iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   "Safari can't open the page because...." (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/14823-safari-can-t-open-the-page-because.html)

majinmike 19-06-08 13:18

"Safari can't open the page because...."
 
it can't find the server "

Ik weet dat dit probleem inmiddels tig keer is besproken , maar geen van de oplossingen die ik op het forum heb gelezen heeft me tot nu toe kunnen helpen. Ik heb sinds dinsdag nacht geen internet meer op me Iphone , en ook mail en installer is onverbonden.

Ik heb bij EDGE de settings al 900 keer aangepast , ik heb mijn provider T-mobile al gebeld en die zegt dat met mijn abbo en bereik niks mis is en ik heb zowel de Iphone als diens instelling op meerdere manieren gereset....

Ik heb 1.1.3.....
wie weet wat te doen ? :(

Charlotte*** 27-06-08 21:34

Ik heb precies hetzelfde probleem en ook met T-Mobile..
Tevens verschijnt er nu steeds in beeld dat EDGE niet werkt, terwijl ik daar een paar dagen geleden nog geen last van had..
Ik heb een 1.1.4..
Heb je inmiddels nog geen oplossing gevonden?

majinmike 28-06-08 14:26

nee
 
Ik heb geprobeer up te graden naar 1.1.4 maar door een ongelukje tijdens de jailbrake heb ik de hele telefoon verracht.
( zie de topic " Hoe de *** ben ik ? " )

Maar aangezien jij al 1.1.4 had was ook dit een vruchteloze poging.
Dit heb ik al geprobeer
  1. Resetten
  2. waarden netwerkfuncties herstellen
  3. alle fabrieksfuncties herstellen
  4. Netservices er af gooien
  5. T-mobile bellen of me abonnement wel goed is
  6. Upgraden naar 1.1.4 ( niet getest , maar zal wel niet geholpen hebben.
Alleen de tip van t-mobile om de simkaart in een andere grps-telefoon te testen heb ik nog niet gedaan.....

Ik hoop dat jij dat eens wil proberen..... want ik moet me iphone eerst weer draaiende krijgen.

majinmike 28-06-08 14:47

o misschien ook een punt van aandacht , waar woon je ??
Ik woon in Woerden en had alleen last van het probleem binnen de contouren van mijn woonplaats.

In zo wel Amsterdam en Utrecht deed hij het 100% !!!!

wexfriend 30-06-08 15:16

zelfde probleem hier als majinmike, sp is vodafone, alles heeft prima gewerkt tot en met vorige week (op vakantie in buitenland), werkte eerste paar dagen wel, daarna niet meer. geen verbinding met gprs meer te krijgen. ook niet meer in nederland.

majinmike 30-06-08 18:26

vrijdag
 
Ik heb een afspraak gemaakt om bij dat Iphone inport/unlock bedrijfje dat adverteerd op gmail langs te komen deze vrijdag in amsterdam .
Hooftzakelijk om uberhaubt weer een werkende iphone te krijgen , maar als dat slaagt zal ik dit probleem ook eens voorleggen.

majinmike 30-06-08 18:57

O en wat ik even moet weten , hebben jullie beiden ook het probleem dat de iphone ineens heel traag met uploaden van fotos en andere data is ?
Misschien gerelateerd ?

wexfriend 02-07-08 07:47

Beste Majinmike, dat probleem heb ik helemaal niet, alleen geen verbinding met gprs mogelijk...

probin 02-07-08 08:21

Ik heb ook een ruime week dit probleem.

wexfriend 03-07-08 16:21

opgelost!
 
Mijn probleem is opgelost, heb Vodafone gebeld en blijkbaar is mijn toegangspunt gewijzigd van live.vodafone.com naar blackberry.vodafone.nl.

majinmike 03-07-08 20:29

uuuuuu leg dat eens uit ?

m0uniir 05-07-08 17:39

Ik heb dit probleem nu ook al een tijdje.
De ene keer werkt het wel, de andere keer valt ie weg

S.A.F 11-07-08 11:34

Ik heb het probleem met T-Mobile internet (op mijn iPhone 1.0 (of hoe heet die "oude"?)) nu ook sinds een dag of 2. Ik zit op firmware 1.1.4.

***** ellende. Netwerk-instellingen resetten hielp niet, T-Mobile bellen ook niet, instellingen kloppen immers gewoon (al 9 maanden gebruik van gemaakt).

