//

iPhone 4s scherm blijft aan tijdens het bellen

iPhone 4s scherm blijft aan tijdens het bellen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Het scherm van mijn iPhone 4s (met IOS 7.1) gaat niet meer uit tijdens het bellen waardoor ik soms mensen mute, ondertussen probeer te facetimen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-04-14, 21:38
Stephanovic Stephanovic is offline
• iOS 7.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Leusden
Berichten: 4
Unhappy iPhone 4s scherm blijft aan tijdens het bellen

Het scherm van mijn iPhone 4s (met IOS 7.1) gaat niet meer uit tijdens het bellen waardoor ik soms mensen mute, ondertussen probeer te facetimen en zelfs ophang. Erg irritant.

Ik heb de sensor flex tweemaal vervangen. In beiden gevallen geen succes. Wat opvalt is dat de lichtsensor het wel doet, hij reageert op fel licht of juist als het donker is. Ik heb ook een volledige restore gedaan. Helaas ook geen succes.

Ik kwam op het apple forum een thread tegen waar meer mensen er over klagen. Zou dit aan IOS 7.x kunnen liggen?

Iemand enig idee hoe dit kan of ook dezelfde ervaring? Ik ben ten einde raad
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-04-14, 22:15
dvischjager's schermafbeelding
dvischjager dvischjager is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2014
Locatie: Amsterdam
Berichten: 945
Standaard

Ik heb dit probleem nooit gehad. Ik denk dat je ff langs moet gaan bij de Apple Store of de winkel waar je de iPhone gekocht hebt.
  #3  
Oud 21-04-14, 22:41
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Deze storing krijg je vaak na vervanging van het scherm .

Men test het nieuwe scherm vaak van te voren door het moederbord van de te repareren telefoon. Hiervoor te gebruiken .

Dus alleen scherm er aan en een losse dockconnector.
Hierdoor kunnen de stroompjes in het moederbord niet hun doel bereiken en gaat er een onderdeel kapot op het moederbord.

Vervangen van de sensorflex heeft dan geen zin .


Ga terug naar de reparateur en vraag vervanging of reparatie van het moederbord
  #4  
Oud 22-04-14, 12:55
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Plak eens een stuk plakband op je scherm ter hoogte van de sensor en kleur deze met een merkstift zwart, als het scherm nu wel dimt tijdens het bellen ( wel niet op luidspreker zetten, anders werkt dat dimmen niet ) beteknt dit dat er te veel licht wordt doorgelaten via scherm verlichting of van buiten . Bovenstaande heb al meerdere malen met succes toegepast op iphone's.
En wanneer dat trucje met de plakband werkt dan kan je je scherm loshalen en het plakbandej aan de binnenkant van je scherm plakken.
  #5  
Oud 22-04-14, 15:21
Stephanovic Stephanovic is offline
• iOS 7.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Leusden
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager Bekijk bericht
Ik denk dat je ff langs moet gaan bij de Apple Store of de winkel waar je de iPhone gekocht hebt.
Helaas geen garantie meer (2 jaar+ oud).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Deze storing krijg je vaak na vervanging van het scherm .

Vervangen van de sensorflex heeft dan geen zin .

Ga terug naar de reparateur en vraag vervanging of reparatie van het moederbord
Het scherm is nog origineel, en dus niet vervangen. Maar als ik je goed begrijp dan is het moederbord dus defect?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Plak eens een stuk plakband op je scherm ter hoogte van de sensor en kleur deze met een merkstift zwart, als het scherm nu wel dimt tijdens het bellen ( wel niet op luidspreker zetten, anders werkt dat dimmen niet ) beteknt dit dat er te veel licht wordt doorgelaten via scherm verlichting of van buiten .
Zal dit vanavond proberen, bedankt voor de tip.
  #6  
Oud 23-04-14, 21:30
Stephanovic Stephanovic is offline
• iOS 7.1
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Leusden
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Plak eens een stuk plakband op je scherm ter hoogte van de sensor en kleur deze met een merkstift zwart, als het scherm nu wel dimt tijdens het bellen ( wel niet op luidspreker zetten, anders werkt dat dimmen niet ) beteknt dit dat er te veel licht wordt doorgelaten via scherm verlichting of van buiten . Bovenstaande heb al meerdere malen met succes toegepast op iphone's.
En wanneer dat trucje met de plakband werkt dan kan je je scherm loshalen en het plakbandej aan de binnenkant van je scherm plakken.
Nope, werkt niet helaas... :-(
Reageren

Labels
ios 7, iphone 4s, proximity sensor, scherm



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 5: Scherm niet uit tijdens bellen.. vy_k iPhone algemeen 3 15-05-13 01:09
Scherm iPhone 4 vergrendeld niet tijdens bellen iMichiel iPhone algemeen 1 20-09-12 22:54
scherm tijdens bellen blijft uit.. iDMi iPhone algemeen 7 23-09-10 21:24
Scherm gaat niet uit tijdens het bellen (IPHONE 3GS 16GB) dima-sam iPhone algemeen 9 27-01-10 14:11
Tijdens bellen gaat iPhone vaak op mute en scherm uit rob_s iPhone algemeen 4 02-02-08 13:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:52.