iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iOS 9: Batterijpercentage in Notification Center? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/167240-ios-9-batterijpercentage-notification-center.html)

XIII 14-09-15 18:07

iOS 9: Batterijpercentage in Notification Center?
 
In Mac Power Users #278: iOS 9 and New Apple Hardware hoorde ik vanochtend dat je in iOS 9 het batterijpercentage van je iPhone (en Apple Watch) in het Notification Center kunt laten tonen.

Dit c|net artikel beschrijft hoe.

Ik zie de optie "Batterij" echter niet in het Notification Center op mijn iPhone 5 met iOS 9 GM...

Was dit een feature van een iOS 9 beta die in de GM is verwijderd? Of is er een andere reden waarom ik dit feature niet zie?

satwolf 14-09-15 21:16

Ik heb de laatste beta erop, en heb deze instelling

XIII 14-09-15 23:02

Deze avond toch ook maar vast mijn iPhone 6 van iOS 9 GM voorzien. Daar heb ik de optie "Batterijen" wel...

Misschien omdat deze iPhone met mijn Apple Watch is verbonden?

dvischjager 15-09-15 16:09

Je ziet het batterijpercentage alleen op het toestel dat met de Watch gekoppeld is.

XIII 15-09-15 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dvischjager (Bericht 1005591)
Je ziet het batterijpercentage alleen op het toestel dat met de Watch gekoppeld is.

Jammer.

Ik zie het percentage liever niet continu in beeld op mijn iPhone en iPad, maar zou het wel graag snel kunnen bekijken via dit Notification Center widget.

(het percentage van het apparaat zelf; niet van de Apple Watch)

flappah 15-09-15 17:22

Overigens is er ook een app genaamd Vidgets waarin je ook je batterij percentage van je iPhone op het Notification Center kunt laten zien.

XIII 15-09-15 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door flappah (Bericht 1005605)
Overigens is er ook een app genaamd Vidgets waarin je ook je batterij percentage van je iPhone op het Notification Center kunt laten zien.

Dan ga ik die eens uitproberen. Dank voor de tip!

EDIT: In de 2 minuten dat ik het Vidgets batterij widget probeerde liep dit terwijl ik er naar keek terug van 48% naar 47% naar 45%, terwijl het officiële Apple widget minuten later nog steeds 48% aangaf. Niet goed voor het vertrouwen...

satwolf 15-09-15 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1005514)
Deze avond toch ook maar vast mijn iPhone 6 van iOS 9 GM voorzien. Daar heb ik de optie "Batterijen" wel...

Misschien omdat deze iPhone met mijn Apple Watch is verbonden?

De mijne is niet vebonden met de iWatch.

XIII 15-09-15 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door satwolf (Bericht 1005643)
De mijne is niet vebonden met de iWatch.

Wel met een ander Bluetooth device?

satwolf 16-09-15 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1005648)
Wel met een ander Bluetooth device?

Niet op het moment dat ik keek.
Maar toetsel is gekoppeld met een handfree kit in de auto.

flappah 16-09-15 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1005617)
Dan ga ik die eens uitproberen. Dank voor de tip!

EDIT: In de 2 minuten dat ik het Vidgets batterij widget probeerde liep dit terwijl ik er naar keek terug van 48% naar 47% naar 45%, terwijl het officiële Apple widget minuten later nog steeds 48% aangaf. Niet goed voor het vertrouwen...

Hmm .. inderdaad... raar. Bij mij geeft ie continue hetzelfde percentage aan. Wel vreemd inderdaad!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.