//

Onrechtmatige weigering van garantie

Onrechtmatige weigering van garantie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben in het bezit van een iPhone 5 en heb deze bijna 2 jaar geleden gekocht in een Mobistar center. Nooit heb ik problemen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-08-14, 13:23
Crimefighter13 Crimefighter13 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2
Standaard Onrechtmatige weigering van garantie

Ik ben in het bezit van een iPhone 5 en heb deze bijna 2 jaar geleden gekocht in een Mobistar center. Nooit heb ik problemen gehad met mijn iPhone en nooit is hij binnen moeten gaan voor reparatie. Nu onlangs deed mijn volumeknopje het niet meer dus begaf ik mij naar de SWITCH op de Noorderlaan, wat een hoofdkantoor betreft.

Mijn gsm werd aangenomen met screenprotector en werd nagekeken. De medewerkster vertelde mij dat ik een nieuwe zou krijgen, wiste mijn iPhone en vertelde mij dat ik een weekje diende te wachten.

Eens thuis gekomen had ik al een mail van SWITCH dat er niet originele onderdelen werden aangetroffen in mijn toestel en alzo mijn toestel niet hersteld zou worden. Na een telefoontje met SWITCH werd er ons gezegd dat het serienummer van mijn display niet overeenstemt met het serienummer van het toestel.

Wij vertelden hen dat mijn iPhone nog nooit, maar dan ook nog nooit is binnen geweest voor reparatie. Wie dienden 40 Euro te betalen, en kregen een gewiste iPhone terug zonder screenprotector.

Dan maar effe bellen met Apple. Deze konden ons ook geen relaas geven en wij dienen onze iPhone op te sturen via UPS. Aldaar zou men een gratis second opinion doen. Wanneer nu blijkt dat de serienummer inderdaad niet overeenstemt met die van het toestel zou mijn gsm niet meer binnen garantie vallen.

Wij voelen ons zo een slachtoffer in deze zaak daar wij van onszelf weten dat wij nog nooit een reparatie hebben gedaan aan het toestel en wij nu enerzijds al 40 Euro kwijt zijn voor niets, en thans er geen beroep kan gedaan worden op de garantie omdat er een verkeerd display in het toestel zou zitten dat niet bij het toestel hoort.

Mobistar verwijst eveneens door naar Apple..

Ik ben echt radeloos maar zal het hier zeker niet bij laten. Dit kan toch zomaar niet ? Moet je dan tegenwoordig bij aankoop van een Apple toestel een bewijs gaan vragen dat elk onderdeel hetzelfde serienummer heeft dat gekoppeld is aan het desbetreffende toestel.. hoe kan een klant dat nu in godsnaam weten.

Dit alvast gewoon ter info voor de leden op het forum
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-08-14, 13:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crimefighter13 Bekijk bericht
Ik ben echt radeloos maar zal het hier zeker niet bij laten. Dit kan toch zomaar niet ?
Dat kan. Mobistar is de verkoper dus zal je Mobistar moeten dagvaarden voor de Vredrechter van het gerechtelijk kanton waar jij woont. Dat kan je in persoon doen of met een advocaat. Succes gewenst.
  #3  
Oud 15-08-14, 15:21
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Ik heb hetzelfde mogen meemaken met een 4s. Geseald gekocht. Naar Amsterdam gegaan omdat de batterij zwak was binnen een jaar. Apple Amsterdam vertelde me dat de iPhone al opengeweest was en er zelfs vingerafdrukken inzaten. Een uur met de Engelssprekende manager zitten discussiëren en die herhaalde telkens "i believe that you believe that the iPhone is never been opened". Maar dat dat toch wel zo was. We werden als "gek" bestempeld dus.
  #4  
Oud 15-08-14, 15:33
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Geseald en als nieuw geleverd, maar kennelijk toch een refurbished toestel. Lekker is dat... De les? Nooit Appels kopen bij een Perenboer!
  #5  
Oud 15-08-14, 15:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSpy Bekijk bericht
IWe werden als "gek" bestempeld dus.
Ik denk niet dat een Apple manager klanten gek gaat verklaren.

