iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 6 plus krom (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/159486-iphone-6-plus-krom.html)

toeterbaas 27-10-14 17:39

Nasty zo een krom ding :mad:

DHL 28-10-14 09:58

iPhone 6 buigt niet sneller dan HTC One M8 | B R I G H T

iPhoneAlot 28-10-14 11:05

Tja, als je zo onhandig bent om je net nieuwe, prachtige en dure iPhone te vernielen, dan is 'eigen schuld, dikke bult' meestal een brug te ver.

Dit wordt een schoolvoorbeeld van Cognitieve Dissonantie Reductie.

DHL 28-10-14 13:19

Oei, die uitdrukking ken ik niet :o

iPhoneAlot 28-10-14 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DHL (Bericht 982144)
Oei, die uitdrukking ken ik niet :o

Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennisnemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren. Het tegenovergestelde van cognitieve dissonantie is cognitieve consonantie.
Bron: Wiki.

Als je bijv. geen iPhone 6 kunt of wilt betalen, zeg je dat je lekker bij je iPhone 4 blijft, omdat die protserige iPhone 6 veel te makkelijk buigt. Of als je mooie iPhone 6+ ineens onder een hoek krom staat, ligt dat aan het toestel en niet aan jezelf. Of, ik ga nooit stemmen, want die zakkenvullers...

flappah 28-10-14 15:12

Of zoals ik het vroeger leerde, cognitieve dissonantie is het verschil tussen het beeld van de situatie in je hoofd en de werkelijke situatie.

iPhoneAlot 28-10-14 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 982170)
Of zoals ik het vroeger leerde, cognitieve dissonantie is het verschil tussen het beeld van de situatie in je hoofd en de werkelijke situatie.

...maar vooral de aanpassing van die 'werkelijkheid' om het in je hoofd aanvaardbaar te maken!

flappah 28-10-14 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 982197)
...maar vooral de aanpassing van die 'werkelijkheid' om het in je hoofd aanvaardbaar te maken!

Yep, inderdaad!

Con 28-10-14 18:30

Hmm.. nooit geweten dat ik de iPhone 6 niet kan betalen. Ik dacht altijd dat ik het formaat te groot vond. Weer wat geleerd....

iPhoneAlot 28-10-14 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Con (Bericht 982203)
Hmm.. nooit geweten dat ik de iPhone 6 niet kan betalen. Ik dacht altijd dat ik het formaat te groot vond. Weer wat geleerd....

quod demonstrandum est...

WhyNotCallMeRo 28-10-14 20:35

Wie heeft er nu de langste ?

Hahaha

Wally© 28-10-14 20:36

't Is al goe mannen...

Al da ge-etaleer zal de iPhone helaas niet rechter maken...

On-topic...plieês... ;)

apotheosis 28-10-14 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 981666)

Eigen schuld hebbuh hebbuh en pronken pronken met de MR surfplank

Wat bazel jij toch allemaal zeg.

Pronken? Maar Apple was niet de 1ste die met zo'n grote smartphones afkwam?
Ik koop geen iPhone 6 plus om mee te pronken ze, integendeel zelfs, sinds ik zo'n dure iPhones heb, ik haal die uiteraard wel veel boven maar ik loop er ook niet mee te koop, er zijn altijd foute mensen aanwezig als je bv op cafe zit enz.... Dus ik zal die ook nooit op de tafel in cafe ofzo laten liggen dus van pronken is al helemaal geen sprake, teveel dieven/foute mensen zijn er.

Tijden veranderen nu éénmaal en Apple heeft dit verandert met name Steve Jobs die opeens met de iPhone afkwam.

In den beginne was dat tv kijken op een goed werkend smartphone er nog niet echt, dat is er allemaal nadien bijgekomen en het blijkt dat je dit beter doet met een groter scherm, logisch ook.

De echte Apple fans/iPhones fans die kopen de iPhone niet om de snob of nek mee uit te hangen maar omdat dat toestel hen het beste ligt, mooi is ook (smaken verschillen maar ik vind het prachtig) en vooral de ios natuurlijk die ik liever heb dan android. (al zijn er nog meerdere zaken voor verbetering vatbaar).

peerenbooms 28-10-14 23:07

over bazelen gesproken ...........

Affinity 29-10-14 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 982255)
over bazelen gesproken ...........

Ja dat kon jij inderdaad als de beste.

Apotheosis heeft toch gelijk, als je dat niet snapt dan ben je een hopeloos geval.

