iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   is mijn iphone 6 in orde? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/162686-mijn-iphone-6-orde.html)

nsprenkels 23-02-15 14:19

is mijn iphone 6 in orde?
 
ik heb het idee dat sinds iOS 8.1.3, mijn iPhone 6 onverwachts reboot. Heeft hij al vaker gedaan en heb zelfs een keer een bluescreen gehad. gister avond weer, iPhone liep vast (of alleen het scherm, want ik hoorde het Siri geluidje toen ik de Home knop ingedrukt hield) uit eindelijk kreeg ik een zwart beeld nadat ik op het vergrendel knopje drukte(toeval? geen idee). En ging niet meer aan. Aan de oplader gelegd, geen enkel trillertje. Uit eindelijk kwam het Apple logo in beeld voor seconde of 4. Toen was ik op het homescreen zonder een code in te geven.

Iemand ook van onverwachte reboots (na 8.1.3)

Guest-20180925190238 23-02-15 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nsprenkels (Bericht 992668)
Uit eindelijk kwam het Apple logo in beeld voor seconde of 4. Toen was ik op het homescreen zonder een code in te geven.

Dat is geen reboot maar een Springboard crash. Zo'n crash kan veroorzaakt worden door jailbreak restanten. Kijk eens in de Diagnostics naar de crash reports.

nsprenkels 23-02-15 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992671)
Dat is geen reboot maar een Springboard crash. Zo'n crash kan veroorzaakt worden door jailbreak restanten. Kijk eens in de Diagnostics naar de crash reports.

ik heb mijn iphone niet gejailbroken. hoe kan ik de diagnostics vinden?

Guest-20180925190238 23-02-15 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nsprenkels (Bericht 992673)
ik heb mijn iphone niet gejailbroken. hoe kan ik de diagnostics vinden?

Dan kan het ook een hardware defect zijn. Settings -> Privacy -> Diagnostics & Usage -> Diagnostics & Usage Data

nsprenkels 23-02-15 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992674)
Dan kan het ook een hardware defect zijn. Settings -> Privacy -> Diagnostics & Usage -> Diagnostics & Usage Data

ik heb het gevonden, hele hoop crashes zoals jetsamevent en splashbord en nog wat van stacks+backboard. ook een paar gpu restarts na elkaar.( dat zal mijn probleem zijn geweest laatst.

Guest-20180925190238 23-02-15 14:40

Jetsamevents zijn niet erg. Dat zijn apps die er uit gekieperd worden omdat zij te veel geheugen en CPU gebruiken.

Splashboard en Backboard crashes zijn ernstiger. Maak een incident aan op de Apple website. Apple kan dan onderzoeken wat de redenen van de problemen zijn. Je kan ook met Apple bellen.

nsprenkels 23-02-15 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992677)
Jetsamevents zijn niet erg. Dat zijn apps die er uit gekieperd worden omdat zij te veel geheugen en CPU gebruiken.

Splashboard en Backboard crashes zijn ernstiger. Maak een incident aan op de Apple website. Apple kan dan onderzoeken wat de redenen van de problemen zijn. Je kan ook met Apple bellen.

dus volgens u is het niet nodig om naar de winkel te gaan voor een nieuw/reparatie.

zelf heb ik ook het idee dat het sinds ios 8.1.3 is gekomen maar durf ik niet met zekerheid te zeggen

Guest-20180925190238 23-02-15 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nsprenkels (Bericht 992678)
dus volgens u is het niet nodig om naar de winkel te gaan voor een nieuw/reparatie.

Als je naar de winkel gaat begin je aan een lijdensweg die weken kan duren. Je kan beter direct contact opnemen met Apple dan heb je meestal binnen een paar dagen een nieuwe iPhone.

nsprenkels 23-02-15 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992679)
Als je naar de winkel gaat begin je aan een lijdensweg die weken kan duren. Je kan beter direct contact opnemen met Apple dan heb je meestal binnen een paar dagen een nieuwe iPhone.

dus ik moet nu apple nederland bellen en dit probleem voor leggen?

Guest-20180925190238 23-02-15 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nsprenkels (Bericht 992681)
dus ik moet nu apple nederland bellen en dit probleem voor leggen?

