iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SIM-kaart wordt niet ondersteund (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/15945-sim-kaart-wordt-niet-ondersteund.html)

Kets 15-10-09 17:03

Simkaart niet ondersteund
 
Beste,

Ik heb een iPhone 3G van uit Nederland, en ik wil hier in België er gebruik van maken. Maar ik kan die dus niet activeren met een Belgische simkaart? dus graag ik ook niet verder dat het aansluiten van iTunes probleem?

Kan ik dit op een manier oplossen ?

Grz
Mathias

WDS001 15-10-09 17:09

Daarvoor moet je unlocken. Dit kan je door de juiste 3.1.2 customfirmware te downloaden uit dit topic. Dan met shift-herstel updaten in iTunes. Als laatste Ultrasn0w uit Cydia halen en je iPhone is gejailbreakt én unlockt zodat je er ook een Belgische simkaart in kan steken.

Kets 15-10-09 17:14

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 367850)
Daarvoor moet je unlocken. Dit kan je door de juiste 3.1.2 customfirmware te downloaden uit dit topic. Dan met shift-herstel updaten in iTunes. Als laatste Ultrasn0w uit Cydia halen en je iPhone is gejailbreakt én unlockt zodat je er ook een Belgische simkaart in kan steken.

Oke bedankt ga ik meteen proberen!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 367850)
Daarvoor moet je unlocken. Dit kan je door de juiste 3.1.2 customfirmware te downloaden uit dit topic. Dan met shift-herstel updaten in iTunes. Als laatste Ultrasn0w uit Cydia halen en je iPhone is gejailbreakt én unlockt zodat je er ook een Belgische simkaart in kan steken.

Maar ik krijg alleen maar uitwerpen ?

WDS001 15-10-09 18:32

Je moest de juiste customfirmware downloaden en installeren ;) Jij hebt waarschijnijk die zonder activatie genomen, maar als je afhankelijk bent van een softwarematige unlock, moet je die mét activatie nemen.

EDIT
Of nee, je moet je iPhone activeren met je Nederlandse simkaart, dan je Belgische simkaart erin en Ultrasn0w installeren.


Kets 15-10-09 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 367921)
Je moest de juiste customfirmware downloaden en installeren ;) Jij hebt waarschijnijk die zonder activatie genomen, maar als je afhankelijk bent van een softwarematige unlock, moet je die mét activatie nemen.

EDIT
Of nee, je moet je iPhone activeren met je Nederlandse simkaart, dan je Belgische simkaart erin en Ultrasn0w installeren.


Zoals je zei heb ik:
- Jailbreak
- Activatie
- Cydia

Genomen, die is toch goed ? dan gwn gedownload en wat moet ik dan met dat bestand doen ?

Destiny 15-10-09 18:35

Als je nu op 3.0 zit dan kun je gewoon Redsn0w gebruiken om hem te activeren. Daarna kun je een custom 3.1.2 MET activatie downloaden en dan herstellen in recovery mode naar die custom.

EDIT
Je zult eerst gejailbreakt MOETEN zijn voordat hij een custom firmware pakt


Kets 15-10-09 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 367929)
Als je nu op 3.0 zit dan kun je gewoon Redsn0w gebruiken om hem te activeren. Daarna kun je een custom 3.1.2 MET activatie downloaden en dan herstellen in recovery mode naar die custom.

Ik denk dat jullie mijn vraag niet begrepen hebben..

Ik zit nog altijd op de emergency optie VOORALEER je de iphone kan gebruiken. Dan moet je een sim-kaart insteken vooralleer je de iphone kan gebruiken dus kan ik ook me fw niet gaan bekijken ezv ..

Destiny 15-10-09 18:37

Download Redsn0w en gebruik dat ;)

Kets 15-10-09 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 367933)
Download Redsn0w en gebruik dat ;)

Ik krijg nu de heletijd van Connect with itunes logo ..

Destiny 15-10-09 19:06

Bij Redsn0w? Maak anders eens een screenshot.

Kets 15-10-09 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 367960)
Bij Redsn0w? Maak anders eens een screenshot.

Ik heb redsnow gedaan, krijg ik het downloading jailbreak ezv.. jah..

Nu ben ik even de originele er terug op aan het herstellen en dan terug redsnow.. zien wat hij doet

Destiny 15-10-09 19:09

Je moet niet naar de officiele 3.1.2 gaan he.

Kets 15-10-09 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 367963)
Je moet niet naar de officiele 3.1.2 gaan he.

Naar een 3.0 die ik hier ergens gedownload heb, van 3.0 lukt het nog wel he dacht ik ? ;)

Destiny 15-10-09 19:13

Herstel idd met 3.0. Daarna krijg je error 1015. Download iRecovery via google en voer de volgende commando's uit:

setenv auto-boot true
saveenv
fsboot

Daarna jailbreaken met Redsn0w. Daarna een custom firmware MET activatie downloaden en in Recovery Mode herstellen naar die custom.

Kets 15-10-09 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 367970)
Herstel idd met 3.0. Daarna krijg je error 1015. Download iRecovery via google en voer de volgende commando's uit:

setenv auto-boot true
saveenv
fsboot

Daarna jailbreaken met Redsn0w. Daarna een custom firmware MET activatie downloaden en in Recovery Mode herstellen naar die custom.

Oke, redsn0w is gelukt. Maar zou ik niet op 3.0 blijven zonder een custom fw en nu gwn Yellowsnow downloaden?

Destiny 15-10-09 19:37

Ik zou gewoon een custom 3.1.2 downloaden uit het custom firmware topic MET activatie. Daarna iPhone in Recovery Mode zetten en herstellen naar die custom firmware.

Kets 15-10-09 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 367986)
Ik zou gewoon een custom 3.1.2 downloaden uit het custom firmware topic MET activatie. Daarna iPhone in Recovery Mode zetten en herstellen naar die custom firmware.

Ik heb nu duidelijk de activatie gedownload en gehersteld .. maar kan nog steeds geen ontvangste krijgen op mijn belgische provider ?

WDS001 15-10-09 20:00

En je hebt Ultrasn0w al geïnstalleerd uit Cydia?

Kets 15-10-09 20:09

K het werkt :D topic mag toe!

carlos_33 22-10-09 18:28

sim kaart niet wordt ondersteund?
 
Beste,

Ik heb het volgende probleem,Ik heb een simlock vrije Iphone 3G, ik had hem aangesloten op PC en iTunes opgestart. Ik kreeg melding dat er een nieuwe update is voor dit programma, gedownload en geïnstalleerd. Daarna ging me Iphone opnieuw opstarten en toen kreeg ik in iTunes het volgende melding: De SIM kaart in de Iphone wordt niet ondersteund" En in Iphone kan ik alleen noodoproep bellen. De Iphone was gewoon simlock vrij. Komt dit door dat ik een update hebt uitgevoerd? Herkent iemand dit probleem?

Gr.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:37.