iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade vanuit Suriname (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/152300-vochtschade-vanuit-suriname.html)

mrbubbels1 02-03-14 13:23

Vochtschade vanuit Suriname
 
Hallo iphone (gekken) liefhebbers,

Mijn volgende vraag wil ik graag voorleggen en dat is het volgende: hoe kan ik vochtschade voorkomen op mijn suriname reis van 16 dagen ?? en ja ik weet het , thuis laten , in een plastic zakje of wat dan ook maar als je hem gebruikt in dit vochtige land heb ik dan een probleem met het vocht??

Mocht ie defect raken en in de apple store zien ze het vocht wat eventueel schade heeft gemaakt kan ik dan Suriname de schuld geven en dan ook dat het produkt niet voldoet??

Ik hoor het graag.

Bubbels

Guest-20180925190238 02-03-14 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrbubbels1 (Bericht 951783)
Mocht ie defect raken en in de apple store zien ze het vocht wat eventueel schade heeft gemaakt kan ik dan Suriname de schuld geven...

Je kan altijd proberen om de Surinaamse regering of staat de schuld te geven voor hun vochtig klimaat. Of Apple dat gaat accepteren is een ander verhaal.

mrbubbels1 02-03-14 14:14

Dank je wel, ik heb de brief al klaar voor de regering, maar hoe nu met Apple??

Guest-20180925190238 02-03-14 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrbubbels1 (Bericht 951793)
Dank je wel, ik heb de brief al klaar voor de regering, maar hoe nu met Apple??

Goed dat je de brief klaar hebt. :)

Wel een grappig bericht. Het probleem is nog niet opgetreden maar je hebt al wel een schuldige in het vizier. Het beste is om met Apple te bellen en te vragen of zij die schuldige accepteren. Alleen Apple kan daar uitsluitsel over geven.

Succes verder. :-)

mrbubbels1 02-03-14 15:15

Ha kijk top ideetje, dank je wel alvast voor de moeite en het antwoord, had ik eigenlijk met me domme hoofd eigenlijk niet aangedacht !!:o

ad9007i 02-03-14 16:32

Man man man haha..

wat je toch allemaal niet op een forum leest ;)
pak een plastieken zakje die voor de iphone/smartphone gemaakt is. Deze zakjes laten geen water door!
je kan ze overal vinden (zeeman, action,..) voor een goedkoop prijsje.

mvg

mrbubbels1 02-03-14 16:46

Klopt is bekend,maar je wilt ook wel eens bellen !!!!!! moet je eens proberen met zo'n zak over je telefoon>

Maar bedankt voor je tip hoor>

Bubbels

Aaipad 02-03-14 16:52

Gebruiken ze in Suriname geen iPhones dan???

mrbubbels1 02-03-14 17:29

Ik neem aan van wel.
Hoezo dat dan??

Spreeuwke 02-03-14 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrbubbels1 (Bericht 951783)
Hallo iphone (gekken) liefhebbers,

Mijn volgende vraag wil ik graag voorleggen en dat is het volgende: hoe kan ik vochtschade voorkomen op mijn suriname reis van 16 dagen ?? en ja ik weet het , thuis laten , in een plastic zakje of wat dan ook maar als je hem gebruikt in dit vochtige land heb ik dan een probleem met het vocht??

Mocht ie defect raken en in de apple store zien ze het vocht wat eventueel schade heeft gemaakt kan ik dan Suriname de schuld geven en dan ook dat het produkt niet voldoet??

Ik hoor het graag.

Bubbels

Gebruik gewoon de "Lifeproof" case. Hiermee is de iPhone volledig beschermd, stofvrij en 100% waterdicht en je kan hem gewoon gebruiken zonder hem uit de case te halen.
Geen goedkope oplossing maar DE oplossing tegen vocht en water. Mijn iPhone per ongeluk in het water laten vallen en niet de minste schade.
zie "www.applehoes.nl".

mrbubbels1 02-03-14 19:29

Dank je wel voor de tip.

ipeertje 02-03-14 21:46

Volgens mij maakt de luchtvochtigheid geen zak uit. In de zomer van China is het enorm vochtig daar (alsof je in een sauna zit) en mijn telefoon en andere elektrische apparatuur heeft geen schade opgelopen in de 3 weken dat ik er ben geweest. Bovendien loopt bijna iedereen daar rond met een iPhone.

mrbubbels1 02-03-14 21:57

Dank je wel voor de reactie, ik ga de store wel even aflopen.
Bubbels

mrbubbels1 03-03-14 19:27

Contact gehad met Apple-store Amsterdam , en het verhaal over de hoge luchtvochtigheid verteld, ze vonden het een intressante vraag en hadden deze nog niet gehoort, dus doorverbonden met de suprvisor, deze vertelde dat de verkleuring optreed als je muziek luisterd tijdens het douchen en je telefoon ligt op de kast dat de stoom wel invloed kan hebben, lopen in een hoosbui enz. enz. ook hij wist eigenlijk geen antwoord maar als je een reisverzekering hebt en je hebt last van de verkleuring dan is het geen probleem............ de verzekering vergoed dit!! ook een reserve telefoon gebruiken is een optie!!!!!ook hebben ze vanuit Apple geen beschermingszakken oid.
Tot zover het nieuws.

