//

Kwaliteit stem Siri verbeteren?

Kwaliteit stem Siri verbeteren? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zijn er manieren om de stemkwaliteit van Siri te verbeteren? Het viel mij op dat de stemkwaliteit nogal robot-achtig is. Lijkt zelfs nog slechter dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-04-15, 08:40
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard Kwaliteit stem Siri verbeteren?

Zijn er manieren om de stemkwaliteit van Siri te verbeteren?

Het viel mij op dat de stemkwaliteit nogal robot-achtig is. Lijkt zelfs nog slechter dan de Stembediening die ik nog gebruik op mijn andere iPhone 4S met nog iOS 7 daar op (Siri uitgeschakeld)

Ik las op internet verschillende tips die wezen op de optie 'betere kwaliteit' in de instellingen van 'Spraak' (Instellingen -> Toegankelijkheid -> VoiceOver -> Spraak -> Standaarddialect -> Betere kwaliteit)

Ik heb het idee dat dit helemaal niets met Siri te maken heeft, immers is dit een instelling in VoiceOver (die ik verder niet gebruik; staat dus uitgevinkt) Gebruikers op internet melden ook geen verbetering in de stem kwaliteit van Siri na deze instelling veranderd te hebben.

Wat ik ook lees, is dat je gewoon moet wachten en dat de kwaliteit van de stem langzaam verbeteren zou (en ergens stond dat je je iPhone maar lang genoeg aan de lader moet laten liggen....)

Iemand enig idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-04-15, 09:27
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Ik vind de stem wel meevallen. Meer probleem is dat de namen vaak niet herkend worden. In de Engelse versie van Siri is er een mogelijkheid dat je Siri de naam kan laten leren. In de Nederlandse versie lukt dit niet.
http://www.iculture.nl/siri-kan-name...eken-in-ios-7/
  #3  
Oud 10-04-15, 09:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dat probleem van de namen niet herkennen speelt inderdaad ook bij Stembediedining op m'n iPhone 4S met iOS 7 (dus niet Siri) bepaalde namen spreekt hij niet alleen gek uit, maar herkent ze consequent niet als ik deze uit spreek, zelfs op dezelfde gekke manier als ze uitgesproken worden niet.....

Verder: ik vind het ook wel meevallen hoor (de kwaliteit van de stem van Siri), maar ik denk gewoon: kan dat niet beter? Ik vond de Engelse stem echt een stuk beter / vloeiender / natuurlijker.
  #4  
Oud 10-04-15, 10:42
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Volgens mij werkt het met Siri net zo als met Cortana, die worden op afstand geoptimaliseerd zonder er een update er voor uit te brengen.
  #5  
Oud 10-04-15, 11:09
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik vond het ook wel redelijk robot achtig klinnken. En een mannenstem . . . dat weet ik nog niet of ik dat wat vind. ik vond de vrouwelijke siri stem mooier.
  #6  
Oud 10-04-15, 13:54
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Een vrouwelijke Vlaming, dat zou mijn voorkeur hebben! Hmmmm....
  #7  
Oud 10-04-15, 14:43
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Een vrouwelijke Vlaming, dat zou mijn voorkeur hebben! Hmmmm....
Nou . . . om heeeel eerlijk te zijn heb ik er zo een ook in de auto, en die ben ik wel zat hoor, sorry
Maar als je een vlaamse siri hebt, moet je dan ook vlaams tegen "haar" gaan praten . . . . .
Reageren

Labels
kwaliteit, nederlands, siri, spraak, stembediening



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.