iPhone 6 ziet airpinter, Canon Pixma MG 3150, niet. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Mijn iPhone 6 maakt geen contact met mijn printer. Krijg steeds melding “kan geen airprinter vinden” Met mijn iPad kan ik normaal afdrukken. Ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone 6 ziet airpinter, Canon Pixma MG 3150, niet.
Hallo,
Mijn iPhone 6 maakt geen contact met mijn printer. Krijg steeds melding “kan geen airprinter vinden” Met mijn iPad kan ik normaal afdrukken. Ik heb met de zoekfunctie alles omtrent dit probleem doorzocht maar kom er niet uit. Ik heb een printer Canon Pixma MG 3150 nieuwste firmware. Router ASUS RT-N66U met nieuwste firmware. Iemand een idee hoe ik verder moet. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Waarschijnlijk wel het geval, maar zijn iphone en printer op hetzelfde Wi-Fi netwerk ingelogd?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik werd helemaal gestoord van dat af-en-toe-gedoe in mijn netwerk. 5 iDevices in huis die afwisselend en willekeurig geen printer vonden. Naar verluidt een Bonjour-probleem. Ten einde raad een AirPort Extreme ertussengezet en nooit meer een probleem gehad (met printen tenminste).
|
|
|||
|
|||
Als een AirPrint printer niet gevonden wordt is er een probleem met het Bonjour protocol. Dat probleem bevindt zich meestal in de router. AirPrint en AirPlay toestellen adverteren zich met het Bonjour protocol en worden zo dan gevonden door de iDevices.
Configure RT-N66U for bonjour - SmallNetBuilder Forums |
|
|||
|
|||
Citaat:
Zou het probleem dan bij de iPhone 6 liggen? |
|
|||
|
|||
Nee, de iPhone 6 adverteert zich wel op het domein .local met een IPv6 Bonjour adres. Maar ook dat zou een goede router moeten ondersteunen. Installeer de app Bonjour Browser eens op de iPhone 6 en kijk na wat er aan de hand is.
https://itunes.apple.com/nl/app/disc...1017?l=en&mt=8 |
|
|||
|
|||
Citaat:
Het resultaat is dat de iPhone nu wel afdrukt. Voor mij is dit abracadabra, hoe kan dit nu. Werkt de app corrigerend? Ik ben dus een leek op het gebied van computers. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Air printer van canon wordt niet weergegeven | Hilko123 | iPad algemeen | 11 | 24-01-12 23:43 |
laptop ziet iphone niet | eduardbos | iPhone algemeen | 1 | 29-12-10 14:36 |
itunes ziet iphone niet en laat niet meer op | stein-m | iTunes | 0 | 14-07-10 19:17 |
Windows: Pc ziet Iphone niet | Selo | Desktop-applicaties | 1 | 15-05-08 09:09 |
Ten einde raad: iTunes ziet iPhone niet - Recovery Mode werkt niet... | Marked | Unlock [archief] | 22 | 12-05-08 12:34 |
|
|