iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wel Wi-Fi maar geen bluetooth (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/155797-wifi-maar-geen-bluetooth.html)

Apollo_Be 26-06-14 09:40

Wel Wi-Fi maar geen bluetooth
 
Hoi allemaal,

De iphone 4s van mijn vrouw heeft een probleem met de bluetooth,Wi-Fi werkt perfect, maar verbinden met een bluetooth speaker of carkit wil niet lukken :confused: is het mogelijk om de bluetooth chip te laten maken of vervangen?

alvast bedankt voor de tips

Guest-20180925190238 26-06-14 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apollo_Be (Bericht 963806)
is het mogelijk om de bluetooth chip te laten maken of vervangen?

Er bestaat geen Bluetooth chip in de iPhone. De Wi-Fi/Bluetooth radiochip is één enkele chip die beide functies (en modulatiesoorten) aan boord heeft.

Apollo_Be 26-06-14 09:55

Wat zou het probleem dan kunnen zijn? softwarematig of is er harwarematig iets stuk?
bedankt voor snelle antwoord timosha

Techfreak 26-06-14 09:56

Heeft ze al veel toestellen gelinkt met haar iPhone? Misschien moet ze er eens een paar uit die lijst verwijderen en dan opnieuw proberen.

Apollo_Be 26-06-14 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 963810)
Heeft ze al veel toestellen gelinkt met haar iPhone? Misschien moet ze er eens een paar uit die lijst verwijderen en dan opnieuw proberen.

nee lijst is leeg :confused:

dvischjager 26-06-14 10:11

Misschien ligt het aan de carkit. Kan jouw iPhone wel verbinding maken? Zo ja, dan ligt het probleem sowieso aan de andere iPhone.

Techfreak 26-06-14 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apollo_Be (Bericht 963811)
nee lijst is leeg :confused:

En dezelfde toestellen maken wel verbinding met uw iPhone? (het is ook mogelijk dat je op de toestellen waar je mee wil verbinden de lijst eens moet leeg maken)

Hier vind je ook een paar mogelijke oplossingen: Problemen oplossen met Bluetooth en Wi-Fi op iPhone en iPad - iPhoneclub.nl

Apollo_Be 26-06-14 10:21

Ja mijn iphone maakt verbinding met de carkit dus daar ligt het niet aan

Techfreak 26-06-14 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apollo_Be (Bericht 963815)
Ja mijn iphone maakt verbinding met de carkit dus daar ligt het niet aan

Misschien moet je iPhone eens even herstellen naar de fabrieksinstellingen (met iTunes) en dan kijken of het probleem zich voor doet.

Apollo_Be 26-06-14 14:47

herstel is gebeurd en resultaat blijft hetzelfde,zit de bluetooth chip samen met de Wi-Fi? en kan je die laten maken?

Techfreak 26-06-14 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apollo_Be (Bericht 963841)
herstel is gebeurd en resultaat blijft hetzelfde,zit de bluetooth chip samen met de Wi-Fi? en kan je die laten maken?

Dat is inderdaad 1 chip. Ik heb al genoeg tijdelijke oplossingen zien passeren hier op het forum.

Maar het beste is naar Apple gaan. Garantie heb je waarschijnlijk niet meer? Best contact opnemen met Apple en zij zullen je kunnen vertellen wat je opties zijn. (waarschijnlijk omruiling tegen betaling)

Apollo_Be 26-06-14 15:04

neen garantie is er niet meer,kan een iphone repair schop zoiets niet maken ?

Techfreak 26-06-14 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apollo_Be (Bericht 963846)
neen garantie is er niet meer,kan een iphone repair schop zoiets niet maken ?

Er zullen er genoeg zijn die dat kunnen (proberen) te maken. Veel goeds heb ik van zo'n zaken nog niet gehoord hier.

Maar je kan het er op wagen natuurlijk. Ik weet dat de iPhoneclub reparatiedienst dit vroeger aanbood, maar die zijn er blijkbaar ook mee gestopt. (met goede reden waarschijnlijk)

http://repair.iphoneclub.nl/index/p/...eparaties.html

Apollo_Be 26-06-14 15:48

ok bedankt Techfreak,zal eens kijken wat ze bij apple zeggen :(

Techfreak 26-06-14 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apollo_Be (Bericht 963854)
ok bedankt Techfreak,zal eens kijken wat ze bij apple zeggen :(

Veel succes.

Apollo_Be 27-06-14 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 963884)
Veel succes.

bedankt voor al jullie hulp en hints :)

Techfreak 27-06-14 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Apollo_Be (Bericht 963893)
bedankt voor al jullie hulp en hints :)

Laat je ook even het uiteindelijke resultaat weten, moest er ooit nog eens iemand dezelfde vraag stellen hier?

putnik 27-06-14 14:18

Let wel op dat in de bv auto maar ÉÉN bluetooth verbinding tegelijkertijd kan gemaakt worden met de radio. Dus als bv jou telefoon al verbinding gemaakt heeft, krijgt je vrouw geen verbinding en vv..

Apollo_Be 27-06-14 19:27

@putnik ja dat wist ik wel

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 juni 2014 om 19:27 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 963914)
Laat je ook even het uiteindelijke resultaat weten, moest er ooit nog eens iemand dezelfde vraag stellen hier?

ok doe ik, bedankt

luttigol 23-07-14 22:33

Al nieuws? Want ik vrees dat ik met hetzelfde probleem zit!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:02.