Er zullen zeker mensen zijn die willen pronken met hun iPhone, dat soort mensen zijn er nu eenmaal.
Maar om dat zo te veralgemenen, hoe dom ben je dan? Dus omdat iets (eigenlijk té) duur is, ben je plots iemand die wil pronken met je iPhone? Wat als je nu gewoon die iPhone zo goed vind dat je hem wil kopen? Of kan dat niet?

Over die bendgate, mijne zit al sinds de dag na release dagelijks in mijn voorzak en daar is niks op aan te merken.
Heel dat bendgate gedoe is imo zwaar overroepen, ofwel hebben ze bij mij andere materialen gebruikt voor mijn iPhone... Ik vermoed dat het het eerste is.

Ik vind als je ziet hoe dun hij is en als je weet dat dat aluminium is, dan moet je daar toch zoiezo wat voorzichtiger mee kunnen omspringen... Ik ga niet zeggen dat je geen normaal gebruik kan hebben, want dat moet je net wel kunnen. Mijne zit zelfs vaak in een jeans waarvan de zak redelijk strak is en de iPhone maar net gepast in kan, als ik die broek aanheb weet ik ook dat ik niet heel fors door mijn benen moet zakken zodat mijn zak bij wijze van spreken bijna openscheurt.

In de achterzak moet je zo'n dun plaatje aluminium al helemaal niet gaan steken, dat lijkt mij gewoon common sense...

Volgens mij zijn de meeste gebogen iPhones aan de mensen zelf te danken... Kijk nu naar deze thread, dat is wellicht de eerste/enigste persoon van dit forum met een gebogen iPhone? Zogezegd is er niks speciaal mee gebeurd, maar hoe hard kan je iemand vertrouwen met een dikke deuk op de achterkant van zijn iPhone?

Even een voorbeeldje: Toen ik onlangs een nieuw strijkijzer kocht had ik deze per ongeluk laten vallen op een harde tegel, plots begon er water uit te lekken... Ik ging terug naar de winkel en zei dat hij water lekt en dat ik hem nochtans nog niet gebruikt had, ik vermeldde er ook bij dat het om een toonzaalmodel ging... Zonder enige reactie hebben ze het toestel gratis hersteld...
Inderdaad ja, zo "eerlijk" zijn mensen.

apotheosis 29-10-14 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 982255)
over bazelen gesproken ...........

Sterk argument.

Appleuser 30-10-14 15:38

Misschien moet je je wat gaan verdiepen in het consumentenrecht of even belletje doen naar een advocatenkantoor en wat simpele vragen stellen.

Het is namelijk zo dat wanneer de consument een product koopt, er wordt geacht dat het product naar behoren werkt. Hierbij wordt rekening gehouden met dat de consument dommer is dan een steen (daarom hebben ze tegenwoordig "geen kinderen/dieren in magnetron" stickers e.d.)

Helaas moet je ook meenemen dat het een bekend probleem was (iedereen die nu een baby/dier in de magnetron ploft krijgt geen vergoeding) en dus moet je gewoon eventjes een advocatenkantoor bellen als je die €300,- in geen geval wilt betalen.

Vaak zijn dit soort uitspraken van grote bedrijven ook om ervoor te zorgen dat het meerendeel geen nieuw toestel zal eisen en gewoon de "boete" van €300,- betaalt. Moet je doorheen prikken. Neem mijn woorden niet voor waarheid aan, maar zoek wel even uit hoe het zit, ik ben nl. geen advocaat.

DHL 30-10-14 16:46

Ik ben 45 jaar en heb eigenlijk alles wat ik nodig heb. Dat neemt niet weg dat er nog zaken zijn waar ik echt blij van word als ik die koop. Twee maanden geleden een elektrische fiets gekocht, nog altijd ben ik er blij mee. Mijn 6 plus... echt heel erg blij mee. Heb nu voor mijn vrouw een ipad air besteld, gewoon omdat ik ze graag zie... weet je, ben daar ook heel blij mee omdat ik weet dat ze dat heel graag heeft. Ik bedoel maar, pronken komt hier helemaal niet aan te pas. Dat is een vorm van gelukkig zijn... En dat mag toch ook? Ik ben daarom toch geen stoefer? Ik zou zelfs niet weten tegen wie ik ermee zou pochen, in het dagelijks leven komt dat gewoon zelfs niet ter sprake...

iPhoneAlot 30-10-14 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleuser (Bericht 982466)
Misschien moet je je wat gaan verdiepen in het consumentenrecht of even belletje doen naar een advocatenkantoor en wat simpele vragen stellen.

