iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Twijfel niet tussen de HTC Diamond of iPhone 3G!!! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/15636-twijfel-niet-tussen-de-htc-diamond-iphone-3g.html)

borgqueenx 07-07-08 17:39

Twijfel niet tussen de HTC Diamond of iPhone 3G!!!
 
Ik heb geen zin om dit te gaan vertalen, maar voor diegenen die engels kan, kan mijn volgende bericht lezen van de homebrew site voor de touch diamond.
De text komt er op neer dat er veel fouten en nadelen aan de touch diamond zitten, dus neem mijn advies als je twijfelt tussen de iphone 3g of de touch diamond, en neem de iphone 3g...

Hier is het engelse bericht:
Citaat:

This phone is making me like...crazy!
and this is why:

I synct some playlists to the phone with windows media player 10, suddenly all playlists on my diamond are empty.
When i removed all the playlists on windows media player 10 to sync them again, it deleted all my songs!

now i got all my songs onto the device again, and wanted to alter 1 playlist, it took windows media player 6 minutes, to just alter, replace, 1 pooping playlist!\

Its not possible to remove a playlist created in the touchflo music player itself.
Not able to select it and then delete it.

Half of the icons in the games folder are ****ed up, we already have a thread with solutions(i tried all of them), but none of them worked.

And the performance, even with the tlr rom or whatever the name was, the diamond still goes slow!

And the battery depletes quickly, with auto attach off, and incoming beam off.

Cant receive a file with bluetooth, with incoming beam on or off, it keeps saying my pc is a new device and asks if i want to set a password, no matter if i set a password or not, it goes back to the menu, and still says my pc is a new device

And i used a mod of the diamond tweaks thread, to auto lock my diamond when the screen goed off.
Well, 1/5 times, it autounlocks itself when i turn the screen back on. not good...

And finally, the opera browser is sometimes not doing what i want. sometimes goes to a random place on the page, if i move and let the stylus go, it moves back to that random page, to fix this i need to quit, then restart opera.
This happens about 1/5 times i use opera.

Is this where i payed 481 euro's for...?

Any ideas how to fix this sh!t is welcome, i already did a hard reset to try getting rid of some problems.
Ik ga geen iphone 3g verlopig kopen, om verschillende redenen:
1-ik heb deze telefoon net 2 weken, koste me een rib uit m'n lijf om het maar zo te zeggen.(481 euro is veel, heel veel)
2-De iphone 3g word simlock vrij nog een stuk duurder.

Zie uit naar de reacties, Boaz.

Doblie 07-07-08 17:42

Lijkt me logisch, een HTC Touch Diamond? Nee, daar heb ik totaal niets mee. Ik houd niet zo van die merken, ik weet niet hoor, maar Windows Mobile enzo zuigt. Ik weet niet of dat erop zit.

Apple iPhone 3G is het toch helemaal? Absoluut géén twijfel aan! Het wordt gewoon de iPhone! Apple ruled.

Groeten,
Doblie.

borgqueenx 07-07-08 17:47

idd, windows mobile...***** os....

iMario 07-07-08 17:49

dat iemand daar uberhaupt over gaat twijfelen:rolleyes:

Doblie 07-07-08 17:49

Ja, dat zuigt echt.. OMG hard. Apple OS is veel beter. Gewoon technisch heel goed, Windows Mobile is zo'n afgezaagd systeem, zoveel lijkend op Windows XP, maar dan nog lelijker. Ik baal ook dat ik een Windows PC heb, ik had liever een Mac.

borgqueenx 07-07-08 17:51

weet je dat ik heel andere reacties krijg op de diamond homebrew site? Die zeggen dat de iphone 3g zuigt :P maar ik weet nu ook wel, dat ik nooit meer een apperaat wet windows mobile ga kopen voorlopig(hoewel windows mobile 7 er sexy uit ziet).

Waarschijnlijk voor de iphone sparen, kan ik over half jaar kopen...
Wat een miskoop is de diamond :(

soCool 07-07-08 19:06

Ik vind het een beetje bizar dat er een thread wordt gestart gebaseerd op één gebruikerservaring en meteen de conclusie wordt getrokken dat de Diamond niets is.

De Diamond is vele malen productiver dan de iPhone. De iPhone koop je om de simpliciteit, maar niet functionaliteit of productiviteit.

johnwalter 07-07-08 19:14

Ik twijfel al heel lang niet :rolleyes:

Chrisl 07-07-08 19:17

Jullie kennen mijn mening over HTC........

