//

Wiki: Langere batterijduur door multitasking (apps niet sluiten)

Wiki: Langere batterijduur door multitasking (apps niet sluiten) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag beste forumleden, Volgens een handleiding van een ex-medewerker uit een apple store: The ultimate guide to solving iOS battery drain Citaat: Step 3: Stop ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-10-14, 15:15
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard Wiki: Langere batterijduur door multitasking (apps niet sluiten)

Dag beste forumleden,

Volgens een handleiding van een ex-medewerker uit een apple store: The ultimate guide to solving iOS battery drain

Citaat:
Step 3: Stop Quitting Your Apps in Multitasking
iOS 7 made it super fun to close your apps: all you have to do is double-click the home button and swipe up on the app preview to blast it into a digital black hole.

What most people tell you is that closing your apps will save your battery life because it keeps the apps from running in the background.

Wrong.

Yes, it does shut down the app, but what you don't know is that you are actually making your battery life worse if you do this on a regular basis. Let me tell you why.

By closing the app, you take the app out of the phone's RAM . While you think this may be what you want to do, it's not. When you open that same app again the next time you need it, your device has to load it back into memory all over again. All of that loading and unloading puts more stress on your device than just leaving it alone. Plus, iOS closes apps automatically as it needs more memory, so you're doing something your device is already doing for you. You are meant to be the user of your device, not the janitor.

The truth is, those apps in your multitasking menu are not running in the background at all: iOS freezes them where you last left the app so that it's ready to go if you go back. Unless you have enabled Background App Refresh, your apps are not allowed to run in the background unless they are playing music, using location services, recording audio, or the sneakiest of them all: checking for incoming VOIP calls , like Skype. All of these exceptions, besides the latter, will put an icon next to your battery icon to alert you it is running in the background.
Nu ik bemerk dat dit niet voor alle apps even goed werkt.
Voor de standaard apps van Apple zal dit inderdaad wel geen probleem mogen geven.
Maar niet alle apps zijn even goed ontwikkelt.

Denk maar aan de facebook app: Dit zal eerder je batterij sneller leegtrekken volgens mij, ook als je afgemeld bent op facebook en facebook integratie is ingesteld.

Verbeter mij maar als ik fout ben.

Maar ik denk dat we het met zijn allen wel eens zijn dat sommige apps meer energie verbruiken dan de andere op de voorgrond of achtergrond.
Een app die fouten bevat, of batterij leegtrekt willen we niet en zal dus gedumpt worden als gevolg.

Dus mijn voorstel:

Een wiki-page maken van apps die je batterij op de achtergrond niet/wel leegtrekken vermelden op een gezamenlijke wiki page die we allen kunnen aanpassen.

Zo krijgen we een handig overzicht zonder eerst iedereen alles moet testen en problemen ervaren.

Ik denk dat het hier vooral om apps gaat die continu verbinding met de server proberen te maken terwijl deze toch op de achtergrond draait. (ververs apps op background staat uit)

Maar sommige games kunnen mischien alsook problemen veroorzaken als je ze op de achtergrond laat openstaan.

Want de ene app zal op de achtergrond meer/minder energie verbruiken dan de andere waar iedereen volgens mij wel met akkoord is.

Aks we met zen allen aan zo'n wiki-page zouden werken krijgen we een goed overzicht van welke apps geen slurpers zijn op achtergrond en welke wel.(met of zonder background refresh)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Door deze pagina te maken helpen we ook andere leden verder die problemen ervaren door mischien een app de oorzaak die hij/zij net geïnstalleerd heeft die ervoor zorgt dat de batterij ineens sneller leeggetrokken wordt.

Dan kunnen de leden met eventuele problemen eens gaan checken op de wiki-page of hun app al dan niet in de lijst staat van probleemapps op de achtergrond energieslurpend(zonder background refresh).

Dit was het

Laatst gewijzigd door antoon100; 26-10-14 om 10:14.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-10-14, 15:35
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Voor de mensen die hier aan willen bijdragen is "Normal" mogelijk een handige App:

https://itunes.apple.com/us/app/norm...886528617?mt=8

Of dat echt zo is weet ik overigens niet.

Van de ruim 80 Apps op mijn iPhone worden alleen Skype en Dropbox door deze App als (inactive) "Hogs" aangemeld en die Apps gebruik ik niet veel...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 25-10-14, 15:46
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Bij mij staat facebook vernoemd als "Hog".
Deze app op de achtergrond laten draaien zorgt ongeveer dat je batterij 1h 21 min sneller leeg zal zijn.

Facebook op achtergrond: batterij ongeveer 1h 21min sneller leeg op een iPhone 5

Laatst gewijzigd door antoon100; 25-10-14 om 16:20.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:43.