ipeertje 04-03-14 12:41

Ik denk dat je je ongezond veel zorgen maakt over je iPhone.

mrbubbels1 04-03-14 15:09

Tja wat is ongezond ??? als ik zo om mij heen en het forum beluister zijn er veel mensen "vochtschade" al dan niet verholpen door Apple of anderen waaruit blijkt dat het veel voorkomt en als ik het kan voorkomen door wat dan ook dan wil ik dat wel proberen want het is geen Kattep#s wat je betaald voor een Iphone (799€) of heb jij er een paar over voor weinig??

Maar bedankt voor je reactie, misschien maak ik me te druk.:o

suzuki2002 04-03-14 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje (Bericht 952020)
Ik denk dat je je ongezond veel zorgen maakt over je iPhone.


Niet alleen ongezond maar naar mijn idee houd hij iedereen hier vooor de gek .

Maar goed dat is mijn mening .

mrbubbels1 04-03-14 15:35

Als dit het enigste zinnige is dat je voor ons hebt om te delen dan mag je het wel voor je houden deze mening , ik ben gewoon erg zuinig op mijn spullen en wil gewoon het beste punt. Duis ik zoek gewoon zekerheid , mag dit??

suzuki2002 04-03-14 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrbubbels1 (Bericht 952029)
Als dit het enigste zinnige is dat je voor ons hebt om te delen dan mag je het wel voor je houden deze mening , ik ben gewoon erg zuinig op mijn spullen en wil gewoon het beste punt. Duis ik zoek gewoon zekerheid , mag dit??


Mijn adies in deze . ( al ben ik er van overtuigd dat je iedereen voor de gek houdt)


Blijf lekker thuis en ga niet naar suriname . Dan blijft je toestel ongeschonden, of nog beter haal de iphone niet uit de doos en stop deze in een kluis . Dan heb je in ieder geval zekerheid .

mrbubbels1 04-03-14 16:53

Jammer dat je er zo over denkt, getuigd volgens mij (en andere) niet veel van intelect.

Lees ook even wat je schrijft!!

Blijf lekker thuis en ga niet naar suriname . Dan blijft je toestel ongeschonden
dus....

suzuki2002 04-03-14 21:28

Beter weinig intelect dan een zeur zoals jij.


Ik heb medelijden met de mensen die met jou om moeten gaan . Wat zulen deze het zwaar hebben .


Verder ga ik hier niet op in , je stelt een vraag en ik geef antwoord .
Kan je niet tegen commentaar start dan ook geen topic .

mrbubbels1 04-03-14 21:58

Gefundeerd antwoord geven is goed, maar wat jij doet daar hebben we niets aan , je geeft alleen maar commentaar op wat ik vraag.
Maar goed ik weet nog niet veel want ik ben pas 13.
Ik sluit dit af.

Lucasvn 04-03-14 22:35

Miss een tip om je leeftijd erop te zetten dan doen ze normaal denk ik ;)

mrbubbels1 04-03-14 22:55

Dank je wel voor je tip ,ik denk dat me leeftijd eigenlijk er toe moet doen, het gaat om de vraag en de praktische tips die het moeten doen denk ik .

Lucasvn 05-03-14 11:08

Idd als ze je leeftijd hadden geweten hadden ze zo nii gedaan ikzelf ben 15 haha

Otje82 05-03-14 12:26

Off. Topic. 13 en dan al een iPhone 5s 32gb. Je hebt of lieve ouders of een heel goed betaalde bijbaan.

On Topic. Ik denk dat je vochtschade nooit helemaal uit kan sluiten in zulk soort landen. Wat ik wel vaak doe als ik weet dat in de nacht m'n telefoon vochtig kan worden, stop hem in een Tupperware bakje met deksel erop.

mrbubbels1 05-03-14 13:40

Off.Topcic = ik heb beide
Onn. Topic = dank je wel is ook een goede tip

Bubbels

Lucasvn 05-03-14 14:04

Als je m meeneemt kun je hem snachts idd een tuperwarebakje doen met deksel erop haha ;)

RWK 05-03-14 22:46

Ik ben naar Suriname geweest en je hoeft je nergens zorgen om te maken. Gebruik je iPhone zoals je hem dagelijks in Nederland gebruikt. Daarnaast gebruiken de inwoners van Suriname meerendeel een Blackberry dan een iPhone, omdat een iPhone veel te duur daar is.

mrbubbels1 05-03-14 22:59

okee dank je wel, ik had zelf gedacht aan zo'n plastic case voor de zekerheid, maar top dank je wel.

Lucasvn 06-03-14 21:00

Waarom in goedsnaam een BB?? Waarom geen samsung ofzo? Iphone is duur maar gaan langer mee dan een samsung of iets. Mooi zo

yukhalilsel 06-03-14 22:16

Beetje jammer dat zo'n topic als deze zolang actief kan blijven.