Doblie 07-07-08 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 135744)
Ik vind het een beetje bizar dat er een thread wordt gestart gebaseerd op één gebruikerservaring en meteen de conclusie wordt getrokken dat de Diamond niets is.

De Diamond is vele malen productiver dan de iPhone. De iPhone koop je om de simpliciteit, maar niet functionaliteit of productiviteit.

Wat jij wil. :confused:

Michael 07-07-08 19:36

Nou SoCool die diamond is echt niet functioneel. Alles gaat traag en de browser is ronduit slecht. De iPhone mag dan iets minder kunnen maar liever dat dan een slechte diamond.
En de gebruikers ervaring zoals hierboven beschreven is niet de enige Misschien moet je eens googlen.

Celf 07-07-08 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 135765)
Nou SoCool die diamond is echt niet functioneel. Alles gaat traag en de browser is ronduit slecht. De iPhone mag dan iets minder kunnen maar liever dat dan een slechte diamond.
En de gebruikers ervaring zoals hierboven beschreven is niet de enige Misschien moet je eens googlen.


Deze discussie draagt eigenlijk nergens toe bij. Van beide apparaten hoor je veel positieve EN negatieve commentaren. Laat iedereen zelf bepalen wat hij\zij belangrijk vindt en daar de keuze op baseren.

borgqueenx 07-07-08 21:46

zelfs liever mn oude iphone dan de diamond. touchflo 3d gaat traag, browser is echt erg, en de batterij is heel snel leeg. 3 uur muziek met scherm uit. en de muziek functie in touchflo...aaargh! voordeel van de diamond is de mooie menu, mooier als de iphone, alleen gaat touchflo super traag en houterig. zuigt gewoon... de diamond heeft 3.5g, en de iphone niet. enigste voordeel van dit apperaat samen met de touchflo design. maar wat heb je eraan met zo'n slappe browser?

Celf 07-07-08 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 135864)
wat heb je eraan met zo'n slappe browser?

op basis waarvan dan....? Je weet toch wel dat er twee browsers op de diamond zitten!? Apple maakt vaak melding van het feit dat met de zg. ACID 3 test de Safari browser zoveel beter is dan Internet explorer. Uit diezelfde test blijkt dat Opera Mobile 9.5 (de browser op de Diamond) de vloer aanveegt met de iPhone browser....alleen hoor je Apple DAT nooit roepen. Gebruiksgemak is een persoonlijke kwestie. Het is dan heel goed mogelijk een browser als "slecht" te beoordelen daar waar anderen 'm goed vinden.

borgqueenx 07-07-08 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 135881)
op basis waarvan dan....?

dat hij soms terugspringt naar een bepaald stuk op de pagina, dan moet je afsluiten en opnieuw starten.
en als je text wil invoeren gaat hij ook soms naar een ander stuk, zodat je geen eens ziet wat je schrijft. en alle downloads die je opent worden opgeslagen in intern geheugen, en worden niet verwijderd. dat kun je weer verwijderen op een computer. niet met de verkenner.

Celf 07-07-08 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 135883)
dat hij soms terugspringt naar een bepaald stuk op de pagina, dan moet je afsluiten en opnieuw starten.
en als je text wil invoeren gaat hij ook soms naar een ander stuk, zodat je geen eens ziet wat je schrijft. en alle downloads die je opent worden opgeslagen in intern geheugen, en worden niet verwijderd. dat kun je weer verwijderen op een computer. niet met de verkenner.

en downloaden met de iPhone gaat wel goed...?;)

marcoryn 07-07-08 22:44

htc mensen verwijs ik graag door naar HTCClub.net - Support on all HTC devices. het grootste htc forum met meer dan 20.000 leden :-))

borgqueenx 07-07-08 23:00

internet explorer op de diamond is helemaal erg...en ja, downloaden op de iphone ging altijd prima! filmpjes werden gestreamt, daarna verwijderd. en andere downloads kon je zo op de media drive opslaan met die boss safari dl plugin. heb er echt enorm spijt van, dat ik de diamond heb gekocht.

ArB 07-07-08 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 135884)
en downloaden met de iPhone gaat wel goed...?;)

Met een add-on wel ja :D

iCulture 08-07-08 00:44

 Verplaatst naar: iPhone Klonen en killers


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:48.