//

iPhone 5S kopen, of wachten op iPhone 6?

iPhone 5S kopen, of wachten op iPhone 6? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Ik zit met een 'probleempje'. Ik ben nu in bezit van een Samsung Galaxy S2, en die begint al een beetje te verouderen, vooral ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-01-14, 18:39
Robin98 Robin98 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 14
Standaard iPhone 5S kopen, of wachten op iPhone 6?

Hey,

Ik zit met een 'probleempje'. Ik ben nu in bezit van een Samsung Galaxy S2, en die begint al een beetje te verouderen, vooral de software en aan de hardware begin ik het ook te merken. Soms is de RAM vol en schoont hij het op, al m'n apps worden dan afgesloten en kan ik als een browser open stond alles weer opnieuw zoeken, wat ik ook irritant vind natuurlijk.

Maar goed. Een iPhone 5S kost nu €650,-. 16GB lijkt mij genoeg. Ik hoef hem niet met een abonnement te nemen, want het voordeel van een iPhone lijkt mij is dat hij mooi blijft, en Apple z'n toestellen up-to-date houdt. Als ik het niet verkeerd heb, heeft de iPhone 4 (of 4S) nog steeds beschikking tot de nieuwste software. Daar kan Android wat van leren. Maar oké.

Ik kan de iPhone dus een aantal jaar gebruiken, maar is het nu de moeite waard om een iPhone 5S te kopen? Want over het algemeen werkt mijn Galaxy S2 nog prima voor dagelijks gebruik, soms wel irritant dat hij de RAM reset, maar oké, geen mega probleem.

Ik zit er een beetje mee, dat ik nu een iPhone 5S koop voor €650,- en dat er straks een nieuwe iPhone in de winkel ligt voor €700,- of €750,- ofzo.

De iPhone 5S is 'al' een paar maanden te koop, maar als de iPhone 6 of wat het ook gaat worden over een paar maanden in de winkels ligt wacht ik liever daar op. Op de meeste sites lees ik dat hij in September er al aan zal komen, maar in hoeverre kan dit waar zijn?

Ik ben namelijk niet van plan nóg een jaar met mijn Galaxy S2 rond de lopen, een half jaar zou ik nog wel accepteren.

Het gaat puur om het motto of ik beter kan wachten op een opvolger of gewoon voor de 5S moet gaan. Ik vind de 5S namelijk wel een erg mooie telefoon, maar als hij over een paar maanden ineens €500,- kost geef ik liever tegen die tijd €100,- meer uit aan een nieuw model. Tenzij de nieuwe niet echt beter wordt, maar dat lijkt me sterk.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt.
Mvg,
Robin
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-01-14, 18:53
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

iPhones komen meestal eind september begin oktober uit. Vorige keer was dat 19 oktober geloof ik. En dan duurt het nog ongeveer een maand dat hij in nederland uitkomt.

Om terug te komen op of je moet wachten of niet hangt van jezelf af.

Mijn huidige abonnement loopt tot 31-08. En ik had een iphone 4s. Ook ik liep tegen ram-problemen en traag opstartende aplicaties aan. Dus heb ik contact opgenomen met T-Mobile of ik gebruik mocht maken van Early Renewal (kosten á €72,-). Dit was helaas niet mogelijk omdat mijn huidige contract al onder die regeling is verlengd.

Dus besloot ik een tweede abonnement te nemen. Zo gezegd zo gedaan kreeg ik een bevestiging van bestelling en daarop zag ik tot mijn schrik dat ik een verkeerde kleur had besteld.

Ik heb gelijk contact opgenomen met de klantenservice en die hebben die nieuwe aanvraag geannuleerd en alsnog Early Renewal toegepast.