Wie helpt!?

ControlSje 11-07-08 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.A.F (Bericht 138766)
Ik heb het probleem met T-Mobile internet (op mijn iPhone 1.0 (of hoe heet die "oude"?)) nu ook sinds een dag of 2. Ik zit op firmware 1.1.4.

***** ellende. Netwerk-instellingen resetten hielp niet, T-Mobile bellen ook niet, instellingen kloppen immers gewoon (al 9 maanden gebruik van gemaakt).

Wie helpt!?

Mischien is het T-Mobile netwerk overbelast. Ze hebben ook al problemen met het registeren van de de nieuwe abonnementen doordat het vaste netwerk overbelast is.

S.A.F 11-07-08 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 138831)
Mischien is het T-Mobile netwerk overbelast. Ze hebben ook al problemen met het registeren van de de nieuwe abonnementen doordat het vaste netwerk overbelast is.

Wie weet. Vanmorgen is het me na een paar uur rotzooien nog steeds niet gelukt om verbinding te krijgen via GPRS. Bellen (toch ook gewoon via GPRS? Correct me if I'm wrong) ging wel gewoon prima. Toen ik ze vanmorgen (iets voor 11:00 uur) belde zeiden ze ook niets over een storing/overbelasting.

Rond een uur of 12:30 werkte het ineens weer even, en inmiddels weer niet meer. Het zal (hopelijk) een storing zijn, want op dit moment laden de pagina's zeer traag en krijg ik de melding "safari can't open..." gelukkig niet meer.

Ik hou jullie op de hoogte.

S.A.F 11-07-08 17:26

Nog steeds problemen. Geen internet (gprs) te bekennen en via het forum lees ik steeds meer topics waarin over dit probleem wordt geschreven. Ook iemand met een totaal andere provider (Hi ipv T-Mobile) die hetzelfde probleem heeft.

Iemand met enig idee?

Update! : Na eindelijk een behulpzame medewerker van T-Mobile gesproken te hebben ben ik wat wijzer geworden. Deze beste man gaf mij de tip eens te kijken of het aan de gsm-mast kon liggen. Nu weet ik waar mijn dichtstbijzijnde mast staat. Deze man wist vervolgens de volgende te vertellen (1,7 km verder). Ben even in de auto gesprongen om het even te testen. En wat schetst mijn verbazing: probleem onder de verste mast verholpen! Ik terug naar huis, en ja hoor, geen verbinding met gprs meer...

majinmike 12-07-08 00:45

Dit verhaal word steeds bizarder.....

S.A.F 12-07-08 14:06

Majinmike;

Inderdaad. Het probleem lijkt hem te liggen aan de dichtstbijzijnde mast waarmee je via GPRS verbinding probeert te maken. Zodra je naar een andere mast rijdt, of gewoon in een andere plaats bent bijvoorbeeld, is het probleem opgelost. In mijn geval in ieder geval. Het ligt dus waarschijnlijk aan de (instellingen van de) mast het dichtst bij mijn huis. T-Mobile gaat het onderzoeken en ik hoor later meer van ze.

p.s.: Die domme figuren wilden me steeds niet helpen omdat ik een iPhone 2G heb. Ik moest ze maar terugbellen en zeggen dat ik een Nokia N73 heb. Wat een sukkels. Al 6 jaar ben ik klant en dan doen ze zo bot tegen je. Hadden ze zelf slimmer moeten oplossen door gewoon zelf intern mijn telefoon als "Nokia N73" te beschouwen. Hadden ze mij niet hoeven pesten...

leonh 13-07-08 20:14

Dacht al dat dat uitgerekend mij alleen weer zou gebeuren, maar zie dat er nog meer last van hebben.

