Reservekopie mislukt

Reservekopie mislukt discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik probeer op mijn iPhone via Icloud een reservekopie te maken. Voorheen nooit problemen. En meer dan genoeg ruimte beschikbaar. Krijg nu de mededeling "Voltooien ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 5 October 2015, 11:56
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 64GB (Spacegrijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 November 2012
Berichten: 70
Standaard Reservekopie mislukt

Ik probeer op mijn iPhone via Icloud een reservekopie te maken.
Voorheen nooit problemen. En meer dan genoeg ruimte beschikbaar.

Krijg nu de mededeling "Voltooien van laatste reservekopie is mislukt".
Begint er verder niet eens aan.

Op iPad met zelfde account: begint wel met voortgangsbalk maar krijg aan eind zelfde mededeling.

Wat te doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 5 October 2015, 14:36
» iPhone 6s Plus 64GB (Zilver) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi + 4G 64GB (Zilver) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 27 April 2014
Berichten: 28
Standaard

Helaas zit ik met hetzelfde probleem. Ik kreeg onlangs de melding dat er al 14 dagen geen reservekopie meer is gemaakt, terwijl dit automatisch zou moeten gebeuren. Uiteraard heb ik meteen handmatig geprobeerd een reservekopie te maken, maar ook ik krijg de mededeling "Voltooien van laatste reservekopie is mislukt". Ik heb inmiddels al diverse dingen geprobeerd zoals uitschakelen en weer inschakelen van iCloud of herstarten van de iPhone, maar zonder het gewenste resultaat. Zojuist op de iPad gekeken, die maakt de reservekopieŽn nog wel zoals ik gewend was. Ik heb het idee dat dit probleem is ontstaan nadat ik het apparaat onlangs op iTunes heb aangesloten. Ik zou ook erg graag willen weten waardoor dit wordt veroorzaakt en nog belangrijker: hoe ik het weer in orde krijg!
  #3  
Oud 5 October 2015, 17:26
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 64GB (Spacegrijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 November 2012
Berichten: 70
Standaard

Oplossing gevonden: verwijder oude reservekopie onder Icloud.
Daarna lukt het wel.
Blijkbaar zit (waardoor?) oude kopie het maken van een nieuwe in de weg.

Let op: het maken van een nieuwe kopie kan even duren.
  #4  
Oud 6 October 2015, 02:52
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 64GB (Spacegrijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 November 2012
Berichten: 70
Standaard

"Zojuist op de iPad gekeken, die maakt de reservekopieŽn nog wel zoals ik gewend was. Ik heb het idee dat dit probleem is ontstaan nadat ik het apparaat onlangs op iTunes heb aangesloten."

Zou goed kunnen.
Bij mij twee apparaten aan Itunes gehad. Deze vertoonde de kuren met maken reservekopie. De andere twee een Iphone en een Ipad niet. Deze niet aan Itunes gehad. Alle vier (twee iphones en 2 Ipads met zelfde account).
Maar oplossing staat hierboven beschreven.
Succes.
  #5  
Oud 6 October 2015, 16:01
» iPhone 6s Plus 64GB (Zilver) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi + 4G 64GB (Zilver) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 27 April 2014
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsph Bekijk bericht
Maar oplossing staat hierboven beschreven.
Succes.
Ik heb het uitgeprobeerd en alles werkt weer naar behoren. Bedankt voor de tip!
  #6  
Oud 6 October 2015, 18:09
» iPhone 6s 64GB (Goud) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 128GB (Goud) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 8 October 2010
Berichten: 462
Standaard

Had ook hetzelfde probleem. Alle reservekopieŽn verwijderd uit iCloud en nu werkt het weer! Thanks.
  #7  
Oud 20 January 2016, 12:13
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Had ook hetzelfde probleem. Alle reservekopieŽn verwijderd uit iCloud en nu werkt het weer! Thanks.
Bovenstaande heb ik gedaan en er wordt nog steeds na enkele secondende melding gegeven dat het mislukt is

iPhone 6s

Uitloggen, reset ook al geprobeerd

Nog suggesties ?
  #8  
Oud 22 January 2016, 12:14
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.667
Standaard

Ik heb contact gehad met Apple support en moest netwerkherstelling verwijderen maar helaas loste dit niet het probleem op

Ik kan later nog proberen om via iTunes een Back-up te maken en het toestel als nieuw configureren en dan proberen en Back-up terug plaatsen werd me gezegd.
  #9  
Oud 25 January 2016, 01:10
» iPhone 7 Plus 128GB (Zwart) [FW: 10.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Retina Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 6 January 2012
Berichten: 184
Standaard

Bij mij ook zelfde probleem. Op de iPhone lukt het niet, op de iPad wel. Zowel van de iphone als ipad de icloud backup verwijderd. Op de ipad kan ik deze wel weer aanmaken, de iphone wederom niet. Bovengenoemde oplossingen werken voor mij dus niet...
  #10  
Oud 25 January 2016, 08:12
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.667
Standaard

Ook heb ik stel opnieuw in > Herstel alle instellingen geprobeerd en dit lost ook niet op.

