosmetische schade kan zijn....

Wat is het nu? Of zijn er 2 soorten refurbished?

Dit vermelden ze omdat je beschadigingen kan verwachten. Uiteraard mag dit niet en als je er 1 zou ontvangen met een beschadiging ruilen ze die ook om.

bertoes 06-11-13 14:39

Eind september problemen met mijn iphone 5 32 gb, slecht werkende sluimer/aan/uit button. Half oktober naar applestore amsterdam gegaan. Men heeft mijn toestel omgeruild. Thuis gekomen serienummer gechecked op chipmunk. Toestel is geproduceerd in 2013, week 41.

suzuki2002 06-11-13 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bertoes (Bericht 931712)
Eind september problemen met mijn iphone 5 32 gb, slecht werkende sluimer/aan/uit button. Half oktober naar applestore amsterdam gegaan. Men heeft mijn toestel omgeruild. Thuis gekomen serienummer gechecked op chipmunk. Toestel is geproduceerd in 2013, week 41.


Je zegt het verkeerd deze heeft nieuw imei nr gekregen in week 41 . Dat heeft niets met productie status te maken

Bubbly 06-11-13 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnno87 (Bericht 931274)
Wat is het nu? Of zijn er 2 soorten refurbished?

Nou er is ook een term genaamd "remanufactured" en meerdere Apple Store Amsterdam medewerkers hebben mij niet kunnen uitleggen wat het verschil is tussen remanufactured en gereviseerd (refurbished). Sterker nog: ze hadden er nog nooit van gehoord, toch heb ik de term van Apple zelf :)

Wie weet bestaat het hele reviseren niet en gooien ze gewoon alles weg :D

suzuki2002 06-11-13 17:47

Het lijkt mij remanufactured. -- defect of met schoonheidsfout van productie band gelopen.
En direct in de fabriek via andere lijn gerepareerd.

Refurbished dan is deze al uit de fabriek geweest

bertoes 06-11-13 20:27

Het is mij eerlijk gezegd om het even of het nu refurbished of remanufatured wordt genoemd. Apple store heeft mij een toestel geleverd wat er echt buitengewoon nieuw uitziet. Ik beschouw het dus ook als een compleet nieuw toestel. Bovendien weer complete garantie. Kortom; ik ben er blij mee en daar gaat het uiteinelijk om.
Eerlijk gezegd begrijp ik alle commotie in deze draad ook niet zo goed, zonder daarbij iemand op de tenen te willen trappen. No hard feelings:-):-)

willy666 06-11-13 20:56

@Bertoes
De garantie die je krijgt op een refurbished toestel is maar 90 dagen.

Dit is een gedeelte vd brief van de reparatie/vervanging van de iphone van mijn zoon :

Hartelijk dank dat je voor de reparatie van je Apple product voor AppleCare hebt gekozen. Om te zorgen voor een maximale kwaliteit en betrouwbaarheid, worden alle reparaties uitgevoerd door erkende AppleCare technici, die alleen originele Apple onderdelen gebruiken. Bovendien geldt voor alle reparaties een beperkte servicegarantie van 90 dagen, of de oorspronkelijke Apple beperkte garantie van 1 jaar, afhankelijk van de termijn die het langst is. Opmerking: De bovenstaande artikelen zijn door Apple vervangen door nieuwe of gereviseerde onderdelen of producten. De eventuele kosten worden naast de beschrijving van de onderdelen of het product vermeld. Over reparatieonderdelen is btw verschuldigd.

Toets het nieuwe serienummer maar eens in en dan zul je zien dat hij gewoon je ''oude '' iphone pakt.

RWK 06-11-13 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willy666 (Bericht 931863)
@Bertoes
De garantie die je krijgt op een refurbished toestel is maar 90 dagen.

Dit is een gedeelte vd brief van de reparatie/vervanging van de iphone van mijn zoon :

Hartelijk dank dat je voor de reparatie van je Apple product voor AppleCare hebt gekozen. Om te zorgen voor een maximale kwaliteit en betrouwbaarheid, worden alle reparaties uitgevoerd door erkende AppleCare technici, die alleen originele Apple onderdelen gebruiken. Bovendien geldt voor alle reparaties een beperkte servicegarantie van 90 dagen, of de oorspronkelijke Apple beperkte garantie van 1 jaar, afhankelijk van de termijn die het langst is. Opmerking: De bovenstaande artikelen zijn door Apple vervangen door nieuwe of gereviseerde onderdelen of producten. De eventuele kosten worden naast de beschrijving van de onderdelen of het product vermeld. Over reparatieonderdelen is btw verschuldigd.

Toets het nieuwe serienummer maar eens in en dan zul je zien dat hij gewoon je ''oude '' iphone pakt.




Dat is toch logisch? Anders hadden we onbeperkt garantie..

Starscreamer 07-11-13 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 931868)
[/B]

Dat is toch logisch? Anders hadden we onbeperkt garantie..