Ik kan onderweg dus sinds gisteravond ongeveer niet meer normaal internetten. Krijg steeds de melding: Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. Wilde 'm even demonstreren aan ene pakte die weer niet. Gisteravond biosje gepakt, filmzaal zat al vol, dus even vlug checken waar ie (Hancock voor de nieuwsgierige http://i.fok.nl/s/wink.gif ) nog in de buurt draaide op de iPhone dat ging dus zonder problemen, en vandaag alweer de hele dag geen internet of YouTube
Kom net thuis, vraagt ie voor Wi-Fi dus ik modem selecteren, pakt ie wel gewoon.
Dus op het draadloze netwerk van T-mobile, wat het eigenlijk de hele dag zou moeten doen omdat niet overal Wi-Fi verbindingen zijn, schijnt ie dus niet te kunnen internetten nu, heel raar. Als het morgenvroeg nog zo is toch maar even een belletje plegen.

tjmvdz 13-07-08 21:59

Ik heb ook een iPhone 3g met een actief i-150 abo. Ik kon 2x even kort op internet via 3g, maar daarna niet meer, dezelfde meldingen als hierboven. Zaterdag heb ik hier de klantenservice al over gebeld, maar natuurlijk wisten zij van niets en stond alles goed...

Het maakt bij mij niet uit op welke mast ik zit, heb het in verschillende steden geprobeerd...

Erg frustrerend!

jeroenkommer 14-07-08 11:15

Ik heb hetzelfde probleem. Heb vrijdag een 8Gb te pakken gekregen. Het is een supergaaf apparaatje, maar overal internetten: no way. Ik kan bijna alleen via Wi-Fi online, dus thuis via mijn eigen netwerk en ook op mijn werk (ook een Wi-Fi netwerk). Vlak bij mijn huis staat een mast, dus het lukt thuis wel om via GPRS/3G te internetten. Maar om dat te kunnen moet ik wel Wi-Fi uitzetten, anders pakt de iPhone automatisch mijn egen netwerk. Heb het buiten ook geprobeerd, door zaterdagavond een ommetje te maken. Maar vervolgens had ik geen GPRS verbinding..... vreemd.

Ga vandaag (maandag) naar de PhoneHouse (waar ik de iPhone heb gekocht), ben benieuwd.

S.A.F 14-07-08 11:40

Dit begint hoe langer hoe gekker te worden. Internetproblemen die in zeer grote mate varieren. Van iPhone 3G tot web'n'walk. Van Hi tot T-Mobile.

Het lijkt erop dat T-Mobile een berg storingen heeft. In mijn geval blijft het beperkt tot de zendmast het dichtst bij mijn huis. Op alle andere locaties werkt mijn gprs gewoon... Dat ze die mast maar eens gaan maken. Ik word er binnen 14 dagen over teruggebeld.

S.A.F 14-07-08 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenkommer (Bericht 141517)
Ik heb hetzelfde probleem. Heb vrijdag een 8Gb te pakken gekregen. Het is een supergaaf apparaatje, maar overal internetten: no way. Ik kan bijna alleen via Wi-Fi online, dus thuis via mijn eigen netwerk en ook op mijn werk (ook een Wi-Fi netwerk). Vlak bij mijn huis staat een mast, dus het lukt thuis wel om via GPRS/3G te internetten. Maar om dat te kunnen moet ik wel Wi-Fi uitzetten, anders pakt de iPhone automatisch mijn egen netwerk. Heb het buiten ook geprobeerd, door zaterdagavond een ommetje te maken. Maar vervolgens had ik geen GPRS verbinding..... vreemd.

Ga vandaag (maandag) naar de PhoneHouse (waar ik de iPhone heb gekocht), ben benieuwd.

Hebben ze je kunnen helpen? Ik vrees dat winkels (te) weinig hulp kunnen bieden en je vooral bij de klantenservice zou moeten zeiken. Die van je provider. Maar ik ben benieuwd wat ze je te melden hadden!

jeroenkommer 15-07-08 11:37

Nee, The Phone House komt niet verder dan ... euh, tja lastig, horen we vaker, zal we aan het netwerk liggen. Inmiddels heb ik trouwens wel 'hier en daar' een verbinding kunnen leggen. Maar wel traag. Uit andere reacties op dit forum blijkt volgens mij dat het netwerk van T-Mobile gewoon niet goed genoeg is.

leonh 15-07-08 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeroenkommer (Bericht 142608)
Nee, The Phone House komt niet verder dan ... euh, tja lastig, horen we vaker, zal we aan het netwerk liggen. Inmiddels heb ik trouwens wel 'hier en daar' een verbinding kunnen leggen. Maar wel traag. Uit andere reacties op dit forum blijkt volgens mij dat het netwerk van T-Mobile gewoon niet goed genoeg is.

idd zo'n idee heb ik nu ook langzamerhand. Bij mij is het inmiddels al zo dat ie omspringt naar T-Mobile D aangezien ik hier vlak bij de grens woon. Bij netwerkselectie vindt ie nog niet eens Tmobile NL :confused:
Gisteravond wel heel even 3G ontvangst gehad maar sprong steeds om van GPRS naar 3G en zo de hele tijd door...

