//

Probleem met aan-/uitknop iPhone 3G S

Probleem met aan-/uitknop iPhone 3G S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey allemaal! Sinds 26 juni ben ik de gelukkige eigenaar van een iPhone 3G S, 16 GB in het wit. De iPhone heeft welgeteld een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-07-09, 11:08
mauwz mauwz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard Probleem met aan-/uitknop iPhone 3G S

Hey allemaal!

Sinds 26 juni ben ik de gelukkige eigenaar van een iPhone 3G S, 16 GB in het wit. De iPhone heeft welgeteld een half uur goed gewerkt. Gemiddeld ieder uur vraagt hij uit zichzelf of ik de iPhone uit wil zetten (alsof ik de knop lang ingedrukt heb gehouden). Dit doet hij gewoon als de iPhone op tafel ligt. De afgelopen dagen is het zelfs zo erg gebleken dat de telefoon niet meer in of uit standby-stand wilde met deze knop, ik moest via de Home-button de standby-modus verbreken, maar kreeg de telefoon vervolgens niet meer in standby.

Sinds gisteren lijkt het probleem met de standby voor 90% uit zichzelf verholpen te zijn, maar hij vraagt nog wel af en toe spontaan of de iPhone uit gezet moet worden. Tevens kreeg ik hem deze ochtend pas na de 3e poging ingeschakeld. Ik heb de winkel en T-mobile gebeld, zij snappen niet wat het probleem is omdat hij het nu weer 'doet'. De Apple-store zei zelf dat het niets met de software te maken heeft, want daar is hij ter plaatse opnieuw geinstalleerd. Heeft iemand hetzelfde probleem? Wat kan ik nu het beste doen? Heb ik recht op een nieuwe? Want ik heb vanaf dag 1 immers een niet werkend product ontvangen gekregen, waarvan nu nog steeds niet duidelijk is wat het probleem werkelijk veroorzaakt. Het is nog steeds knap irritant als het af en toe fout kan blijven gaan.

Wellicht dat iemand mij kan helpen, want ik word door iedereen van het kastje naar de muur gestuurd! Verder heb ik op internet nog weinig mensen kunnen vinden waar het zelfde probleem zich voordoet, dus in de winkel zal ik op deze manier niet heel serieus genomen worden als ik met het verhaal van dit spontane (deels) automatische herstel aan kom zetten.

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-07-09, 11:36
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Is hij je in de winkel werkend getoond?
  #3  
Oud 01-07-09, 11:38
mauwz mauwz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Nee, na een herinstallatie in de Apple store bleek hij eveneens niet te werken. De medewerker daar gaf al gelijk aan dat hij dit nog nooit had gezien. Het apparaat is besteld bij de pdahshop en thuis afgeleverd, dus het apparaat bleek bij eerste aanraking al snel dit probleem te geven.
  #4  
Oud 01-07-09, 12:02
Sticky Sticky is offline
• iOS 1.0.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 5
Standaard

Klinkt mij in de oren alsof er iets onder de aan/uit-knop zit of dat er iets anders mis mee is, waardoor hij contact maakt wanneer het niet moet. Dat verklaart zowel de spontane "goh, moet ik uit ?"-meldingen als de moeite bij het aanzetten.
  #5  
Oud 01-07-09, 12:13
mauwz mauwz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Dat leek mij ook al het geval inderdaad, maar het verhaal blijkt niet te verkopen zijn bij de winkel of T-mobile. Ze denken waarschijnlijk dat het ding spontaan herstelt. Ik weet 100% zeker dat ik recht heb op een nieuwe/reparatie. Kan ik dit gewoon claimen denk je?
  #6  
Oud 01-07-09, 12:59
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauwz Bekijk bericht
Nee, na een herinstallatie in de Apple store bleek hij eveneens niet te werken. De medewerker daar gaf al gelijk aan dat hij dit nog nooit had gezien. Het apparaat is besteld bij de pdahshop en thuis afgeleverd, dus het apparaat bleek bij eerste aanraking al snel dit probleem te geven.
In dat geval is het een DOA en dient pdashop direct een nieuwe aan je te leveren (uiteraard na deze teruggestuurd te hebben).

Voor de duidelijkheid: ze mogen niet zeggen dat dit reparatie wordt, je hebt binnen x aantal dagen op direct een nieuw toestel in een dergelijk geval.
  #7  
Oud 01-07-09, 13:13
mauwz mauwz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor de tip. Ik weet dat er in Nederland iets geregeld is omtrent DOA-gevallen, maar ik kan op de site van de pdashop niets vinden hierover. Is de wettelijke termijn 8 dagen na aankoop? Het probleem is dat mijn iPhone vandaag een 'goede dag' lijkt te hebben. Na vanochtend 3x geprobeerd te hebben het apparaat aan te zetten, werkte het eindelijk. De standby stand weigerde 2x, en daarna niet meer. Tevens is het ook pas 2x gebeurd dat hij zichzelf uit wilde schakelen. Ik kan dit nooit normaal aantonen, ze zien me al aankomen..
  #8  
Oud 01-07-09, 13:37
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Volgens de Wet Koop of Afstand kun je in ieder geval je iPhone binnen de wettelijke termijn van 14 dagen zonder opgaaf van reden retourneren en dienen ze het bedrag aan je terug te storten. Bestel je hem dan toch weer opnieuw?