Zo is het. :) Apple kan het toestel op afstand uitlezen. Is het defect wordt het morgen nog opgehaald en heb je binnen een paar dagen een nieuwe. Succes gewenst. :)

nsprenkels 23-02-15 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992682)
Zo is het. :) Apple kan het toestel op afstand uitlezen. Is het defect wordt het morgen nog opgehaald en heb je binnen een paar dagen een nieuwe. Succes gewenst. :)

oke, heel erg bedankt voor de informatie!
ik ga mijn best doen.

nsprenkels 24-02-15 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992682)
Zo is het. :) Apple kan het toestel op afstand uitlezen. Is het defect wordt het morgen nog opgehaald en heb je binnen een paar dagen een nieuwe. Succes gewenst. :)

Heb gebeld met Apple en die zeiden dat ik de iPhone eerst zou moeten herstellen en als de problemen terug kwamen terug moest bellen. Nu ben ik nog geen problemen tegen gekomen. Wel heb ik bij de diagnostics gekeken en kwamen precies de zelfde crashes/log files voor.

Moet ik daar vanuit gaan ? Of alleen bij een log file kijken als ik een crash/ herstart ervaar?

Guest-20180925190238 25-02-15 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nsprenkels (Bericht 992772)
Wel heb ik bij de diagnostics gekeken en kwamen precies de zelfde crashes/log files voor.

Als er Splashboard en Backboard crashes blijven optreden moet je terug met Apple bellen.

nsprenkels 02-03-15 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 992775)
Als er Splashboard en Backboard crashes blijven optreden moet je terug met Apple bellen.

Ik heb nog steeds geen splashboard en backboard crashes gehad. Wel logsessions, log arrgegatted en jetsam events, maar deze lijken mij onschuldig. Wel weer een gpu restart gehad en springboards ( excResourcs_springboards)

hot12345 02-03-15 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nsprenkels (Bericht 993063)
Ik heb nog steeds geen splashboard en backboard crashes gehad. Wel logsessions, log arrgegatted en jetsam events, maar deze lijken mij onschuldig. Wel weer een gpu restart gehad en springboards ( excResourcs_springboards)

Contact opnemen dat dit zo niet kan, en een nieuwe aanvragen.

Guest-20180925190238 02-03-15 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nsprenkels (Bericht 993063)
Wel logsessions, log arrgegatted en jetsam events, maar deze lijken mij onschuldig.

Dat is normaal en dus niet erg.

Citaat:

Wel weer een gpu restart gehad en springboards ( excResourcs_springboards)
Dat is niet normaal en dus wel erg.

nsprenkels 02-03-15 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 993068)
Dat is normaal en dus niet erg.



Dat is niet normaal en dus wel erg.

dan kijk ik het nog een paar dagen aan en bel ik apple terug op.
bedankt alweer. :)

nsprenkels 03-03-15 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 (Bericht 993064)
Contact opnemen dat dit zo niet kan, en een nieuwe aanvragen.

Zullen ze mij zomaar een nieuwe geven dan ? De man die ik laatst sprak had het over een reparatie

hot12345 07-03-15 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nsprenkels (Bericht 993174)
Zullen ze mij zomaar een nieuwe geven dan ? De man die ik laatst sprak had het over een reparatie

Wat ik meestal doe, is je belt op, en je zegt dat je spontane reboots hebt willekeurig op de dag, je hebt al aantal keer " hersteld " doormiddel van Itunes. Erna heb je als " nieuw iphone " geconfigureerd.

Nog steeds ervaar JIJ de probleem (ookal heb je dat niet, gewoon zeggen)

Bij bieden ze 2 keuzes aan, of ik moet naar Applestore, of ik kan een nieuwe " gerefurbisd " toestel krijgen doormiddel van een bord op je creditcard te zetten. Zodat zij zeker van zijn dat je oude mee levert. Dit is ook het service van Apple protection plan.

Laat even weten van hoe en wat ;)

nsprenkels 07-03-15 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 (Bericht 993428)
Wat ik meestal doe, is je belt op, en je zegt dat je spontane reboots hebt willekeurig op de dag, je hebt al aantal keer " hersteld " doormiddel van Itunes. Erna heb je als " nieuw iphone " geconfigureerd.

Nog steeds ervaar JIJ de probleem (ookal heb je dat niet, gewoon zeggen)

Bij bieden ze 2 keuzes aan, of ik moet naar Applestore, of ik kan een nieuwe " gerefurbisd " toestel krijgen doormiddel van een bord op je creditcard te zetten. Zodat zij zeker van zijn dat je oude mee levert. Dit is ook het service van Apple protection plan.

Laat even weten van hoe en wat ;)

dit zou ik inderdaad wel kunnen zegggen ja.
het verhaal van de credit card klopt ook, dit heeft apple mij ook verteld.
alleen heb ik geen credit card... dus kan hem denk ik alleen laten maken onder de garantie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:31.