Kortgezegd: de een wil wachten op een nieuw model en de ander wil op dat moment het laatste model hebben. Dit is geheel persoonlijk.
  #3  
Oud 26-01-14, 19:35
RKlopping RKlopping is offline
• iOS 8.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Eindhoven, en omgeving
Berichten: 27
Standaard

Aangekondigd begin september 1e golf eind september en 2e golf eind okt. Nl zit in de 2e golf. Als je he, dan online via de app store bestelt is hij rond 10 nov. binnen mits apple zich aan het plan houdt van afgelopen jaar
  #4  
Oud 26-01-14, 19:37
Robin98 Robin98 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 14
Standaard

Óke bedankt. En wordt het ook binnenkort bekend wat er zal verschillen met de iPhone 5S? Wordt het nou de iPhone 6 of iPhone Air? Hopelijk wordt hij niet groter dan mijn huidige telefoon (4.3"), dat lijkt me een beetje onhandig. Maar dat moet nog blijken.

Ik denk dat ik hem in Nederland zal kopen als ik op de opvolger wacht, want uit Amerika moet je invoerrechten betalen, dus komt het duurder/op het zelfde neer toch?

Zelfde met een 5S, moet je ook invoerrechten betalen, en ik las hier dat het andere modellen dan van Europa, betekent dat dat de Amerikaanse versie hier niet naar behoren zal werken?
  #5  
Oud 26-01-14, 19:44
RKlopping RKlopping is offline
• iOS 8.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Eindhoven, en omgeving
Berichten: 27
Standaard

Er zijn alleen geruchten over, apple houdt alles goed geheim. Alleen wordt er een fabriek gebouwd voor saffier glas = maby voor scherm. Lijkt mij sterk dat apple dit scherm ook houd en een groter scherm erbij doet.

Ik weet niet of de Amerikaanse hier werkt op 4g banden, dacht van wel, denk wel invoerrechten.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 26 januari 2014 om 19:45 ----------

Kan goed zijn dat het iphone 6 én air zijn. Mss meerdere iphonelijnen zoals 5s em 5c nu iphone 6 en iphone air.
  #6  
Oud 26-01-14, 22:13
Marcel1973 Marcel1973 is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 11
Standaard

Tja, als je tot oktober wacht op de 6, heb je een paar weken later de geruchten van de 6S alweer.
Heb net van het weekend de 5S gehaald. De 4 had z'n tijd gehad (traag reageren ed) en dan wordt ie vervangen.

Gewoon een keuze maken dus. Een broek gaat na een tijdje in de uitverkoop...
  #7  
Oud 26-01-14, 22:37
RKlopping RKlopping is offline
• iOS 8.4
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Eindhoven, en omgeving
Berichten: 27
Standaard

Als je het schermformaat van de 5s goed vindt, dan zou ik gaan voor de 5s. Tenzij je saffier glas belangrijk vindt (nooit meer krassen op het scherm)

Alles heeft voor en nadelen. Veel succes! 😊
  #8  
Oud 26-01-14, 23:14
demuuk demuuk is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 48
Standaard

Tenzij je erg je best doet om hem op launch day (in Duitsland of NL) te bemachtigen, zul je even geduld moeten hebben tot algemene beschikbaarheid. Aankondiging in september betekent beschikbaar eind oktober, begin november. Misschien zelfs later. Dus zeker langer dan een half jaar, wellicht zelfs een jaar. Vergeet niet dat dan de 5S ook nog zeer goed te verkopen is.
  #9  
Oud 26-01-14, 23:58
rooieveters rooieveters is offline
• iOS 6.1.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 4
Standaard 5s

Heb hetzelfde probleem! Ik heb een 3gs en vind de 4&5 niet echt sexy en hoop toch echt op een stunning 6.
Wat mijn 3 niet doet doet mijn iPad via unlimited gb tethering(thanks TM)
De 3 wil met pensioen en dat ging ik haar/hem maar aub Apple rock this world.
  #10  
Oud 28-01-14, 05:44
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin98 Bekijk bericht
Hey,

Ik zit met een 'probleempje'. Ik ben nu in bezit van een Samsung Galaxy S2, en die begint al een beetje te verouderen, vooral de software en aan de hardware begin ik het ook te merken. Soms is de RAM vol en schoont hij het op, al m'n apps worden dan afgesloten en kan ik als een browser open stond alles weer opnieuw zoeken, wat ik ook irritant vind natuurlijk.

Probeer eens een hard reset, bij de meeste Samsung Android telefoons staat dat bij Instellingen>Privacy OF back up en nog wat
Zo niet dan moet je dat ff opzoeken op Google.
Let op, je bent dan wel al je gegevens kwijt incl. je contactpersonen.


