AirPrint discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Experts, Ik heb een AirPrint compatible printer (Dell B1265dfw) maar krijg AirPrint niet meer aan de gang. Dit is sinds ik een nieuw modem ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
AirPrint
Hallo Experts,
Ik heb een AirPrint compatible printer (Dell B1265dfw) maar krijg AirPrint niet meer aan de gang. Dit is sinds ik een nieuw modem (Zyxel VMG8324-B10A) heb gekregen van mijn ISP. Het leek mij logisch dat dit aan het modem lag dus heb ik een Airport Time Capsule aangeschaft en deze in bridgemodus op het modem aangesloten en de draadloze modus uitgeschakeld van deze. Ik dacht het probleem op deze manier ondervangen te hebben maar ......., helaas. Het draadloze thuisnetwerk werkt nu stukke beter maar het AirPrint-probleem is niet opgelost. Wat doe ik verkeerd!!!! Kan/wil iemand de oplossing geven???? Ten einde raad, Johan |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
De primaire Zyxel VMG8324-B10A router ondersteunt Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) niet of niet goed. Aangezien de TC als bridged router aangesloten is, is deze router slechts een "doorgeefluik".
AirPlay apparaten adverteren zich in het domein .local via het Bonjour protocol. |
|
|||
|
|||
Wat kan ik er aan doen? TC instellingen veranderen of AirPrint vergeten?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik heb dat probleem met een modem/router van een provider opgelost door de router en Wi-Fi functies te laten uitschakelen door de provider. Er blijf dan alleen nog een Docsis3+ modem over. Aan de modem heb ik dan een TC aangesloten als primaire router. Ik schreef in mijn vorig bericht "AirPlay" maar "AirPrint" werkt op dezelfde manier. |
|
|||
|
|||
Mijn ISP TWEAK (Almere) zegt dat de Zyxel VMG8324-B10A AirPlay en AirPrint perfect ondersteunt. Het probleem ligt dus bij mij.
Zij kunnen verder niets voor mij doen! |
|
|||
|
|||
Even een update van de situatie....,
AirPrint direct tussen iPhone/iPad en de Dell B1265dfw werkt nog steeds niet. Ik heb nu de printer ook als netwerkprinter met mijn DS212+ verbonden en als ik deze printer nu selecteer op mijn iPhone en ook op mijn iPad dan werkt AirPrint wel!(ben zeer blij en opgelucht hierom). Super Laatst gewijzigd door gobiuspictus; 29-10-14 om 16:23. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
AirPrint | Picardo | iPad algemeen | 2 | 28-07-12 14:18 |
Fingerprint vs Airprint | Knipsel | iPhone algemeen | 0 | 22-01-12 02:03 |
AirPrint | berndbousard | iPhone algemeen | 5 | 29-03-11 12:24 |
AirPrint in iOS4.2 | Harley4 | iPhone algemeen | 43 | 09-02-11 14:02 |
Airprint problemen | wroeffel | iPad algemeen | 2 | 25-11-10 11:48 |
|
|