Ik ben er niet mee eens, als ze omruilen voor een refurbished/nieuwe vind ik dat de garantietermijn weer een jaar moet zijn ;)

Dit had ik toen ook met mijn refurbished 3g.
De regel is dan of 3 maanden garantie en mocht je nog langer recht hebben op fabrieksgarantie dan geld dat.
Binnen een jaar begon de homeknop slechter te functioneren en haarscheuren te vertonen en als ik wel een nieuw jaar kreeg zou dit binnen de garantie vallen.:mad:

XIII 07-11-13 08:54

Hebben jullie dit fragment wel gelezen?

"of de oorspronkelijke Apple beperkte garantie van 1 jaar, afhankelijk van de termijn die het langst is."

Starscreamer 07-11-13 09:25

Dat zeg ik toch ;)
Ik wist het niet anders te verwoorden maar dan nog slaat het nergens op indien product geruild is!

RWK 07-11-13 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer (Bericht 931930)
Ik ben er niet mee eens, als ze omruilen voor een refurbished/nieuwe vind ik dat de garantietermijn weer een jaar moet zijn ;)

Als je dit zou willen, zou je eens Apple Care+ moeten aanschaffen. Ik ben het er niet mee eens anders zou ieder mens met een iPhone terugkomen elke jaar en dan ben je binnen de kortste keren failliet..

En inderdaad, op een refurb heb je 90 dagen garantie, ze kijken wat het langst telt.

willy666 07-11-13 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 931972)
Als je dit zou willen, zou je eens Apple Care+ moeten aanschaffen. Ik ben het er niet mee eens anders zou ieder mens met een iPhone terugkomen elke jaar en dan ben je binnen de kortste keren failliet..

En inderdaad, op een refurb heb je 90 dagen garantie, ze kijken wat het langst telt.

En Terecht !!
Maar dat vind ik ook met die verzekeringen die je kunt afsluiten, je hebt er altijd van die lui bijzitten die hun iphone na een jaar in het water donderen of kapot laten vallen, om maar weer een nieuwe te krijgen en dan ook nog hopen op het nieuwste toestel.

RWK 07-11-13 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willy666 (Bericht 931988)
En Terecht !!
Maar dat vind ik ook met die verzekeringen die je kunt afsluiten, je hebt er altijd van die lui bijzitten die hun iphone na een jaar in het water donderen of kapot laten vallen, om maar weer een nieuwe te krijgen en dan ook nog hopen op het nieuwste toestel.

Inderdaad, maar meestal krijg je bij die verzekeringen geld uitgekeerd i.p.v. een toestel, en bepalen ze het bedrag op de dagwaarde van het product. Dit geldt natuurlijk niet voor AppleCare+ of de meeste verzekeringen die je bij je abonnement afsluit, die keren dan alsnog een toestel uit. Ik heb het meer over Unigarant/ANWB.

Tompompier 02-12-13 15:11

Ik heb een uurtje geleden, mijn iPhone 5 binnengebracht bij Krefel. Scherm kwam los door de batterij die blijkbaar opzwelt? Was eerst bij een Apple Premium Reseller langsgegaan, waar men mij dit nieuws meldde, en die zegden ook dat ik terug moest naar de winkel waar ik 'm gekocht had, in mijn geval dus Krefel. Ik dacht nochtans dat je met de Apple producten naar elke winkel kon teruggaan, en ze hem zouden aannemen.
Men meldde me wel in beide winkels dat ik een nieuw toestel zou krijgen, aangezien door de zwellende batterij, met risico op explosie van de batterij, het toestel vervormd wordt, en dit niet meer kan gemaakt worden.
Ik hoop dus nu ook op een 5S :d... Ondertussen maar weer een tijdje klooien met Android....

willy666 02-12-13 16:53

@tompompier
Precies hetzelfde probleem gehad met de iphone 5 van mijn zoon. Toestel was 3 maanden oud en via een abonnement bij T-Mobile gekregen.
We zijn met het probleem rechtstreeks naar de Genius bar [ wel afspraak maken ] gegaan en hebben daar gewoon een nieuwe gekregen zonder problemen....maar geen 5s

raydrum 02-12-13 17:40

Ik ga zondag naar de apple store met mn 4e iPhone 5.. Weer defect. De 4e moet een nieuwe zijn, dus hopen op een 5s. Wat denken jullie? Zouden ze nog nieuwe iPhone 5 's hebben liggen?

Guest-20180925190238 02-12-13 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raydrum (Bericht 937890)
Wat denken jullie? Zouden ze nog nieuwe iPhone 5 's hebben liggen?

Ja natuurlijk. :-) De hele voorraad iPhone 5 is niet verdampt op de dag van de release van de iPhone 5s.

raydrum 02-12-13 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 937893)
Ja natuurlijk. :-) De hele voorraad iPhone 5 is niet verdampt op de dag van de release van de iPhone 5s.

Ik had gehoord in de store dat die nieuwe iphones in refurb doosjes zouden verdwijnen..

Guest-20180925190238 02-12-13 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raydrum (Bericht 937894)
Ik had gehoord in de store dat die nieuwe iphones in refurb doosjes zouden verdwijnen..

Een nieuwe iPhone 5 verpakt in om het even welk doosje is toch nog steeds een nieuwe iPhone 5.:confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:34.