Onrechtmatige weigering van garantie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben in het bezit van een iPhone 5 en heb deze bijna 2 jaar geleden gekocht in een Mobistar center. Nooit heb ik problemen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Onrechtmatige weigering van garantie
Ik ben in het bezit van een iPhone 5 en heb deze bijna 2 jaar geleden gekocht in een Mobistar center. Nooit heb ik problemen gehad met mijn iPhone en nooit is hij binnen moeten gaan voor reparatie. Nu onlangs deed mijn volumeknopje het niet meer dus begaf ik mij naar de SWITCH op de Noorderlaan, wat een hoofdkantoor betreft.
Mijn gsm werd aangenomen met screenprotector en werd nagekeken. De medewerkster vertelde mij dat ik een nieuwe zou krijgen, wiste mijn iPhone en vertelde mij dat ik een weekje diende te wachten. Eens thuis gekomen had ik al een mail van SWITCH dat er niet originele onderdelen werden aangetroffen in mijn toestel en alzo mijn toestel niet hersteld zou worden. Na een telefoontje met SWITCH werd er ons gezegd dat het serienummer van mijn display niet overeenstemt met het serienummer van het toestel. Wij vertelden hen dat mijn iPhone nog nooit, maar dan ook nog nooit is binnen geweest voor reparatie. Wie dienden 40 Euro te betalen, en kregen een gewiste iPhone terug zonder screenprotector. Dan maar effe bellen met Apple. Deze konden ons ook geen relaas geven en wij dienen onze iPhone op te sturen via UPS. Aldaar zou men een gratis second opinion doen. Wanneer nu blijkt dat de serienummer inderdaad niet overeenstemt met die van het toestel zou mijn gsm niet meer binnen garantie vallen. Wij voelen ons zo een slachtoffer in deze zaak daar wij van onszelf weten dat wij nog nooit een reparatie hebben gedaan aan het toestel en wij nu enerzijds al 40 Euro kwijt zijn voor niets, en thans er geen beroep kan gedaan worden op de garantie omdat er een verkeerd display in het toestel zou zitten dat niet bij het toestel hoort. Mobistar verwijst eveneens door naar Apple.. Ik ben echt radeloos maar zal het hier zeker niet bij laten. Dit kan toch zomaar niet ? Moet je dan tegenwoordig bij aankoop van een Apple toestel een bewijs gaan vragen dat elk onderdeel hetzelfde serienummer heeft dat gekoppeld is aan het desbetreffende toestel.. hoe kan een klant dat nu in godsnaam weten. Dit alvast gewoon ter info voor de leden op het forum |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
Dat kan. Mobistar is de verkoper dus zal je Mobistar moeten dagvaarden voor de Vredrechter van het gerechtelijk kanton waar jij woont. Dat kan je in persoon doen of met een advocaat. Succes gewenst.
|
#3
|
|||
|
|||
Ik heb hetzelfde mogen meemaken met een 4s. Geseald gekocht. Naar Amsterdam gegaan omdat de batterij zwak was binnen een jaar. Apple Amsterdam vertelde me dat de iPhone al opengeweest was en er zelfs vingerafdrukken inzaten. Een uur met de Engelssprekende manager zitten discussiëren en die herhaalde telkens "i believe that you believe that the iPhone is never been opened". Maar dat dat toch wel zo was. We werden als "gek" bestempeld dus.
|
#4
|
|||
|
|||
Geseald en als nieuw geleverd, maar kennelijk toch een refurbished toestel. Lekker is dat... De les? Nooit Appels kopen bij een Perenboer!
|
#5
|
|||
|
|||
Ik denk niet dat een Apple manager klanten gek gaat verklaren.
Citaat:
|
#6
|
|||
|
|||
|
#7
|
|||
|
|||
|
#8
|
|||
|
|||
|
#9
|
|||
|
|||
Gewoon nieuwe volume flex laten monteren kost je 35 euro. En ben je van al het gezeur af.
En ja je voelt je genaaid . En nee dit ga je uiteindelijk toch niet winnen . Deze verhalen hoor en zie ik dagelijks bij mij in de vorm van refurbished (nieuw gekocht) Door mijn handen glijden . |
#10
|
|||
|
|||
We zien wel .. Aanstaande maandag komen ze mijn iPhone halen met UPS (zelfs op het werk)voor de second opinion. Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat. En inderdaad ik voel mij genaaid .. en hard. Het toestel kost genoeg om dan zo een bak shit over u heen te krijgen waarbij je met uw rug tegen de muur wordt gezet.
|
#11
|
|||
|
|||
Onafhankelijke retailers zoals Switch moeten zich aan bepaalde regels houden als er garantie op Apple producten geclaimd wordt. Ook als die regels niet helemaal in jouw persoonlijke filosofie passen.
Citaat:
Een welgemeende raad: stap nu uit die slachtofferrol want zo'n rol is niet goed voor de geestelijke gezondheid. Succes gewenst. |
#12
|
|||
|
|||
Second opinion .
2e keer weer 40 euro zelfde verhaal Zonde hoor Laatst gewijzigd door suzuki2002; 16-08-14 om 23:51. |
#13
|
|||
|
|||
Of via Test Aankoop. Die zijn ook heel goed in dit soort dingen.
|
#14
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) | jerpsx | iPhone algemeen | 22 | 23-07-13 15:18 |
push notificaties herstellen na 1e weigering | jiggy1965 | iPhone algemeen | 4 | 19-01-13 19:36 |
Email weigering | Leonberger | iPad algemeen | 13 | 02-01-13 23:00 |
Van plan Iphone4s te kopen LOS* garantie inbegrepen van apple ? | hot12345 | iPhone algemeen | 18 | 14-01-12 17:59 |
|
|