//

Geografische kaarten op Iphone beschikbaar

Geografische kaarten op Iphone beschikbaar discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wij hebben nog géén Iphone, we zouden één willen aanschaffen, maar hebben toch een vraag ik weet dat er apps bestaan om je Iphone te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-08-15, 14:28
IngridVD IngridVD is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 7
Question Geografische kaarten op Iphone beschikbaar

Wij hebben nog géén Iphone, we zouden één willen aanschaffen, maar hebben toch een vraag
ik weet dat er apps bestaan om je Iphone te gebruiken als GPS , maar weet iemand soms dat je op je Iphone ook geografische kaarten kan opzetten/downloaden ? van bv Engeland ? enige tips waar ik dit zou kunnen vinden ???
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-08-15, 14:33
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

Afgelopen vakantie weer veel gebruik gemaakt van ForeverMap. Voor slechts 3 euro de gehele wereld als landkaart. Je kunt per land (en per grote stad) de data downloaden naar je iPhone, zodat je als je in het buitenland bent, geen mobiele data-toegang (duur!) nodig hebt.

https://itunes.apple.com/nl/app/fore...394763737?mt=8
  #3  
Oud 23-08-15, 14:33
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Misschien heb je iets aan Topo GPS?

Beste wandelapps voor iPhone en iPad tijdens wandelvakanties
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 23-08-15, 14:42
IngridVD IngridVD is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 7
Standaard

al bedankt vr de links, sorry, misschien stomme vraag , ben totaal leek op gebied van Iphone en apps ;-) we gaan de Hadrians Wall wandeling doen en hadden graag enige extra info bij de hand vr in geval van problemen met weg te vinden. dit is echt in de natuur geen straten of wat dan ook. Ben je daar vlug mee weg als leek in gebruik ???
  #5  
Oud 23-08-15, 15:11
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Even een ander iets waar je aan moet denken. Zodra je een langere wandeling gaat doen met gps aan, moet je er rekening mee houden dat je accu vrij vlot leeg gaat.
Daarnaast moet je er rekening mee houden dat als je slecht weer hebt (in Engeland niet onwaarschijnlijk) een telefoon/ipad heel slecht tegen water kan.
Dus even kijken waar je bent of een stukje vooruit kijken, al dan niet met een extra powerbank bij je is prima, maar ga er niet van uit dat je zonder problemen uren en uren kan wandelen met de gps aan, zeker niet in de regen.
Als dat serieus je doel is, doe je zelf een lol focus even op een echte wandel gps van bijvoorbeeld garmin.
  #6  
Oud 23-08-15, 15:22
IngridVD IngridVD is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 7
Standaard

Blazez, alvast bedankt vr deze opmerking/tip vr een leek altijd welkom, maar als je even realistisch bent denk je hier wel aan ;-). Gebruiken al jaren een Garmin vr motorreizen. Maar bij ons zou het eender als hulpmiddel zijn in geval van nood. We hebben via de plannings-organisatie afdrukken en uitleg van de wandeling, dus zal zeker iet constant gebruikt worden.
  #7  
Oud 23-08-15, 16:52
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

Als het gaat om wandelen in rurale gebieden, dan heb je inderdaad veel meer aan de Topo GPS app die XIII noemde. Je kunt in die app stukjes stafkaart van Engeland kopen (€0,99 per 64km2) voor het gebied waar je bent. (De Topo GPS app heb ik ook, maar alleen de Nederlandse kaart.)
  #8  
Oud 24-08-15, 14:44
IngridVD IngridVD is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 7
Standaard

ok, iedereen bedankt vr de tips, alles eens goed doornemen.
  #9  
Oud 24-08-15, 22:44
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik (en vele andere wandelaars met mij) zijn het meest tevreden met ViewRanger.

Een veel betere schaal vergeleken met TopoGPS. Ik heb er een 2-daagse wandeling mee gedaan met mijn iPhone 4.
In spaarmodus (dat is een functie in de app, waarbij gps slim en spaarzaam wordt gebruikt) had ik aan het eind van de dag nog genoeg batterij over.