S.A.F 16-07-08 13:59

Weer een kleine update:

Probleem ligt definitief aan de zendmast van T-Mobile. Duidelijk was al in mijn geval dat het ging om de mast het dichtst bij mijn huis. Alleen thuis heb ik geen GPRS ontvangst en kan ik niet internetten. Ergens anders heb ik wel altijd GPRS.

Ter bevestiging bleek vandaag ook het GPRS internet niet te werken op de iPhone van een vriend van mij die langs kwam. Zijn iPhone (1.1.4 met T-Mobile en web'n'walk, precies zoals ik) werkte ook niet bij mij. Hij had het probleem nog niet eerder gehad.

Fixen dus die mast T-Mobile!

herk0039 17-07-08 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S.A.F (Bericht 138766)
Ik heb het probleem met T-Mobile internet (op mijn iPhone 1.0 (of hoe heet die "oude"?)) nu ook sinds een dag of 2. Ik zit op firmware 1.1.4.

***** ellende. Netwerk-instellingen resetten hielp niet, T-Mobile bellen ook niet, instellingen kloppen immers gewoon (al 9 maanden gebruik van gemaakt).

Wie helpt!?

Ik heb dit probleem ook de laatste dagen, (wel geen internet/mailverbinding) heb Telfortabbo!! Als ik hem aan/uit zet is het even verholpen, maar komt te vaak voor!
Heb versie 1.1.4 Wie weet hoe/wat te doen?
Marian

S.A.F 17-07-08 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herk0039 (Bericht 144411)
Ik heb dit probleem ook de laatste dagen, (wel geen internet/mailverbinding) heb Telfortabbo!! Als ik hem aan/uit zet is het even verholpen, maar komt te vaak voor!
Heb versie 1.1.4 Wie weet hoe/wat te doen?
Marian

Enige idee dat ik heb is klagen bij je provider...

!Wout 20-07-08 22:36

Ben al verder dan de safari kan de pagina niet openen ...

krijg nu dit:
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: u hebt geen abbonnement op een mobiele dataservice.

ik heb toch echt een 1 maand aangevraagd bij hi door middel van een of andere code.

dus eigelijk geld door de wc gespoeld?

wax_ 04-11-08 15:06

ik heb hetzelfde probleem: iphone 3G SWISSCOM, SIM ADAPTER, FW2.1, tmobile abbo:
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: U hebt geen abbonnement op een mobiele dataservice. Reset van netwerkinstellingen helpt niet meer ! Dit hielpt ervoor wel nog gewoon :mad:

choker 11-11-08 23:22

Bump!

Iemand al een oplossing? Ik heb dit probleem met mijn BEN abbo... FW 2.1, 3g

wax_ 12-11-08 10:36

Bovenstaande had te maken met een storing bij TMobile vorige week en is inmiddels opgelost.
Irrant is het nog steeds dat na roaming in Belgie/Duitsland ik terug in Nederland kom en 3G/GPRS niet meer werkt (geen icoontje zichtbaar, geen dataverkeer mogelijk, nix).
Enige oplossing is dan: Netwerkinstellingen herstellen, reboot, configuratie netwerkinstellingen, evt nog een reboot, dan werkt het weer....

choker 12-11-08 11:57

Ook wanneer er een chip bij je sim zit? van ifoneguide...

ytamim 06-01-10 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door !Wout (Bericht 148535)
Ben al verder dan de safari kan de pagina niet openen ...

krijg nu dit:
Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk: u hebt geen abbonnement op een mobiele dataservice.

ik heb toch echt een 1 maand aangevraagd bij hi door middel van een of andere code.

dus eigelijk geld door de wc gespoeld?


Bij mij is het juist andersom:confused:
De code van "u hebt geen abbonnement op een mobiele dataservice" kun je verhelpen door APN Changer op je iphone te zetten (ff googlen), en daarin de goede gegevens noteren die je kan vinden op
https://forum.iculture.nl/f59/i...1820-gprs.html

Nu heb ik dat probleem dus opgelost, maar krijg ik nu "safari kan de pagina niet openen...". Wat te doen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:28.