Crimefighter13 |
15-08-14 12:23 |
Onrechtmatige weigering van garantie
Ik ben in het bezit van een iPhone 5 en heb deze bijna 2 jaar geleden gekocht in een Mobistar center. Nooit heb ik problemen gehad met mijn iPhone en nooit is hij binnen moeten gaan voor reparatie. Nu onlangs deed mijn volumeknopje het niet meer dus begaf ik mij naar de SWITCH op de Noorderlaan, wat een hoofdkantoor betreft.
Mijn gsm werd aangenomen met screenprotector en werd nagekeken. De medewerkster vertelde mij dat ik een nieuwe zou krijgen, wiste mijn iPhone en vertelde mij dat ik een weekje diende te wachten.
Eens thuis gekomen had ik al een mail van SWITCH dat er niet originele onderdelen werden aangetroffen in mijn toestel en alzo mijn toestel niet hersteld zou worden. Na een telefoontje met SWITCH werd er ons gezegd dat het serienummer van mijn display niet overeenstemt met het serienummer van het toestel.
Wij vertelden hen dat mijn iPhone nog nooit, maar dan ook nog nooit is binnen geweest voor reparatie. Wie dienden 40 Euro te betalen, en kregen een gewiste iPhone terug zonder screenprotector.
Dan maar effe bellen met Apple. Deze konden ons ook geen relaas geven en wij dienen onze iPhone op te sturen via UPS. Aldaar zou men een gratis second opinion doen. Wanneer nu blijkt dat de serienummer inderdaad niet overeenstemt met die van het toestel zou mijn gsm niet meer binnen garantie vallen.
Wij voelen ons zo een slachtoffer in deze zaak daar wij van onszelf weten dat wij nog nooit een reparatie hebben gedaan aan het toestel en wij nu enerzijds al 40 Euro kwijt zijn voor niets, en thans er geen beroep kan gedaan worden op de garantie omdat er een verkeerd display in het toestel zou zitten dat niet bij het toestel hoort.
Mobistar verwijst eveneens door naar Apple..
Ik ben echt radeloos maar zal het hier zeker niet bij laten. Dit kan toch zomaar niet ? Moet je dan tegenwoordig bij aankoop van een Apple toestel een bewijs gaan vragen dat elk onderdeel hetzelfde serienummer heeft dat gekoppeld is aan het desbetreffende toestel.. hoe kan een klant dat nu in godsnaam weten.
Dit alvast gewoon ter info voor de leden op het forum :O
|