Ik zal later toch de iPhone moeten herstellen via iTunes. Hoewel het toch mijn bedoeling was om geen computer meer te gebruiken.
In dit geval zal ik wel moeten om m'n belangrijke gegevens te kunnen behouden en het alles terug opnieuw te installeren (iets) sneller te laten verlopen
  #11  
Oud 25 January 2016, 08:27
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 8.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 8.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 10 June 2012
Berichten: 10
Standaard

Goedemorgen, ik heb hetzelfde probleem met 2 iphones en 2 ipads kan in Icloud geen backup meer maken ( alle 4 app. staan in ťťn icloud account.) geeft melding maken reservekopie is mislukt , op alle 4 de app. E.e.a geconstateerd na laatste update naar ios 9.2.1 . Indien iemand oplossing weet van apple of anderszins hoor ik dat graag
P.s alle oude backups al verwijderd, nu lege Icloud van 5 gb, in - en uitgelogd maar niets heeft geholpen. Overigens op veel fora staan dezelfde problemen met Icloud
Ben benieuwd naar de mogelijke oplossing
  #12  
Oud 25 January 2016, 09:25
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.667
Standaard

Is het probleem ook als je opslagruimte hebt gekocht of enkel met de 5Gb opslag ?

Zijn er reeds die hun toestel herstelt hebben met iTunes en opnieuw geprobeerd hebben met of zonder de iTunes-Back-up terug te zitten ?
  #13  
Oud 25 January 2016, 09:26
Wally©'s schermafbeelding
» iPhone 5s 64GB (Goud) [FW: 9.0.2]  [Jailbreak: Ja]
» iPad 2 Wi-Fi 32GB (Zwart) [FW: 6.1.2]  [Jailbreak: Ja]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 1 September 2008
Locatie: Tessenderlo BelgiŽ
Berichten: 1.873
Send a message via twitter to Wally©
Standaard

Waarschijnlijk toch een bug in 9.2.1...

Mijn laatste rk is van gisteren...(9.0.2)

Toch maar best iTunes als back-up medium gebruiken...voorlopig...
  #14  
Oud 25 January 2016, 09:35
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 8.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 8.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 10 June 2012
Berichten: 10
Standaard

Werner
Neen met de standaard 5GB , was voor mij voldoende, gebruikte ca. 4GB voor de 4 app. zonder foto's . Ook herstel van netwerkinstellingen heeft bij mij niet geholpen
  #15  
Oud 25 January 2016, 09:39
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.667
Standaard

Ik kreeg gisteren een boodschap na " stel opnieuw in > alle instellingen " de boodschap dat er reeds 13 weken geen iCloud Back-up gemaakt is
Dit is de tijd dat ik m'n toestel heb gekocht.
  #16  
Oud 25 January 2016, 09:54
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 8.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 8.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 10 June 2012
Berichten: 10
Standaard

Heb je na "stel opnieuw in " wel backup kunnen maken ?
  #17  
Oud 25 January 2016, 10:03
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikah Bekijk bericht
Heb je na "stel opnieuw in " wel backup kunnen maken ?
Met " stel opnieuw in > herstel alle instellingen " via de iPhone lost het niet op.

Via iTunes als nieuwe iPhone zonder of met Back-up terug te zetten die dat via iTunes gemaakt is weet ik nog niet.

Ik wacht tot iemand dit probeert om te zien of de iCloud Back-up dan wel werkt
  #18  
Oud 25 January 2016, 10:51
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 8.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 8.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 10 June 2012
Berichten: 10
Standaard

Werner
Zojuist contact gehad met Apple, Backup probleem is bekende klacht. Men adviseerde voorlopig backup te maken in Itunes tot oplossing voor Icloud er is
  #19  
Oud 25 January 2016, 12:13
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.3.2]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 5 January 2011
Berichten: 1.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mikah Bekijk bericht
Werner
Zojuist contact gehad met Apple, Backup probleem is bekende klacht. Men adviseerde voorlopig backup te maken in Itunes tot oplossing voor Icloud er is
Dank je. Dus zal een volledig herstel via iTunes ook niet helpen

Het zou wel aangegeven mogen zijn op de status site ook al is het maar voor bepaalde toestellen of iOS-en
https://www.apple.com/benl/support/systemstatus/
  #20  
Oud 27 January 2016, 07:34
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 8.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air Wi-Fi 16GB (Spacegrijs) [FW: 8.1.3]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 10 June 2012
Berichten: 10
Standaard

M.i is backup probleem in Icloud opgelost door Apple. Bij mij werkt het weer. Ter info
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Terugzetten reservekopie mislukt roosvanriesen iPhone algemeen 3 30 January 2016 21:04
Reservekopie mislukt Mickeymii iPhone algemeen 4 14 September 2012 17:57
iCloud reservekopie mislukt herman de vos iCloud 2 19 October 2011 11:19
Windows: herstellen reservekopie mislukt, sessie mislukt djkuill iTunes 1 16 October 2010 00:12
Windows: Reservekopie mislukt janbandsma iTunes 0 20 December 2008 16:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:06.