Maar goed. Een iPhone 5S kost nu €650,-. 16GB lijkt mij genoeg. Ik hoef hem niet met een abonnement te nemen, want het voordeel van een iPhone lijkt mij is dat hij mooi blijft, en Apple z'n toestellen up-to-date houdt. Als ik het niet verkeerd heb, heeft de iPhone 4 (of 4S) nog steeds beschikking tot de nieuwste software. Daar kan Android wat van leren. Maar oké.

Waarom zou je geen abonnement met data nemen bij een iPhone? Zonder abonnement dan kun je met je iPhone net zoveel als een iPod Touch t.w.v. 239 euro... behalve dat je kunt bellen.
Als je niet of weinig belt dan zijn er tegenwoordig ook zat abonnementen zonder of met een kleine belbundel. Zoals Hi, T-Mobile en Telfort bv.
En dan kun je zelf een databundel kiezen.


Ik kan de iPhone dus een aantal jaar gebruiken, maar is het nu de moeite waard om een iPhone 5S te kopen? Want over het algemeen werkt mijn Galaxy S2 nog prima voor dagelijks gebruik, soms wel irritant dat hij de RAM reset, maar oké, geen mega probleem.


Ik zit er een beetje mee, dat ik nu een iPhone 5S koop voor €650,- en dat er straks een nieuwe iPhone in de winkel ligt voor €700,- of €750,- ofzo.

De iPhone 5S is 'al' een paar maanden te koop, maar als de iPhone 6 of wat het ook gaat worden over een paar maanden in de winkels ligt wacht ik liever daar op. Op de meeste sites lees ik dat hij in September er al aan zal komen, maar in hoeverre kan dit waar zijn?

De iPhone 5S is hier in Nederland midden Oktober uitgekomen en in de VS, China, Singapore etc. op 10 september.
Als je ervan uitgaat dat de iPhone 6 op ongeveer dezelfde datum uitkomt in Nederland dan kun je nog 8.5 maanden wachten.
En bovendien is de voorraad nogal snel uitverkocht bij een iPhone release, dus als je pech hebt dan moet je nog een maandje of twee wachten. (hangt af waar je hem koopt.)


Ik ben namelijk niet van plan nóg een jaar met mijn Galaxy S2 rond de lopen, een half jaar zou ik nog wel accepteren.

Het gaat puur om het motto of ik beter kan wachten op een opvolger of gewoon voor de 5S moet gaan. Ik vind de 5S namelijk wel een erg mooie telefoon, maar als hij over een paar maanden ineens €500,- kost geef ik liever tegen die tijd €100,- meer uit aan een nieuw model. Tenzij de nieuwe niet echt beter wordt, maar dat lijkt me sterk.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

De iPhone 5S gaat geen 500 euro kosten als de 6 uitkomt, bij een release van een nieuwe iPhone verlaagd Apple de prijs met ongeveer 100 euro of Apple haalt de iPhone uit het assortiment, zoals de iPhone 5 vervangen werd door de iPhone 5C.
De iPhone 5S kost nu 699 euro bij Apple, ik kan natuurlijk niet weten wat de prijzen van de 5S worden bij release van de iPhone 6, maar in het verleden hebben ze er altijd 100 euro eraf gehaald. Je kunt dus 100 euro besparen als je in oktober 2014 een iPhone 5S koopt, maar of je daarop wilt wachten...


Alvast bedankt.
Mvg,
Robin
...............

Laatst gewijzigd door ipeertje; 28-01-14 om 05:55.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone kopen of wachten? wimpe iPhone algemeen 10 16-06-13 20:23
Iphone 5 kopen of wachten? pannamoker iPhone algemeen 11 15-01-13 10:55
iPhone: iPhone 4s kopen of wachten op 5? keeswillem Jailbreak 6 11-01-12 23:48
iPhone kopen, wachten op 4g? MrBirdsong Archief 2 25-02-10 11:18
iphone 1.1.3 nu kopen of wachten? markb Koopinformatie Nederland 19 20-01-08 12:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:31.