Leg bovenstaande gewoon aan ze voor, dan begrijpen ze ook wel dat ze moeten. Volgensmij is de termijn van DOA gevalletjes 7 dagen maar weet het niet zeker.
  #9  
Oud 01-07-09, 13:56
mauwz mauwz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Die 14 dagen heeft te maken met ongeopende en ongebruikte apparatuur, wat nu dus niet het geval is. Ik heb er reeds 5 dagen mee kunnen 'spelen'. Ik ga het vanmiddag persoonlijk bij de pdashop voorleggen, hopelijk kunnen ze een beetje begrip opbrengen.
  #10  
Oud 01-07-09, 14:15
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauwz Bekijk bericht
Die 14 dagen heeft te maken met ongeopende en ongebruikte apparatuur, wat nu dus niet het geval is.
Dat zeggen ze ja, maar is wettelijk niet zo. Of in ieder geval, je moet het product kunnen bekijken 'of het wat is'. Dat is precies waar deze wet voor bedoeld is.
  #11  
Oud 01-07-09, 14:17
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Ze horen je onder het kopje ''DOA'' meteen een nieuwe te geven. Ik zou gewoon even bellen met ze, naar mijn ervaring is pdashop niet zo moeilijk.

Hier een linkje, kan je het even nalezen.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee
  #12  
Oud 01-07-09, 14:24
mauwz mauwz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Bedankt voor jullie hulp!

Resumerend kunnen we dus concluderen dat ik door deze gebreken geen genoegen mag nemen met reparatie onder het kopje 'DOA', derhalve lijkt het me slim om bij ze langs te gaan vanmiddag.

Ik ben op het moment aan het werk in de wijk tegenover de pdashop, dus na mijn werk ga ik direct bij ze langs. Ik zal hier melden hoe ze het afgehandeld hebben, voor het geval meerdere mensen dit soort problemen hebben.
  #13  
Oud 01-07-09, 14:34
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Dat is inderdaad het geval, ben benieuwd hoe ze dit afhandelen.
  #14  
Oud 01-07-09, 17:12
negro negro is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 12
Exclamation moet ik wel de 3gs nemen

dam ik moet de 3gs nog ontvangen maar lees nu echt veel problemen er over is de telefoon hardware matig wel goed
  #15  
Oud 02-07-09, 10:17
mauwz mauwz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Gisteren avond langs geweest. Gelukkig werd er niet heel vervelend gedaan, maar de telefoon is gereset en het OS is opnieuw geinstalleerd. Dit maakte uiteraard niets uit, dus heb ik afgesproken om vanavond weer terug te gaan om dit verder af te handelen. Ik zal vanavond de telefoon onder DOA-voorwaarden teruggeven of de koop ongedaan maken, zodat ik een nieuw exemplaar kan reserveren zonder kosten. De telefoon is echt ontzettend goed, jammer van het foutje in de knop!
  #16  
Oud 02-07-09, 19:46
mauwz mauwz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

De schade is afgehandeld, en het word door de pdashop opgelost, wat tevens een slechte zaak is geworden voor T-mobile. Het schijnt dus zo te zijn dat T-mobile alle retourzendingen hoort af te handelen, zij zijn immers het centrale distributiepunt voor de iPhones. Ik werd hier dus vandaag sowieso naartoe verwezen (voor de 2e keer), en voor de tweede keer heb ik in een T-mobile shop te horen gekregen dat ze - Ongeacht DOA - geen nieuwe gaan geven, ze willen de iPhone alleen opsturen ter reparatie of in het uiterste geval een nieuwe iPhone. Tevens werd mij in het gezicht gezegd dat er geen probleem met de iPhone is en dat ik mij dus simpelweg aanstelde.

Terug gekomen bij de Pdashop hebben zij mij de helpende hand uitgereikt en een exemplaat in de pre-order weggelegd onder het kopje DOA. Let op; dit is dus NIET de normale gang van zaken. Iedere iPhone wordt naar T-mobile terug gestuurd, maar er is daar werkelijk geen enkele competente medewerker die de rechten van de consument probeert te handhaven. Ze hebben een zwart op wit servicecontract met Apple, maar schuiven alle DOA-gevallen af op de reseller, welke tevens door T-mobile voorzien wordt van apparaten. Pdashop heeft hierop intern bij T-mobile met de supplier-service gebeld, waarna zij mijn verhaal bevestigden. T-mobile is het 1e aanspreekpunt voor alle iPhones, net als jouw eigen reseller. De schade wordt alleen door T-mobile afgehandeld en naar een centraal punt gestuurd.

Bedankt voor jullie hulp! Hopelijk kan T-mobile mij meer tevreden houden de komende jaren.
  #17  
Oud 02-07-09, 19:49
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Lekker zooitje, in ieder geval top van pdashop.
  #18  
Oud 02-07-09, 19:52
mauwz mauwz is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Helemaal top van de pdashop inderdaad, wat dat betreft laat deze winkel je nooit in de steek. Topic kan wel op slot denk ik zo.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone en Wi-Fi probleem: aan/uit loste het op RogerWilco Wi-Fi 6 10-12-09 13:24
wetenschapper toont probleem Iphone aan wil iPhone algemeen 3 14-08-08 10:02
help!! Heb een probleem met mijn aan/uit-knop! acg iPhone algemeen 2 26-06-08 21:49
aan/uitknop stuk! virmio iPhone algemeen 2 25-06-08 20:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.