iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Reservekopie mislukt (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/168021-reservekopie-mislukt.html)

Guest-20180926152807 05-10-15 11:56

Reservekopie mislukt
 
Ik probeer op mijn Iphone via Icloud een reservekopie te maken.
Voorheen nooit problemen. En meer dan genoeg ruimte beschikbaar.

Krijg nu de mededeling "Voltooien van laatste reservekopie is mislukt".
Begint er verder niet eens aan.

Op Ipad met zelfde account: begint wel met voortgangsbalk maar krijg aan eind zelfde mededeling.

Wat te doen?

Janine Stmd 05-10-15 14:36

Helaas zit ik met hetzelfde probleem. Ik kreeg onlangs de melding dat er al 14 dagen geen reservekopie meer is gemaakt, terwijl dit automatisch zou moeten gebeuren. Uiteraard heb ik meteen handmatig geprobeerd een reservekopie te maken, maar ook ik krijg de mededeling "Voltooien van laatste reservekopie is mislukt". Ik heb inmiddels al diverse dingen geprobeerd zoals uitschakelen en weer inschakelen van iCloud of herstarten van de iPhone, maar zonder het gewenste resultaat. Zojuist op de iPad gekeken, die maakt de reservekopieën nog wel zoals ik gewend was. Ik heb het idee dat dit probleem is ontstaan nadat ik het apparaat onlangs op iTunes heb aangesloten. Ik zou ook erg graag willen weten waardoor dit wordt veroorzaakt en nog belangrijker: hoe ik het weer in orde krijg!

Guest-20180926152807 05-10-15 17:26

Oplossing gevonden: verwijder oude reservekopie onder Icloud.
Daarna lukt het wel.
Blijkbaar zit (waardoor?) oude kopie het maken van een nieuwe in de weg.

Let op: het maken van een nieuwe kopie kan even duren.

Guest-20180926152807 06-10-15 02:52

"Zojuist op de iPad gekeken, die maakt de reservekopieën nog wel zoals ik gewend was. Ik heb het idee dat dit probleem is ontstaan nadat ik het apparaat onlangs op iTunes heb aangesloten."

Zou goed kunnen.
Bij mij twee apparaten aan Itunes gehad. Deze vertoonde de kuren met maken reservekopie. De andere twee een Iphone en een Ipad niet. Deze niet aan Itunes gehad. Alle vier (twee Iphones en 2 Ipads met zelfde account).
Maar oplossing staat hierboven beschreven.
Succes.

Janine Stmd 06-10-15 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gijsph (Bericht 1008622)
Maar oplossing staat hierboven beschreven.
Succes.

Ik heb het uitgeprobeerd en alles werkt weer naar behoren. Bedankt voor de tip!

rsnhakan 06-10-15 18:09

Had ook hetzelfde probleem. Alle reservekopieën verwijderd uit iCloud en nu werkt het weer! Thanks.

Werner1963 20-01-16 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan (Bericht 1008694)
Had ook hetzelfde probleem. Alle reservekopieën verwijderd uit iCloud en nu werkt het weer! Thanks.

Bovenstaande heb ik gedaan en er wordt nog steeds na enkele secondende melding gegeven dat het mislukt is

iPhone 6s

Uitloggen, reset ook al geprobeerd

Nog suggesties ?

Werner1963 22-01-16 12:14

Ik heb contact gehad met Apple support en moest netwerkherstelling verwijderen maar helaas loste dit niet het probleem op

Ik kan later nog proberen om via iTunes een Back-up te maken en het toestel als nieuw configureren en dan proberen en Back-up terug plaatsen werd me gezegd.

jevamo 25-01-16 01:10

Bij mij ook zelfde probleem. Op de iphone lukt het niet, op de ipad wel. Zowel van de iphone als ipad de icloud backup verwijderd. Op de ipad kan ik deze wel weer aanmaken, de iphone wederom niet. Bovengenoemde oplossingen werken voor mij dus niet...

Werner1963 25-01-16 08:12

Ook heb ik stel opnieuw in > Herstel alle instellingen geprobeerd en dit lost ook niet op.

Ik zal later toch de iPhone moeten herstellen via iTunes. Hoewel het toch mijn bedoeling was om geen computer meer te gebruiken.
In dit geval zal ik wel moeten om m'n belangrijke gegevens te kunnen behouden en het alles terug opnieuw te installeren (iets) sneller te laten verlopen :)

Mikah 25-01-16 08:27

Goedemorgen, ik heb hetzelfde probleem met 2 iphones en 2 ipads kan in Icloud geen backup meer maken ( alle 4 app. staan in één icloud account.) geeft melding maken reservekopie is mislukt , op alle 4 de app. E.e.a geconstateerd na laatste update naar ios 9.2.1 . Indien iemand oplossing weet van apple of anderszins hoor ik dat graag
P.s alle oude backups al verwijderd, nu lege Icloud van 5 gb, in - en uitgelogd maar niets heeft geholpen. Overigens op veel fora staan dezelfde problemen met Icloud
Ben benieuwd naar de mogelijke oplossing

Werner1963 25-01-16 09:25

Is het probleem ook als je opslagruimte hebt gekocht of enkel met de 5Gb opslag ?

Zijn er reeds die hun toestel herstelt hebben met iTunes en opnieuw geprobeerd hebben met of zonder de iTunes-Back-up terug te zitten ?

Wally© 25-01-16 09:26

Waarschijnlijk toch een bug in 9.2.1...

Mijn laatste rk is van gisteren...(9.0.2)

Toch maar best iTunes als back-up medium gebruiken...voorlopig...

Mikah 25-01-16 09:35

Werner
Neen met de standaard 5GB , was voor mij voldoende, gebruikte ca. 4GB voor de 4 app. zonder foto's . Ook herstel van netwerkinstellingen heeft bij mij niet geholpen

Werner1963 25-01-16 09:39

Ik kreeg gisteren een boodschap na " stel opnieuw in > alle instellingen " de boodschap dat er reeds 13 weken geen iCloud Back-up gemaakt is
Dit is de tijd dat ik m'n toestel heb gekocht.

Mikah 25-01-16 09:54

Heb je na "stel opnieuw in " wel backup kunnen maken ?

Werner1963 25-01-16 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mikah (Bericht 1015969)
Heb je na "stel opnieuw in " wel backup kunnen maken ?

Met " stel opnieuw in > herstel alle instellingen " via de iPhone lost het niet op.

Via iTunes als nieuwe iPhone zonder of met Back-up terug te zetten die dat via iTunes gemaakt is weet ik nog niet.

Ik wacht tot iemand dit probeert om te zien of de iCloud Back-up dan wel werkt :)

Mikah 25-01-16 10:51

Werner
Zojuist contact gehad met Apple, Backup probleem is bekende klacht. Men adviseerde voorlopig backup te maken in Itunes tot oplossing voor Icloud er is

Werner1963 25-01-16 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mikah (Bericht 1015972)
Werner
Zojuist contact gehad met Apple, Backup probleem is bekende klacht. Men adviseerde voorlopig backup te maken in Itunes tot oplossing voor Icloud er is

Dank je. Dus zal een volledig herstel via iTunes ook niet helpen

Het zou wel aangegeven mogen zijn op de status site ook al is het maar voor bepaalde toestellen of iOS-en
https://www.apple.com/benl/support/systemstatus/

Mikah 27-01-16 07:34

M.i is backup probleem in Icloud opgelost door Apple. Bij mij werkt het weer. Ter info


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.