Aan/Uitknop kapot, buiten garantie
Hallo,
Ik was van plan om mijn iPhone 5 te updaten naar iOS 7.1, maar kom er nu ineens achter dat mijn aan/uitknop kapot is. Eerder werkte de aan/uitknop al slecht (ik moest meerdere keren drukken om mijn iPhone te locken) en heb toen iOS 7.0.3 gejailbreakt en het uiteindelijk voor elkaar gekregen dat als ik 3 keer op de home-knop druk, hij dan in standby gaat. Maar aangezien iOS 7.1 niet te jailbreaken is, is dit niet meer mogelijk. Ik heb mijn iPhone 5 gekocht in oktober 2012 in de online Apple Store. Nu weet ik dat je standaard maar 1 jaar garantie hebt, maar dat het wettelijk verplicht is om 2 jaar garantie te geven. Eerder (april 2013) had ik ook al problemen dat de iPhone een blauwe gloed gaf en de aan/uitknop het niet meer deed. Gelukkig had ik toen nog garantie en heb ik hem opgestuurd en binnen 3 dagen had ik een nieuwe. Nu vraag ik me af, - Is het toevallig dat mijn aan/uitknop weer kapot is, of komt het doordat ik hem fout gebruik? (te hard drukken etc.) - Is er nog een manier om een gratis reparatie te krijgen bij de Apple Store? (ivm de Europese 2-jaar-garantie wetgeving) Trouwens, ik heb de zoekfunctie wel gebruikt, maar kwam alleen 'succesverhalen' tegen waar de iPhone nog binnen de garantie was. Alvast heel erg bedankt, Pepijn |
Citaat:
|
Repkosten mannetje om de hoek 35 euro
|
Citaat:
Kan ik dan het best gewoon naar Apple bellen? Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die gaan proberen je er voor te laten betalen en dan ben je zeker 200 euro lichter. Maar niet geschoten is altijd mis |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15. |