//

Hoe activeer je een cdma iphone 4s?

Hoe activeer je een cdma iphone 4s? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Misschien ligt het aan mij maar ik vind hier niets over op het internet... Mijn vraag is of je een cdma iphone 4s gewoon zomaar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-12-13, 01:23
wim735 wim735 is offline
• iOS 7.0.6
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 46
Standaard Hoe activeer je een cdma iphone 4s?

Misschien ligt het aan mij maar ik vind hier niets over op het internet...
Mijn vraag is of je een cdma iphone 4s gewoon zomaar kunt activeren in de opstart modus van een iphone...
(maw wanneer je upgrade naar een nieuwe firmware zoals iOS 7...)

Bij een gsm iphone moet je uiteraard een sim kaart in de iphone steken om verder te kunnen...
nu vermits cdma netwerken geen sim kaarten gebruiken, vraag ik me af
hoe je deze dus moet activeren...

Mijn iphone 4s zit nu op iOS 6 en ik zou graag naar iOS 7 willen updaten
maar wil het risico niet lopen dat hij nu in de opstart fase blijft hangen omdat hij coma sprint is...
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-12-13, 09:50
JeroenO JeroenO is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 27
Standaard

Nee, dat is niet mogelijk. CDMA is alleen beschikbaar, indien je de telefoon koopt bij een CDMA provider voor gebruik op datzelfde netwerk.

Zie de website van Apple bij de specificaties van de iPhone 4S, bij voetnoot 3.

iPhone 4S - Technische specificaties

Daar staat:
Citaat:
CDMA uitsluitend beschikbaar indien iPhone 4S wordt verkocht en geactiveerd voor gebruik op een CDMA-netwerk.
  #3  
Oud 28-12-13, 10:50
wim735 wim735 is offline
• iOS 7.0.6
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 46
Standaard

Ja uiteraard, dat hij hier niet op een netwerk zal geraken snap ik ook wel.
Maar hoe zit dat als je een nieuwe update uitvoerd...
van iOS 6 naar iOS 7 dan moet je bij een GSM versie een simkaart in de telefoon steken of je kunt niet verder...

Nu is mijn vraag hoe zit dat met een cdma... vermits die geen simkaart gebruiken vraag ik me af of hij gewoon doorgaat of blijft hangen op de controle bij de apple server... zo heb je zelfs geen ipod meer
  #4  
Oud 28-12-13, 13:44
JeroenO JeroenO is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 27
Standaard

Ik snap je probleem niet.

Je kan je telefoon gewoon upgraden naar iOS 7. Met CDMA doet hij helemaal niks. Anders zou geen enkele Europeaan zijn iPhone 4S kunnen upgraden naar iOS 7.

Of heb je je telefoon soms bij een buitenlandse CDMA provider gekocht inclusief abonnement?
  #5  
Oud 29-12-13, 07:50
wim735 wim735 is offline
• iOS 7.0.6
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 46
Standaard

Het gaat inderdaad om een iPhone 4s van sprint (bad esn)
  #6  
Oud 30-12-13, 15:10
JeroenO JeroenO is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 27
Standaard

Ik denk dat je het beste even contact met Apple op kan nemen.

Volgens mij maakt het allemaal niks uit. Van de iPhone 4S bestaat maar één model die zowel voor GSM als CDMA geschikt is. De telefoons die door Sprint zijn verkocht, zijn identiek aan de modellen die door GSM providers zijn verkocht.

Eventueel zou een simlock roet in het eten kunnen gooien, maar ik denk niet dat jouw Sprint iPhone daarvan voorzien is. Want voor CDMA heb je geen simkaart nodig en met een simlock wordt het erg lastig om op een GSM netwerk te roamen.

Wel klopt het dat je een SIM kaart moet hebben om je telefoon te activeren. Maar ik vraag me af of dat bij een upgrade nog steeds nodig is. Bovendien neem ik aan dat je daar wel over beschikt.
Ik weet alleen niet wat er gebeurt met je eventuele CDMA abonnement indien deze nog actief is.

Dus nogmaals neem even contact op met Apple en leg hun het probleem voor. Zij kunnen jouw vraag waarschijnlijk het beste beantwoorden.
  #7  
Oud 30-12-13, 18:09
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeroenO Bekijk bericht

Wel klopt het dat je een SIM kaart moet hebben om je telefoon te activeren. Maar ik vraag me af of dat bij een upgrade nog steeds nodig is.
bij een iOS upgrade moet je toestel opnieuw geactiveerd worden. En is dus een data verbinding nodig, lijkt mij.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Hoe activeer ik Iphone 3GS na download IOS 6.0.1? roko Jailbreak 1 03-01-13 09:50
Iphone 4s camera stableliser? Hoe activeer je dit? hot12345 iPhone algemeen 1 12-05-12 15:37
Hoe activeer ik FaceTime? rowanxxz iPhone algemeen 3 07-10-11 21:16
Hoe activeer ik mijn vodafone zorgeloos internet? supergabs14 Vodafone 2 03-10-08 22:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:12.