iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4s scherm blijft aan tijdens het bellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/153903-iphone-4s-scherm-blijft-tijdens-bellen.html)

Stephanovic 21-04-14 21:38

iPhone 4s scherm blijft aan tijdens het bellen
 
Het scherm van mijn iPhone 4s (met IOS 7.1) gaat niet meer uit tijdens het bellen waardoor ik soms mensen mute, ondertussen probeer te facetimen en zelfs ophang. Erg irritant.

Ik heb de sensor flex tweemaal vervangen. In beiden gevallen geen succes. Wat opvalt is dat de lichtsensor het wel doet, hij reageert op fel licht of juist als het donker is. Ik heb ook een volledige restore gedaan. Helaas ook geen succes.

Ik kwam op het apple forum een thread tegen waar meer mensen er over klagen. Zou dit aan IOS 7.x kunnen liggen?

Iemand enig idee hoe dit kan of ook dezelfde ervaring? Ik ben ten einde raad :(

dvischjager 21-04-14 22:15

Ik heb dit probleem nooit gehad. Ik denk dat je ff langs moet gaan bij de Apple Store of de winkel waar je de iPhone gekocht hebt.

suzuki2002 21-04-14 22:41

Deze storing krijg je vaak na vervanging van het scherm .

Men test het nieuwe scherm vaak van te voren door het moederbord van de te repareren telefoon. Hiervoor te gebruiken .

Dus alleen scherm er aan en een losse dockconnector.
Hierdoor kunnen de stroompjes in het moederbord niet hun doel bereiken en gaat er een onderdeel kapot op het moederbord.

Vervangen van de sensorflex heeft dan geen zin .


Ga terug naar de reparateur en vraag vervanging of reparatie van het moederbord

faire4u 22-04-14 12:55

Plak eens een stuk plakband op je scherm ter hoogte van de sensor en kleur deze met een merkstift zwart, als het scherm nu wel dimt tijdens het bellen ( wel niet op luidspreker zetten, anders werkt dat dimmen niet ) beteknt dit dat er te veel licht wordt doorgelaten via scherm verlichting of van buiten . Bovenstaande heb al meerdere malen met succes toegepast op iphone's.
En wanneer dat trucje met de plakband werkt dan kan je je scherm loshalen en het plakbandej aan de binnenkant van je scherm plakken.

Stephanovic 22-04-14 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager (Bericht 957510)
Ik denk dat je ff langs moet gaan bij de Apple Store of de winkel waar je de iPhone gekocht hebt.

Helaas geen garantie meer (2 jaar+ oud).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 957514)
Deze storing krijg je vaak na vervanging van het scherm .

Vervangen van de sensorflex heeft dan geen zin .

Ga terug naar de reparateur en vraag vervanging of reparatie van het moederbord

Het scherm is nog origineel, en dus niet vervangen. Maar als ik je goed begrijp dan is het moederbord dus defect?


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 957566)
Plak eens een stuk plakband op je scherm ter hoogte van de sensor en kleur deze met een merkstift zwart, als het scherm nu wel dimt tijdens het bellen ( wel niet op luidspreker zetten, anders werkt dat dimmen niet ) beteknt dit dat er te veel licht wordt doorgelaten via scherm verlichting of van buiten .

Zal dit vanavond proberen, bedankt voor de tip.

Stephanovic 23-04-14 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door faire4u (Bericht 957566)
Plak eens een stuk plakband op je scherm ter hoogte van de sensor en kleur deze met een merkstift zwart, als het scherm nu wel dimt tijdens het bellen ( wel niet op luidspreker zetten, anders werkt dat dimmen niet ) beteknt dit dat er te veel licht wordt doorgelaten via scherm verlichting of van buiten . Bovenstaande heb al meerdere malen met succes toegepast op iphone's.
En wanneer dat trucje met de plakband werkt dan kan je je scherm loshalen en het plakbandej aan de binnenkant van je scherm plakken.

Nope, werkt niet helaas... :-(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:53.