Citaat:
Ik heb hetzelfde mogen meemaken met een 4s. Geseald gekocht.
Wat is "geseald"? Een verpakking opnieuw "sealen" is doodsimpel. Heeft Mobistar misschien toestellen die teruggebracht werden laten herstellen en opnieuw geseald? En dan verkocht als nieuw?
  #6  
Oud 15-08-14, 15:41
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
...Heeft Mobistar misschien toestellen die teruggebracht werden laten herstellen en opnieuw geseald? En dan verkocht als nieuw?
Dat weet alleen Mobistar...
  #7  
Oud 15-08-14, 15:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoanNeervoort Bekijk bericht
Dat weet alleen Mobistar...
Of de franchisenemer van Mobistar.
  #8  
Oud 15-08-14, 15:44
RoanNeervoort RoanNeervoort is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Doetinchem
Berichten: 139
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Of de franchisenemer van Mobistar.
True...betwijfel alleen of die dat gaat zeggen....want (volgens mij) mag alleen Apple toestellen maken. Heb ik het fout zeg het dan gerust
  #9  
Oud 16-08-14, 09:09
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Gewoon nieuwe volume flex laten monteren kost je 35 euro. En ben je van al het gezeur af.

En ja je voelt je genaaid . En nee dit ga je uiteindelijk toch niet winnen .
Deze verhalen hoor en zie ik dagelijks bij mij in de vorm van refurbished (nieuw gekocht)
Door mijn handen glijden .
  #10  
Oud 16-08-14, 11:56
Crimefighter13 Crimefighter13 is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2
Standaard

We zien wel .. Aanstaande maandag komen ze mijn iPhone halen met UPS (zelfs op het werk)voor de second opinion. Ik hou jullie op de hoogte van het resultaat. En inderdaad ik voel mij genaaid .. en hard. Het toestel kost genoeg om dan zo een bak shit over u heen te krijgen waarbij je met uw rug tegen de muur wordt gezet.
  #11  
Oud 16-08-14, 12:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crimefighter13 Bekijk bericht
En inderdaad ik voel mij genaaid .. en hard.
Onafhankelijke retailers zoals Switch moeten zich aan bepaalde regels houden als er garantie op Apple producten geclaimd wordt. Ook als die regels niet helemaal in jouw persoonlijke filosofie passen.

Citaat:
Aanstaande maandag komen ze mijn iPhone halen met UPS (zelfs op het werk)voor de second opinion.
Dat is toch heel netjes van Apple. Apple is niet kneuterig als het om garantie gaat. En als er een fout gebeurd is tijdens de productie van dat toestel dan krijg jij een nieuw toestel

Een welgemeende raad: stap nu uit die slachtofferrol want zo'n rol is niet goed voor de geestelijke gezondheid. Succes gewenst.
  #12  
Oud 16-08-14, 13:50
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Second opinion .

2e keer weer 40 euro zelfde verhaal


Zonde hoor

Laatst gewijzigd door suzuki2002; 16-08-14 om 23:51.
  #13  
Oud 17-08-14, 12:45
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat kan. Mobistar is de verkoper dus zal je Mobistar moeten dagvaarden voor de Vredrechter van het gerechtelijk kanton waar jij woont. Dat kan je in persoon doen of met een advocaat. Succes gewenst.
Of via Test Aankoop. Die zijn ook heel goed in dit soort dingen.
  #14  
Oud 28-08-14, 14:31
brittg brittg is offline
• iOS 1.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 4
Standaard

Heb ook problemen met Mobistar...

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ij-hebben.html
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) jerpsx iPhone algemeen 22 23-07-13 15:18
push notificaties herstellen na 1e weigering jiggy1965 iPhone algemeen 4 19-01-13 19:36
Email weigering Leonberger iPad algemeen 13 02-01-13 23:00
Van plan Iphone4s te kopen LOS* garantie inbegrepen van apple ? hot12345 iPhone algemeen 18 14-01-12 17:59

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:06.