Het is namelijk zo dat wanneer de consument een product koopt, er wordt geacht dat het product naar behoren werkt....

Yep, zo is dat, maar iemand anders zei dat ook al: als je jouw nieuwe Ferrari op dag 2 tegen een muur zet, heeft dat telefoontje niet veel zin; de Ferrari functioneerde prima, jij had een storing! Zo ook hier! Je zou een punt hebben als je de iPhone op de rand van de tafel legt en deze buigt zich als in een schilderij van Dali over de rand. Alle testen wijzen uit dat dit niet het geval is.

@DHL. Ik word er blij van als ik jouw beschrijving lees! Helemaal eens.

Appleuser 30-10-14 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 982485)
Yep, zo is dat, maar iemand anders zei dat ook al: als je jouw nieuwe Ferrari op dag 2 tegen een muur zet, heeft dat telefoontje niet veel zin

Deze vergelijking vind ik meer lijken op wanneer je je telefoon laat vallen of tegen de muur smijt want dan is het inderdaad logisch dat je niks vergoed krijgt. Als de mobiel in je zak zit (ongeacht welke) en door LET WEL: normale bewegingen e.d. buigt ben je in je recht een nieuw toestel te ontvangen/eisen. TS kan als enige oordelen of dit het geval is geweest.

iPhoneAlot 30-10-14 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Appleuser (Bericht 982494)
?...TS kan als enige oordelen of dit het geval is geweest.

Daarmee is de cirkel rond. Ik heb in dit draadje het concept CDR niet voor niets genoemd! Zullen we samen één keer raden wat het antwoord van de TS hoogstwaarschijnlijk zal zijn?
In beeldspraak. De 'Ferrari' zit in de prak omdat: er een kat overstak (sleep dat mormel voor de rechter); er plotseling een stoeprand lag (sleep de gemeente...).

Er zijn aantoonbaar vele kg's kracht nodig om die iPhone te buigen. Dat kan niet ongemerkt aan je voorbij gaan. De gevolgen accepteren is een ander verhaal, zeker als een aantal 'miljoenen' hetzelfde lot heeft getroffen.

(Ik ben ooit met een iPhone 5 in mijn zijzak van m'n broek tegen een fiets aangelopen (welke idioot zet daar z'n fiets neer...); glas beschadigd. Had ik een advocaat moeten raadplegen omdat je niet eens met een iPhone in je zak tegen een fiets kunt aanlopen?)

Appleuser 31-10-14 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 982525)
Er zijn aantoonbaar vele kg's kracht nodig om die iPhone te buigen.

Aantoonbaar is de 32kg aan kracht die je nodig hebt om de telefoon te buigen, waar dit voor de iphone 5 bijna het dubbele (58kg). Natuurlijk zal je deze in het dagelijks leven niet zo snel bereiken, maar er zijn genoeg situaties waarin je de 32 kg aan kracht wel kan bereiken. Misschien ben je heel dik en een te strakke broek aan o.i.d.;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 982525)
(Ik ben ooit met een iPhone 5 in mijn zijzak van m'n broek tegen een fiets aangelopen (welke idioot zet daar z'n fiets neer...); glas beschadigd. Had ik een advocaat moeten raadplegen omdat je niet eens met een iPhone in je zak tegen een fiets kunt aanlopen?)

Misschien denk je dat ik het IQ heb van een steen? Daarnaast moet je misshien voor je kijken als je loopt:rolleyes:

Feit blijft dat als je met je iphone bij Apple langs gaat en hem overhandigt, ze een aantal "tests" zullen doen en daarna zullen zeggen je hebt recht op een nieuwe of niet. Laat jezelf niet over de telefoon afschepen door iemand die de opdracht heeft gekregen "nee" te zeggen.

DHL 31-10-14 14:53

Bij Renault werken ze met startkaarten ipv sleutels. Die zijn van een soort plastic, ik kan die breken als ik wil. Nog nooit had ik een klant die kwam zagen dat z'n startkaart gebroken was. Als zoiets zich voordoet gingen ze er met gezond verstand vanuit dat ze toch iets 'mis' hadden gedaan... Als je net op die kaart een bak bier laat rusten zal je ook wel 'prijs' hebben.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:13.