Ontopic: vochtigheid van een land zou geen invloed mogen hebben op het gebruik van een telefoon. Anders zou er in heel veel landen geen electronisch apparatuur gebruikt kunnen worden.

Ik zou zeggen: ga er heen, geniet van je aanwezigheid in dat land en heb veel plezier van je telefoon.

Mocht je echt twijfelen over je iphone in combinatie met suriname, spreek dan eens de eerste de beste iphone gebruikende surinamer aan en vraag naar zijn ervaringen in dat land. Herhaal dit een paar keer tot je een representatief antwoord hebt. Dat is nogaltijd beter dan mensen die hier reageren die niet verder dan franse campings zijn gekomen voor hun vakantie :)

mrbubbels1 06-03-14 22:34

Dank je wel voor deze goede woorden, ik ga dat zeker doen.

iPhoneAlot 07-03-14 02:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mrbubbels1 (Bericht 952041)
Jammer dat je er zo over denkt, getuigd volgens mij (en andere) niet veel van intelect.

dus....

Tja, als je zelf in één zin 3 grammaticale fouten weet te stoppen, dan mag je wellicht intellect hebben, maar erg ontwikkeld is het niet...

Jouw 'probleem' is een klassieker. Daar zijn al boeken over volgeschreven.
'De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest'.

Koop een LifeProof case, dan kun je onder water nog bellen...

Paz 07-03-14 08:32

Wauw,
ik verbaas me toch elke weer over het gebash wat er ontstaat als iemand een simpele vraag stelt. Kan er nu nooit een gewoon antwoord op komen, al die gefrustreerden die zich dan moeten uitten....

Als je naar een land als Suriname gaat moet je ook rekening houden dat je telefoon zelf ook wat lucht bevat. Als deze afkoelt kan er vocht ontstaan, dit dus op de terugweg naar huis. Je telefoon in een zakje met rijst(gaatjes afdichten) doen kan alle vocht uit de lucht halen. Pas op als je je iphone in een zakje(of welk ander lucht/waterdicht middel) afsluit, de boel kan gaan "zweten", dat zie snel genoeg aan het vocht in het zakje. Ik zie dit met hardlopen in armbanden(heb ik gaatjes in gemaakt voor ventilatie).
Succes en goede reis

mrbubbels1 07-03-14 10:21

Dank je wel voor je bericht, een kennis van mij heeft een GOPRO 3 hero en op de wintersport maak je dat ook mnee dat "zweten/ condens" , hij heeft van die speciale ontrekkings vocht plaatjes (ik noem da maar zo) en dat ontrekt vocht uit zijn camera als er iets gebeurt en ik denk dat ik dat spul ook maar koop en dat in de case prop. Ik ga dat in iedergeval proberen.
Nogmaals bedankt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 maart 2014 om 10:26 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 952330)
Tja, als je zelf in één zin 3 grammaticale fouten weet te stoppen, dan mag je wellicht intellect hebben, maar erg ontwikkeld is het niet...

Jouw 'probleem' is een klassieker. Daar zijn al boeken over volgeschreven.
'De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest'.

Koop een LifeProof case, dan kun je onder water nog bellen...

Maar goed ik weet nog niet veel want ik ben pas 13.
Ik sluit dit af.

faire4u 07-03-14 14:32

Voor vocht zou ik niet zo bang zijn in het "buitenland", ik zou eerder bang zijn dat iemand de iphone uit mijn hand grijpt en ervandoor gaat !

yukhalilsel 07-03-14 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 952366)
Voor vocht zou ik niet zo bang zijn in Suriname, ik zou eerder bang zijn dat iemand de iphone uit mijn hand grijpt en ervandoor gaat !

Ik vind dit een zeer aanstootgevende opmerking. Overal ter wereld is voorzichtigheid aan te raden, maar niet in zulks met vooroordelen beladen opmerking.

faire4u 07-03-14 14:52

En dit is niet alleen in het buitenland, wanneer er een jong iemand van 13 met een dure gsm loopt te bellen is dat voor een dief een gemakkelijk doelwit. En ik schrijf alleen waar ik eerder bang voor zou zijn, en dat is in dit geval geen vocht

RWK 07-03-14 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lucasvn (Bericht 952309)
Waarom in goedsnaam een BB?? Waarom geen samsung ofzo? Iphone is duur maar gaan langer mee dan een samsung of iets. Mooi zo

Zou jij in Suriname willen wonen, had jij ook een Blackberry gewild. Het is goedkoop en je kan pingen. Nu kan men ook pingen met andere smartphones, maar dat is pas net uitgerold en werkt niet zo goed. Suriname kan je overigens niet vergelijken met Nederland. Ze verdienen daar een stuk minder en kunnen een stuk minder geld kwijt dan wij. Vandaar dat daar BB heerst dan Samsung. Iedereen loopt ermee.

Ik ben nog geen Samsung tegen gekomen, maar toen ik op vakantie was keken ze met grote ogen naar mijn iPhone 4S.

En trouwens, iedereen kan zich voordoen als een 13 jarige. :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.