iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   AppleCare+ (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/158194-applecare.html)

Roos79 29-09-14 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 974979)
Ik had op mijn 5 al een AppleCare afgesloten en vorig jaar op de 5s een AppleCare+. Op de 6+ ga ik het dit jaar ook weer doen. Loop binnen een paar weken (wanneer de grootste drukte weg is) wel weer de AS hier in Den Haag binnen om dat af te sluiten.

Let alleen wel op want volgens mij id de tijd dat je het mag afsluiten na aankoop al een flink stuk korter!
Het was een jaar maar nu dacht ik 1 maand!

Mandarijntje 29-09-14 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 976208)
Er zitten zeker goede mensen op Ebay, maar ook niet goede mensen die je oplichten. Wees opgelet dus als je iets op Abay aanschaft.

Dit deel begrijp ik. Maar mijn vraag was eigenlijk hoe ik achter het verschil tussen AppleCare en AppleCare+ kan komen.
Is AppleCare voor de iPhone automatisch Applecare+ ?

flappah 29-09-14 11:48

Er is nu niet meer zoiets als AppleCare voor de iPhone. Dit is nu AppleCare+ geworden. Je kunt nog wel een "gewone" AppleCare op de Macs (Macbook/iMac) afsluiten. Voor de iPhone is dit echter de + versie geworden. Volgens mij is het enige verschil dat je twee keer een schade door eigen schuld incident mag laten repareren (valschade bijvoorbeeld). Het kost dan ook iets meer dan dat vroeger AppleCare kostte. Die was rond de 60 euro. Nu is het 99 euro.

En inderdaad, Roos79 heeft gelijk. Je moet het binnen een aantal dagen na aankoopdatum doen. AppleCare kan tot 1 jaar na aankoop. AppleCare+ maar tot 30 dagen bij een Apple Store of 60 dagen door gebruik te maken van een telefoonnummer.
AppleCare+ voor iPhone - Apple Store (Nederland)

[edit]
Toen ik vorige week vrijdag m'n 6+ kocht begon de medewerker dat het meteen bij aankoop aangeschaft moest worden. Ik had geen zin in een discussie maar ik wist zeker dat het ook naderhand (tot 60 dagen dus) aangeschaft mocht worden. Ik denk dat ze dat er graag bij verkopen omdat (zoals ik uit eerste hand vroeger al eens van een Apple medewerker te horen kreeg) ze extra provisie krijgen op basis van het aantal afgesloten Applecare's. Nu wilde ik m toch al aanschaffen dus ik dacht, doe maar.

ipeertje 29-09-14 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mandarijntje (Bericht 976203)
Uhm voordat jullie te snel oordelen; het internet staat vol met mensen die applecare succesvol op ebay aanschaffen.
- Apple Care van ebay | One More Thing
- [AppleCare] Op eBay kopen? - Macs & Software - GoT

Koop het dan maar, dan zien we je wel een keer terug op dit forum klagen dat je opgelicht bent. Dit is gewoon zo stom dat ik niet de moeite ga nemen om uit te leggen dat dit een grote scam is.

Richard_AFC 29-09-14 14:00

Ik ben geinteresseerd in AppleCare+, maar hoe is de ervaring? Als je je telefoon hebt laten vallen, kan je Apple bellen of moet je perse langs een winkel van Apple?

En hoe 'moeilijk' wordt er gedaan over een schade?
Hoor het graag.

flappah 01-10-14 10:43

Aan het aantal reacties te zijn, mijzelf incluis, zijn er weinig ervaringen. Met AppleCare weet ik dat Apple het principe hanteert, "No questions asked". Heel laagdrempelig dus. Uit de AppleCare+ theorie zie je dat je max. 2 incidenten mag aanmelden waar diefstal niet onder valt. Er is een eigen risico van 69 euro per incident.

Starscreamer 09-03-17 09:26

ff een bump want ik twijvel.
Ik heb een inboedel verzekering die schade dekt.
Ook heb je als consument 2 jaar recht op garantie.
Maar 150 euro is serieus geld.
Als je schade hebt kost je 29 euro eigen risico.
Dus stel dat een scherm stuk gaat kost het je 179 euro.
Wat is jullie eravaring na 3 jaar?

Starscreamer 28-03-17 11:39

up :cool:
Zelf heb ik nog nooit een kapot scherm gehad maar 150 euro blijft een hoop knaken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:17.