iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mail exchange werkt niet meer na recovery (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/163103-mail-exchange-werkt-niet-meer-na-recovery.html)

nekebokker 13-03-15 08:09

Mail exchange werkt niet meer na recovery
 
Mijn oude iphone 5s was aan vervanging toe en gelukkig met apple care plus een nieuwe gekregen. Alles netjes gebackupped met wachtwoord en hersteld op de nieuwe. Alleen de exchange mail werkt nu niet meer. Alle instellingen zijn goed en ook bij automatische controle van de instellingen zijn er geen foutmeldingen. Echter bij het openen van de mailbox wordt niets gesynchroniseerd. Verzenden via de exchange mail werkt ook niet.

Wie kan mij helpen?

jemmie 13-03-15 08:53

Kijk eens in de webmail van het exchange account hoeveel apparaten een active sync relatie hebben.

Open webmail, kies voor 'Options', 'See All Options' en dan voor 'Phone'

ErwinStoffels 25-03-15 22:48

Controle exchange-acc niet mogelijk
 
Hallo,

Sinds een paar dagen krijg ik geen mail van onze exchange server meer binnen. Bij het controleren van de instelling krijg ik de foutmelding "controle exchange-acc niet mogelijk".

Herstelkopie is gemaakt, account verwijderd en getracht opnieuw in te stellen.

Kan iemand mij hiermee helpen want nu kan ik onderweg niet meer aan mijn agenda of contacten?
Iphone5

jemmie 25-03-15 23:09

Dit kan veel oorzaken hebben, van een verlopen account tot het uitzetten van de active sync door systeembeheer.
Heb je al contact gehad met de systeembeheerders?

ErwinStoffels 26-03-15 21:00

Ik heb navraag gedaan bij onze systeembeheerder. Volgens hem is er niets gewijzigd, nadeel is dat hij weinig tot geen kennis heeft van Iphone.

Ik dacht even dat de oorzaak de installatie van mijn NAS was waarvan ik apps op mijn telefoon heb gezet. Deze heb ik nu verwijderd echter helpt dat niet. Mijn prive mail (ziggo account) werkt wel, echter moet ik geregeld mijn wachtwoord opnieuw invullen.

Ik heb werkelijk geen idee wat er gewijzigd is

jemmie 26-03-15 21:30

ik ken de inrichting van jullie exchange omgeving niet en dan is het heel lastig om te helpen.
Gebruiken meer mensen bij jullie een smartpone die connecten met jullie exchange?

De systeembeheerder zal in log files moeten kunnen zien of jouw connectie verzoek op de exchange server aankomt of dat het al eerder fout gaat.
In die zelfde log files zou dan ook een reden te vinden moeten zijn waarom het niet lukt. Dit heeft nog niks te maken dat het om een iphone gaat.

Ik ga er dan wel even vanuit dat de instellingen op de iPhone goed staan.

ErwinStoffels 26-03-15 21:56

Er zijn 2 anderen waarvan er 1 niet via de exchange werkt. De ander heeft een Samsung en had vandaag wel verbinding.

jemmie 26-03-15 22:21

Ok,dan lijkt er in iedegeval niks mis te zijn met de connectie via activesync, android en ios maken alle twee gebruik van activesync.

Weet je misschien of de exchange gebruik maakt van een beveiligde verbinding en kan het certificaat verlopen zijn, je kan dit zien in instellingen, algemeen, profiel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.