Aan/Uitknop kapot, buiten garantie

Aan/Uitknop kapot, buiten garantie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik was van plan om mijn iPhone 5 te updaten naar iOS 7.1, maar kom er nu ineens achter dat mijn aan/uitknop kapot is. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 March 2014, 20:07
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 8.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 32GB (Zwart) [FW: 8.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 11 November 2012
Berichten: 11
Standaard Aan/Uitknop kapot, buiten garantie

Hallo,

Ik was van plan om mijn iPhone 5 te updaten naar iOS 7.1, maar kom er nu ineens achter dat mijn aan/uitknop kapot is. Eerder werkte de aan/uitknop al slecht (ik moest meerdere keren drukken om mijn iPhone te locken) en heb toen iOS 7.0.3 gejailbreakt en het uiteindelijk voor elkaar gekregen dat als ik 3 keer op de home-knop druk, hij dan in standby gaat. Maar aangezien iOS 7.1 niet te jailbreaken is, is dit niet meer mogelijk.

Ik heb mijn iPhone 5 gekocht in oktober 2012 in de online Apple Storeicon. Nu weet ik dat je standaard maar 1 jaar garantie hebt, maar dat het wettelijk verplicht is om 2 jaar garantie te geven. Eerder (april 2013) had ik ook al problemen dat de iPhone een blauwe gloed gaf en de aan/uitknop het niet meer deed. Gelukkig had ik toen nog garantie en heb ik hem opgestuurd en binnen 3 dagen had ik een nieuwe.

Nu vraag ik me af,
- Is het toevallig dat mijn aan/uitknop weer kapot is, of komt het doordat ik hem fout gebruik? (te hard drukken etc.)
- Is er nog een manier om een gratis reparatie te krijgen bij de Apple Store? (ivm de Europese 2-jaar-garantie wetgeving)

Trouwens, ik heb de zoekfunctie wel gebruikt, maar kwam alleen 'succesverhalen' tegen waar de iPhone nog binnen de garantie was.

Alvast heel erg bedankt,
Pepijn
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14 March 2014, 20:12
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pepijndut Bekijk bericht
- Is er nog een manier om een gratis reparatie te krijgen bij de Apple Storeicon? (ivm de Europese 2-jaar-garantie wetgeving)
Yep. Je hebt het toestel in een Apple Store gekocht dus heb je ook het tweede jaar nog garantie bij Apple (die de verkopende entiteit is). Die jailbreak moet er wel af alvorens het ding op te sturen of te laten afhalen.
  #3  
Oud 14 March 2014, 20:21
» iPhone 6 64GB (Zilver) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi + 4G 128GB (Wit) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 22 March 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.357
Standaard

Repkosten mannetje om de hoek 35 euro
  #4  
Oud 14 March 2014, 20:59
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 8.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 32GB (Zwart) [FW: 8.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 11 November 2012
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Yep. Je hebt het toestel in een Apple Storeicon gekocht dus heb je ook het tweede jaar nog garantie bij Apple (die de verkopende entiteit is). Die jailbreak moet er wel af alvorens het ding op te sturen of te laten afhalen.
Heel erg bedankt.
Kan ik dan het best gewoon naar Apple bellen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Repkosten mannetje om de hoek 35 euro
Ik laat hem toch het liefst door Apple repareren.
  #5  
Oud 14 March 2014, 21:01
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pepijndut Bekijk bericht
Kan ik dan het best gewoon naar Apple bellen?
Ja, bel maar naar Apple en claim garantie.
  #6  
Oud 14 March 2014, 21:19
» iPhone 6 64GB (Zilver) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi + 4G 128GB (Wit) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 22 March 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pepijndut Bekijk bericht
Heel erg bedankt.
Kan ik dan het best gewoon naar Apple bellen?



Ik laat hem toch het liefst door Apple repareren.

Die gaan proberen je er voor te laten betalen en dan ben je zeker 200 euro lichter.
Maar niet geschoten is altijd mis
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
defecte iphone 5 omruilen (buiten garantie) valencio iPhone algemeen 6 21 November 2013 19:24
iPhone 5 aan-/uitknop defect Nickk93 iPhone algemeen 25 23 June 2013 22:56
iPhone 3G Aan/Uitknop pedro270 iPhone algemeen 1 14 August 2012 21:58
Probleem met aan-/uitknop iPhone 3G S mauwz iPhone algemeen 17 2 July 2009 18:52
aan/uitknop stuk! virmio iPhone algemeen 2 25 June 2008 19:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.