In ViewRanger kun je evt het GPX bestand met waypoints van je route inladen.

Het heeft ons toen enkele malen behoed voor verkeerd lopen. We hadden ook aanwijzingen / route op papier mee. Maar je hebt telkens van die interpretatie verschillen of zelfs een foutje hier en daar (bv route is deels aangepast later, maar nog niet verwerkt in de omschrijving)
  #10  
Oud 24-08-15, 23:35
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

@ballegooier: Bedankt voor de tip van ViewRanger. Die app kende ik nog niet.
Ik zie wel dat de kaart van heel Nederland €46,99 kost (In App aankoop), dus een flink stuk duurder dan TopoGPS.
  #11  
Oud 25-08-15, 13:05
IngridVD IngridVD is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 7
Standaard

@ ballegooier bedankt, ga dit ook eens bekijken
nu een volgende vr vele waarschijnlijk een stomme leek vraag, hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk dan downloaden op je Iphone, is dat rechtstreeks op je Iphone of via je computer ?
We werken al wel met Garmin Base camp vr onze Zumo GPS (motor) maar dat lukt niet zet die om via de gewone wegen.
  #12  
Oud 25-08-15, 13:47
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

Het kan allebei. Tegenwoordig downloaden de meeste mensen hun Apps en upgrades direct op de iPhone, dus zonder computer. Maar je kunt ook apps downloaden op je computer en ze vanuit iTunes op je iPhone of iPad zetten. In iTunes heb je nog de mogelijkheid om je iconen wat sneller te rangschikken. Verder zet je muziek en films via iTunes op je iPhone.
  #13  
Oud 25-08-15, 13:49
IngridVD IngridVD is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 7
Standaard

PieterEhv bedankt, zal weer heel veel bijleren zijn.
  #14  
Oud 25-08-15, 18:11
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Laat ons maar weten wat je gedaan hebt en hoe het heeft bevallen, a.u.b.

Tot nu toe gebruikte ik in de UK alleen maar papieren Ordennance kaarten voor veel wandelingen - tot grote tevredenheid.
Maar wie weet ...

(Hardrians wall hebben we alleen maar met de auto (Lake District - Newcastle) gedaan; met wat stops.
  #15  
Oud 25-08-15, 19:01
IngridVD IngridVD is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2015
Berichten: 7
Standaard

Glotter en anderen, we hebben besloten om het maar via de papieren Ordnance Servey kaarten te doen, te kort om alles onder de knie te krijgen.
Bedankt allemaal vr de vlugge respons, we hebben nu toch al heel wat info moesten we een Iphone aanschaffen.
  #16  
Oud 25-08-15, 21:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterEhv Bekijk bericht
Ik zie wel dat de kaart van heel Nederland €46,99 kost (In App aankoop), dus een flink stuk duurder dan TopoGPS.
Je hebt die betaalde kaart helemaal niet nodig. De standaard gratis kaarten zijn gedetailleerd genoeg in mijn beleving.

Ik stond een keer op een punt waar je moest kiezen tussen twee zandpaden die parallel aan elkaar liepen. De papieren route beschrijving repte er niet over. Dus wat kies je. Tussen de paden zat een paar meter en een slootje. Door de bebossing konden we niet ver genoeg zien welk pad we waarschijnlijk hebben moesten. Op TopoGPS kon ik deze paden niet onderscheiden van elkaar (te ver inzoomen levert pixels op) en op de gratis kaart van ViewRanger wel.
Heel prettig; want je wil niet aan het eind van het pad erachter komen dat je toch die andere had moeten hebben, maar je kunt niet meer oversteken vanwege het water (en geen brug bij de hand)
Reageren

Labels
engeland, geografische kaarten, iphone, wandelen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Software: Kaarten van China? Beschikbaar??? stiertjuh iPhone Navigatie 0 07-10-09 02:18
Digitale kaarten AND beschikbaar voor iPhone forum.bericht iPhone Apps 2 08-09-08 14:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:36.