//

Moeder stapt over van 3GS naar..... welke?

Moeder stapt over van 3GS naar..... welke? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn moeder gebruikt de 3Gs, ooit ook tweedehands gekocht, met veel plezier. Ze zegt ook altijd dat ze er niets over te klagen heeft, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-10-14, 13:03
Venusalsa Venusalsa is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Lightbulb Moeder stapt over van 3GS naar..... welke?

Mijn moeder gebruikt de 3Gs, ooit ook tweedehands gekocht, met veel plezier.
Ze zegt ook altijd dat ze er niets over te klagen heeft, maar ze beseft nu wel dat ze aan een upgrade toe is om nog mee te kunnen gaan qua fotocamera, software en app updates.

De vraag is nu naar welke telefoon ze het beste kan upgraden. Een iPhone 6 is echt niet aan haar besteed, ook nagaande dat ze de 3GS snel en goed genoeg nog vindt (muv de camera). Ik wil haar niet meer geld laten besteden dan nodig is.

De iPhone 4S zou prima zijn, maar deze kan ook net aan/net niet aan mee met de huidige iOS update. Het is wel de bedoeling dat ze weer even vooruit kan.

Ik vraag me dus af wat wijsheid is: de iPhone 5 of de iPhone 5s...?
Ik wil zo laag mogelijk zitten, maar wat nog wel verstandig is.

Ze werkt op loopafstand van de Apple Store in Amsterdam, dus terugroep problemen daar kijkt ze niet tegen op, maar als het een model is dat toch ook bekend staat om andere kwaliteitsproblemen waar je meestal de sjaak mee bent, dan hoor ik dat ook graag (ik heb er wel veel over gelezen, maar ik weet niet of ik alleen de klachten lees natuurlijk). Wil namelijk niet mijn mama met zorgen opzadelen.

Het gaat erom dat ze weer tot aan 2 jaar vooruit kan met haar Songpop en Smurfendorp Die camera zit sowieso goed voor haar welke upgrade ze ook kiest na de 3Gs.
De telefoon zal tweedehands aangeschaft worden en zal het om 32Gb gaan.

Alvast bedankt voor jullie blik hierop
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-10-14, 14:03
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Ik denk dat ik zelf zou kiezen voor een 5c.

Iig niet de 4s welke nu echt het allerlaagste model zijn qua prestaties.
Dan kom je al snel aan de 5, maar die beschadigd nogal snel.

De 5c is, op een aantal kleine punten na, precies hetzelfde. En het heeft ongeveer dezelfde look en feel als een 3GS.
  #3  
Oud 06-10-14, 14:15
leandertjee leandertjee is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 66
Standaard

ik zeg ook de 5c

4s moet je niet meer aan beginnen, die wordt waarschijnlijk binnen jaar toch niet meer ondersteund zoals de 3gs (of misschien nu al?). en dan kan je heel veel apps niet meer downloaden. Dit probleem heb ik nu namelijk met mijn 3gs.

5c is na de 4s de goedkoopste die je kan krijgen en een prima telefoon, heeft mijn zus ook. de stap van 3gs naar 5 is sws heel erg groot. Enige verschil tussen 5c en 5(s) is volgensmij het plastic, de vingerafdrukscanner en een klein beetje snelheidsverschil.
  #4  
Oud 06-10-14, 14:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leandertjee Bekijk bericht
Enige verschil tussen 5c en 5(s) is volgensmij het plastic, de vingerafdrukscanner en een klein beetje snelheidsverschil.
"Volgens jou" is dat misschien zo, maar niet volgens de specificaties.
  #5  
Oud 06-10-14, 14:24
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

De 5c is toch vrijwel gelijk aan de oude 5 (niet de 5s uiteraard).
Behalve dat ie wat meer 4G frequenties aankan?
  #6  
Oud 06-10-14, 14:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 Bekijk bericht
Behalve dat ie wat meer 4G frequenties aankan?
En dat is dan, wat mij betreft, een groot verschil. Zeker in Holland waar door sommige providers overwegend de 800 MHz LTE band gebruikt wordt. Een frequentieband die de radiochip van de iPhone 5 niet ondersteunt.
  #7  
Oud 06-10-14, 15:03
Richu75 Richu75 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En dat is dan, wat mij betreft, een groot verschil. Zeker in Holland waar door sommige providers overwegend de 800 MHz LTE band gebruikt wordt. Een frequentieband die de radiochip van de iPhone 5 niet ondersteunt.
Uiteraard. Maar aangezien de beste vrouw nu een 3GS heeft zal ze daar iig niet op achteruit gaan
  #8  
Oud 07-10-14, 16:25
Venusalsa Venusalsa is offline
• iOS 8.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor het meedenken!
Ik had de 5C inderdaad helemaal niet meegenomen, terwijl dat in dit geval geen gek idee is. Het aanbod is helaas niet zo groot, maar ze kan er wel op wachten, dus dat moet wel goed komen.

Thanks again!

... En mijn moeder is inderdaad (nog...) echt niet bezig met functionaliteiten die echt profijt hebben van 4G, maar als haar dochter vind ik het toch handig om dit soort info te horen, om een beetje te kunnen anticiperen Want ze heeft me al vaker verbaasd op dit vlak.
  #9  
Oud 07-10-14, 17:46
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Heb je je moeder wel eens meegenomen naar de Store om de feel van de 5c zelf te ervaren? Kan je gelijk een overweging tussen de 5C en de 5S maken.
__________________
Reageren

Labels
iphone 3gs, iphone 5, iphone 5s, upgrade



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:33.