iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SIM-kaart wordt niet ondersteund (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/15945-sim-kaart-wordt-niet-ondersteund.html)

iPhone Paul 16-09-08 22:50

SIM kaart niet ondersteund: iTunes
 
Hi Guys, I'm new here!

Net mijn 3G laten unlocken. Dit is met een extra kaartje onder mijn SIM gedaan. Uiteraard werkte alles goed van te voren: upgraden naar 2.1 en iTunes naar 8.0 Nu krijg ik de melding: SIM kaart wordt niet ondersteund. (PIN-code is uit) Met T-Mobile SIM werkt alles ok.
Ik wil (nog) niet te veel klooien ivm garantie. Suggesties?
Jullie snappen wel dat ik er mee aan de gang wil....

cypher21 16-09-08 22:55

je unlock kaart werkt niet

iPhone Paul 16-09-08 23:00

... terug gaan dus?
Is dit wel een gebruikelijke manier van unlocken?

cypher21 16-09-08 23:01

helaas zijn die sim-unlock kaarten (nog) de enige manier

iScorpio 16-09-08 23:02

Over welke unlock kaart praten we hier?

iPhone Paul 16-09-08 23:05

zo'n doorzichtih ding met een chip er op.
Uit je sim moet je bovenaan een hokje knippen, anders past het niet...

iScorpio 16-09-08 23:07

Lees anders eerst deze topic eens door: https://forum.iculture.nl/f14/i...ock-topic.html

Er zijn verschillende typen unlock kaarten met elk een eigen naam.

Dien 16-09-08 23:33

zet je telefoon in airplane mode. Sluit hem aan via USB en synchroniseer. Na synchen even rebooten. Dit zal waarschijnlijk de oplossing zijn.

Fresh 17-09-08 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dien (Bericht 192726)
zet je telefoon in airplane mode. Sluit hem aan via USB en synchroniseer. Na synchen even rebooten. Dit zal waarschijnlijk de oplossing zijn.

Dien, je bent echt geweldig! Zojuist gaf m'n iPhone 3G de geest (iTunes logo + stekker). Ik heb hem opnieuw hersteld met iTunes en geactiveerd met de originele Portugese simkaart. Daarna zei iTunes dat de simkaart ongeldig was. Een herstart deed wonderen! THX, guru! En ik heb het strakke T-Mobile logo terug, geen gescroll meer...

iPhone Paul 17-09-08 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dien (Bericht 192726)
zet je telefoon in airplane mode. Sluit hem aan via USB en synchroniseer. Na synchen even rebooten. Dit zal waarschijnlijk de oplossing zijn.

Dus: Airplane mode inschakelen
USB aansluiten
iTunes opstarten
Syncen
Uitzetten met USB aangesloten?
Aanzetten met USB aangesloten?
Of kun je ook anders rebooten?

Dien 17-09-08 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone Paul (Bericht 193055)
Dus: Airplane mode inschakelen
USB aansluiten
iTunes opstarten
Syncen
Uitzetten met USB aangesloten?
Aanzetten met USB aangesloten?
Of kun je ook anders rebooten?

1: Airplane mode aanzetten
2: iTunes starten
3: USB Aansluiten
4: Synchen
5: Na synchen, airplane mode uitzetten
6: Rebooten

iPhone Paul 17-09-08 20:21

Hi Dien,

Het werkt! Thanx a lot!
Kan ik nu toekomstig "normaal" syncen?
Om de (gratis) programma's via iTunes te syncen,
begint mijn PC te zeuren over onvoldoende rechten...?
Any advise?

Dien 17-09-08 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone Paul (Bericht 193431)
Hi Dien,

Het werkt! Thanx a lot!
Kan ik nu toekomstig "normaal" syncen?
Om de (gratis) programma's via iTunes te syncen,
begint mijn PC te zeuren over onvoldoende rechten...?
Any advise?

Waarschijnlijk moet je je computer rechten geven om jou iTunes account the mogen gebruiken. Dit kun je ergens in iTunes aanpassen.

Bij edit of iets dergelijks...

devned 18-09-08 07:50

Hoi Dien,

Ik heb hetzelfde probleem.
Echter als Itunes opnieuw is gestart moet ik telkens de zelfde handelingen uitvoeren.

Ook heb ik de computer rechten gegeven onder het menu item 'Store'.

Heb je evt nog meer tips om dit te voorkomen?

Bij voorbaat dank!

Dien 18-09-08 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door devned (Bericht 193674)
Hoi Dien,

Ik heb hetzelfde probleem.
Echter als Itunes opnieuw is gestart moet ik telkens de zelfde handelingen uitvoeren.

Ook heb ik de computer rechten gegeven onder het menu item 'Store'.

Heb je evt nog meer tips om dit te voorkomen?

Bij voorbaat dank!

Je bedoelt dat je telkens de iPhone in vliegtuigmodus moet zetten om iTunes te gebruiken?

Dat klopt, anders herkent iTunes je iPhone niet.

devned 18-09-08 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dien (Bericht 193826)
Je bedoelt dat je telkens de iPhone in vliegtuigmodus moet zetten om iTunes te gebruiken?

Dat klopt, anders herkent iTunes je iPhone niet.

Ja inderdaad... alleen het probleem daarbij is als ik de 3g op vliegtuigmodus zet en hem er daarna weer vanaf haal hij de operator kwijt is ( us 3g met turbosim en orange sim ). Of haal ik nu een ander probleem erbij :confused:

rikfrombelgium 18-09-08 11:36

dus zij moeten telkens hun iphone in vliegtuigmodus zetten als ze met itunes syncen? Hoe komt dit?

Dien 18-09-08 11:46

Omdat op één of andere manier de piggysim's het netwerk niet meer terugvinden als je hem van vliegtuigmodus afhaalt.

Kleine moeite om je toestel even opnieuw op te starten ;) En het kan ook totaal geen kwaad om dit eens te doen.

devned 18-09-08 11:48

hmm ok... is het toevallig ook al bekend of alle sims dit hebben?
m.a.w. heeft het zin om opzoek te gaan naar een andere sim tegen dit probleem?

( ben het overigens helemaal eens dat rebooten zinvol is :) vind het alleen omslachtig om te connecten )

Dien 18-09-08 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door devned (Bericht 193843)
hmm ok... is het toevallig ook al bekend of alle sims dit hebben?
m.a.w. heeft het zin om opzoek te gaan naar een andere sim tegen dit probleem?

( ben het overigens helemaal eens dat rebooten zinvol is :) vind het alleen omslachtig om te connecten )

Tuurlijk kun je opzoek gaan naar andere sims die dit probleem niet hebben.
Het lijkt erop dat iPhone's aangekocht bij T-Mobile NL dit probleem hebben.

Ik gebruik een Portugese iPhone en heb nergens last van.

Onthou alleen wel dat bij andere simkaarten weer andere nadelen zitten.

Dikke simkaarten, Schuren, Plakken, Kapotte simtrays als gevolg....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:54.